Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    han ska göra de på svart bakgrund, nån som kan testa på hemsidan jag länka? gå in i en toa/garderob och släck lampan så det blir kol svart, testa detta och ge oss svar
     
  2. foxman

    foxman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Jag har Doat två st pga ljusvågorna innan. Den tredje ville inte HTC acceptera längre. Jag fick istället hänvisa till att jag inte längre vill ha denna mobil med denna "speciella" funktion. Jag fick helt enkelt påtala att jag är missnöjd med produkten.
    Nu är den i alla fall tillbaka skickad och köp avbrutet. Ser fram emot S3:an
     
  3. bennolenno

    bennolenno Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Får du ljusvågor när du tryckte på ramen då, eller även vid tryck innanför ramen?
    DOA du direkt till HTC utan mellanhänder?
     
  4. eastlin

    eastlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej.

    Har en svart prick på skärmen som jag undrar om det är en död pixel.
    Pricken försvinner inte om jag använder en duk o försöker skrapa bort den samt med naglar...

    Mvh
     
  5. foxman

    foxman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    En cm in på skärmens vänstra sida gav ljusvågor, mindre på högra sidan.
    Tre butiken vägra ta den som DOA utan att HTC godkände det.
    Som sagt, HTC vägra och bolla över ärendet på butiken.....
     
  6. bennolenno

    bennolenno Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Samma som jag har då. Fick min andra idag. Då har jag det problemet på skärmens nedre vänstra sida. På den förra var det på övre vänstra. Så de menar att det ska vara så alltså? Men de väljer att fördela ut den sköna funktionen på lite olika ställen. Moget.

    När jag packade upp denna så hade jag "vågorna" längs med hela vänstra sidan, men så vid ett tryck på skärmen så "klickade" skärmglaset till. Det var som att glaset hoppade rätt. Efter det så finns vågorna bara kvar nere till vänster.

    Kan ju fan inte vara meningen att kunden ska kunna trycka glaset rätt när telefonen kommer.
     
  7. foxman

    foxman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    I butiken fick jag känslan av att tre och htc "snackat" ihop för att stoppa doa pga ljusvågorna. Kanske fixar htc inte problemet och samtidigt inte har råd med alla fel??

    Jag menar, killen i tre butiken var 100 på att htc aldrig skulle godkänd en doa pga ljusvågorna.

    Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2
     
  8. Phantera

    Phantera Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, dum fråga kanske....hur lång är DOA-tiden? :-o

    Har fått problem med min HOX efter uppdatering i förra veckan... :'(
     
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hos The Phone House 7 dagar. I de flesta andra butiker 14 dagar.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    Phantera gillar detta.
  10. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    oroväckande.. jag tänker inte acceptera något sånt på en så pass dyr mobil. Då tänker jag häva köpet och välja en annan mobil istället.

    Det är min första HTC lur och hela den här DOA historien har gett en dålig smak i munnen... :ehm:
     
  11. eastlin

    eastlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    när man doar:O ska man ta med kartong laddare hörlurar etc.??
     
  12. foxman

    foxman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    DOA-regler gäller från inköpsdatum av telefon, vilket är datum som står på kvitto. Då kund vid DOA ges en ny telefon med nytt kvitto nollställs alltså DOA-perioden. Detta är enbart HTCs policy som återförsäljare har rätt att utnyttja och kan skilja sig från enskilda butikers regler.

    ----------------

    DOA-regler

    Definition av en DOA-enhet:

    En DOA-enhet (Dead on Arrival) definieras som en ny HTC-telefon som visar sig vara defekt vid säljtidpunkten eller inom 14 dagar efter försäljning till kunden. Följande villkor gäller:

    • Det får inte ha gått mer än 14 dagar från att kunden köpt telefonen (DOP; date of purchase).

    • För att telefonen ska accepteras för DOA-byte, ska det ha gått högst 6 månader från enhetens produktionsdatum.

    • Ett daterat inköpskvitto ska uppvisas som dokumentation på att enheten är inköpt för högst 14 dagar sedan.

    • Telefonen ska ha ett bekräftat fabriksfel. Missbruk, grov oaktsamhet, felaktig användning eller skada, oavsett orsak, godkänns inte.

    • Det får ej förekomma fysisk eller kosmetisk skada på telefonen eller på övriga tillbehör i paketet, till exempel laddare, headset eller batteri.

    • Paketet ska vara komplett med alla medföljande tillbehör, till exempel användarguide, användarhandbok, CD-skivor, batteri, AC-adapter, headset, Tom-Tom-akiveringskort och Microsoft COA.

    DOA-checklista:

    När du tar emot en telefon ska du som försäljare utföra en provisorisk bedömning för att bekräfta att enheten är en DOA-enhet. Om enheten bekräftas vara en DOA-enhet ska följande kriterier uppfyllas:

    • Ett daterat kvitto som visar att telefonen är inköpt för högst 14 dagar sedan (POP).

    • För att telefonen ska accepteras för DOA-byte, ska det ha gått högst 6 månader från telefonens produktionsdatum.

    • Allt originalemballage, all dokumentation och medföljande tillbehör ska returneras i nyskick.

    • IMEI-numret på paketet ska matcha IMEI-numret på enheten.

    • Telefonen ska vara i nyskick.

    • Vattenskadeindikatorn ska vara intakt.

    • DOA kommer inte att accepteras om telefonen är repig, har utsatts för felaktig användning eller om medföljande tillbehör saknas, speciellt Microsoft CCD eller COA som är unika för varje enhet.

    Om du är osäker på om telefonen kvalificerar sig för DOA-byte, ska du skicka telefonen i dess förpackning samt medföljande tillbehör till den auktoriserade tjänstpartnern för att undersöka om enheten är en DOA-enhet.

    Om du som försäljare eller den auktoriserade tjänstpartnern byter enheten eftersom den är bekräftad som DOA, ligger ansvaret helt på vederbörande auktoriserad tjänstpartner eller försäljare.

    Med vänlig hälsning,



    HTC



    Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2
     
    eastlin gillar detta.
  13. eastlin

    eastlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tackar!. Då vet jag. har talat med 2 på Htc Support som sa att jag måste in imorgon och byta.
     
  14. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    DOA:de min första hos 3:s Servicecenter för ett par veckor sedan, inga problem. Kollade här på forumet och det drösade av DOAor. Bytte mot en Note istället, sjukt nöjd allt funkar och inga fler DOAor. Synd att HOXen har så mycket problem för det är en underbar lur.
     
  15. bamz

    bamz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Då är det ju ett mjukvarufel lr? mao inget du kan doa för.
     
  16. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Doa min andra hox idag pga dåligt glas, sjönk in vid tryck, klick ljud och vågor på skärmen.
    Den jag fick ut kändes mer kompakt i bygget, men tyvärr fortfarande vågor.

    Stör mig inte så mycket längre, men klickar det till igen vid tryck blir det att lämna in. Har som sagt 14 nya dagar, blir att hårdtesta "skitet" ;)
     
  17. wijndrufs

    wijndrufs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte orkat gå igenom alla 65 sidor, men jag ska hämta ut min HOX och blir orolig att det ska vara något fel på den.

    Vad bör man kolla extra noga?

    Det anledningar jag sett för DOA är: 1) Bootar inte upp 2) Touch funkar inte 3) Glipa mellan glaset och telefonen 4) Gula fläckar på skärmen 5) Flimmrande skärm när man trycker nära skärmkanten.

    Finns det fler?
     
  18. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Tycker ni jag ska DOA?

    * Min ena volymknapp är INTRYCKT, den fungerar fint men det känns som att det är en touchknapp istället för fysisk. Rädd för att det kan bli värre i framtiden då den redan är lite "paj" och då har DOA tiden förmodligen gått ut.

    * Liten glipa högst upp, får ner ett papper som de flesta andra som DOA:t, har redan börjar samlats damm där och jag har bara haft telefonen över helgen.

    * (FÖRMODLIGEN MJUKVARUFEL) Men när jag ska skicka bilder till någon och väljer "välj ifrån album" (istället för att ta kort) så poppar inte albumen upp, sidan där dom ska vara poppar upp och dom är där, fast osynliga. Så man får gissa på vart albumet du ska in i ligger och då får du välja kort som du ska skicka. STÖRANDE!
     
  19. MinaNötter

    MinaNötter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tycker jag inte... Kan bli ytterligare fler fel på nästa, och problemen du nämnt verkar inte vara speciellt märkvärdiga. Volymknapparna är lite si och så på alla ex jag har haft, men sålänge det funkar så är det inga problem enligt mig. Den lilla glipan verkar inte vara så allvarlig heller, jag får in papper lite här och var. Vet att det är sjukligt många som har exakt likadant och som inte DOA:t pga det. Dedär med MMS grejen borde vara en liten bug bara, testat fabriksåterställning?
     
  20. jesperjm

    jesperjm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur kinkiga är dem när man doar en lur? Jag skickade iväg min till brightpoint idag på grund av en glipa som syns i vissa ljusförhållanden, laddningsdiod som lyste igenom, samt en liten repa/färg som lossnat i ramen. Godkänns dem på löpande band, eller är dem svåra att förhandla med?