Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. hilmer

hilmer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Samma här skulle också bara skicka in telefonen, men nu har dom godkänt min DOA, och måste också skicka in resten av grejerna...
    Men jag var i kontakt med brightpoint dom skulle skicka ut en fraktsedel till så jag slipper betala själv...

gizmo gillar detta.
  2. aframo

aframo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Börjar bli jobbigt det här, hämtade ut en ny igår och jag har följande fel:
    * Ljusläckage i den nedre delen av skärmen.
    * Chassit knakar till av vibratorn
    * Vid lätt tryck på hela vänster kanten av skärmen uppstår "vågor"

Denna mobilen fick 3butiken in i fredags. Ufft pallar man doa igen?!

3. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Har två problem; telefonen laddar inte utan kräver att jag stänger av den, sätter i kabel (den indikerar att den får ström), bootar och den laddar som vanligt. Det andra är att jag kan trycka 10-20 gånger på power-knappen utan att skärmen låses upp. Det är sjukt störigt när man ska visa sin nya telefon..

4. gizmo

gizmo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Var glad att du ringde brightpoint!

Anova var riktigt otrevliga när man ringde dom pga frakten.:mad:

5. Gabe

Gabe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Måste skriva följande;

1:a HOX - DOA pga startade om sig med hörlurar i sig
    2:a HOX - DOA pga knarrande display vid vibration och märkte att display ej var ordentligt fäst vid övre högerhörne
    3:e HOX - DOA pga flimmer i skärmen vid tryck mot displayen.

DOA:de nu sista telefonen och bytte slutligen ut den mot den kommande SIII:an hos Tre.se.

Skitbra telefon men kan inte sitta med en telefon som man vet i grunden inte har vad som krävs kvalitémässigt.

Over and out!

6. aframo

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Helt rätt, funderar om man sj ska göra likadant. När är release datumet för den?

7. alexelrey

alexelrey Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    299
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    29e maj va? Men på TRE.Se står det att den är inne redan om 1 vecka. Dock kan det dröja till mitten av juni fick jag meddelande om

8. kenta

kenta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja man börjar ju undra hur det funkar när det skall ta 6 veckor att konstatera att skiten inte funkar... dom har haft min sen den 11/4

9. dattacine

dattacine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ljusläckaget låter som det ljus som kommer från dioderna som lyser upp knappsatsen. Det är så by design vad det verkar.

Vågorna som uppstår på vänsta kanten uppstår eftersom man valt att lägga glaset så nära skärmen som möjligt för att förbättra betraktningsvinklarna.
    Vissa telefoner verkar vara känsligare för detta än andra, men de flesta telefoner bör inte ha detta problem vid normalt användande.
    Man kan helt enkelt fråga sig hur ofta man trycker på skärmen utanför touchområdet. För min del kändes detta som en non-issue. Det är inget som påverkar mitt användande av telefonen öht.

10. aframo

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vågorna på skärm vid tryck kan jag leva med, men det är ändå fel då högersidan är helt felfri och har varit så på de andra jag doat med. Vänstersidan som ligger tajt på.

Men det med ljusläckage ororar mig dock, det är ju glipor. Låt säga att man tar upp mobilen ur fickan och ska svara när det regnar ute och det kommer x antal regn droppar på mobilen och så råkar det komma in i glipan. Kommer ju bli problem. Undersökte ljusläckaget och kan konstatera att den börjar i mitten av nedre delen (under HOME knappen) och fortsätter längs med hela högersidan ända upp till volym knappen.

Ehh vi får doa denna med, killen i 3butiken doade sina 2 vita och valde svart och sa att de svarta är helt felfria. Vi får se, kanske får bli en galaxy s3.

11. albinsson

albinsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har du källa på det eller är det rykte/gissning?
    Jag har tryckt på många telefoner men aldrig sett nåt liknande som på de HOX jag provat.
    Jag sitter med en nexus s med spräckt skärm för tillfället och trycker jag mitt över sprickorna, ca 5ggr så hårt som jag tryckt på HOX så blir det ändå INTE i närheten så mycket ljusvågor...

Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2

12. berkaking

berkaking Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag doade min idag pga detta. Vänstersidan som bråkade + gula fläckar. I mitt fall var glaset på den vänstra sidan löst, det vill säga att när man trycker på glaset tog den mot skärmen och då bildades dessa vågor. Högra sidan var helt stum, och hade inte vågor. Du menar att glaset skall ligga någon mikromillimeter i flytande läge ovanför skärmen, och inte helt emot?

Btw, försäljaren tyckte jag skulle prova en vit ur samma batch HT24 för att se om den var bättre. Men hon ville gärna öppna den direkt där för att jag skulle slippa åka hem och sedan tillbaks. Och vad hände? Jo, denna var ännu sämre. Här var även hela högersidan dålig.

Slutade med att hon köpte tillbaka telefonen så jag kunde vänta tills nästa sändning. Bra jobbat!

13. kraxiz

kraxiz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag hämtade ut min 7e HOX igår och äntligen fick jag en perfekt! Så det finns bra varianter :) Detta är via PhoneHouse så det verkar som deras första batch var under all kritik, då den jag fick nu var från deras andra. Den ger inga upphov till vågor vid kanterna så länge jag inte misshandlar den medan de andra räckte att jag lade tummen mot kanten.

14. aframo

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vilket serienr på den? HT24KW?

Inställningar---om---telefonidentitet

15. Cubalibre

Cubalibre Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

♫♪ Jag skall doa hela natten, doa hela dan....doa hela natten skrämma slag på halva stan ♪♫

dannejanne, murak och Sneaky gillar detta.
  16. kraxiz

kraxiz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

HT24KW stämmer bra, fast läste på baksidan av kartongen om det är okej ;)

17. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Är alla ht24kw bra eller är det triss där med?

18. Jowee

Jowee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 010
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Någon annan som hör ett rejält rasslande/skramlande kring högtalaren då telefonen skakas lätt? Pratat som hastigast med HTC:s support som menar på att det har med någon komponent kopplat till kameran som ger ifrån sig detta skrammel.

19. murak

murak Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Kort fråga; jag har fått två simkort av 3 (ett vanligt för min gamla och ett litet för hox) måste jag göra nått speciellt för att det lilla skall fungera i hoxen förutom att ta ur det andra ur min gamla telefon? Jag får "Ingen signal endast nödsamtal" nämligen..

20. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ibland kan det behöva aktiveras. Fu gick ingen info om det med där di fick importen? Du kan annars ringa in imothon och höra.

Ibland tar det några timmar tills du får nät med ett nytt simkort. Testa att starta om med jämna mellanrum för att se om det hoppar igång.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2