Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

  1. sannispannisen

    sannispannisen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ahahahah:d
     
  2. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Sitter själv på den, tyvärr mkt fel på minn så ja det är triss
     
  3. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Vad för typ av fel, vågorna på kanterna har jag bestämt mig att komma över då d e så på alla
     
  4. V1King

    V1King Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Inte på min :P (Doa min första som hade vågor), och nej det ska inte vara så...

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  5. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Jag fick äntligen min nya lur igår (HT23FW) efter ca en och en halv månads väntan. Denna startar men är tyvär tryckkänslig längs kanterna och har en ganska stor glipa i överkanten på skärmen.

    http://imageshack.us/photo/my-images/194/20090101002.jpg/

    Så nu är frågan, ska jag DOA och ta en ny med risk att jag får vänta till efter midsommar eller tjata till mej en SG3 istället?
     
  6. kraxiz

    kraxiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är inte vågor på alla så länge du inte brukar våld! Mina DOAde hade det bara vid lätt beröring, min nuvarande kan jag trycka hårt utan att det uppstår (inte testat hur hårt dock)
     
  7. xydix

    xydix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan man få reseersättning?
    Jag doade min första och fick tillbaka den igår efter ca en månad.
    Den nya har en stor springa mellan skärm och hus och jag vet inte om jag vågar skicka in den igen då det tar sååå lång tid.
    Jag har närmsta butik ca 8 mil bort enkel resa. Har man rätt till ersättning?
    Jag kan ju trots allt skicka in den utan kostnad för mig men vem orkar vänta.
    Plus att nu kan jag direkt i butik kolla saker som volymknapp och springor...
     
  8. aframo

    aframo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    .....
     
  9. Lazarux

    Lazarux Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Nu efter 5.5 veckor så har jag äntligen fått en ny Htc One X!!! Och jag är så jäkla nöjd!! :)

    Köpte en sprillans ny på tradera och som andra ägare får man inte DOA direkt i butik så den fick skickas på service till anovo :P

    Efter en vecka så skulle kartong och allt skickas till dom för komplettering till DOA så skulle dom skicka en ny till butiken här i Gävle som jag skulle få. Men nånstans blev det fel och inget hände på över 4 veckor sedan jag lämnade in kartong till butiken som skulle skickad det till anovo.

    För några dagar sedan så skrev jag mail till support (hade redan chattat några omgångar samt varit in till butiken och pratat flera ggr) och jag klagade rejält på att jag aldrig fått någon ny lur och idag fick jag mail om att supporten hade snackat med butiken och jag kunde gå in dit och det skulle lösa sig.

    Jag gick in dit efter jag skrivit tenta imorse och sa att jag mailat med supporten och snubben hämtade en ny telefon direkt och jag testade i butik för att kolla om allt såg bra ut så långt (den jag lämnade in var knallgul över halva skärmen samt damm under skärm och kameraglaset). Den såg okay ut och nu sitter jag här och är otroligt nöjd :)

    Laddade hem nova launcher direkt och har installerat massa program och spel som jag brukar ha och allt fungerar som jag vill att det ska! Har laddat den full en gång och haft skärmen igång ca 40 min och batteriet har bara droppat ner till 80%.

    //En nöjd HTC One X ägare än så länge iaf
     
  10. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Grattis! Måste kännas grymt skönt att äntligen få leka loss med den!

    Jag har ju haft en liknande resa, men jag skickade in min andra på DOA idag. Det var gränsfall, men jag vill inte upptäcka att det blir problem i framtiden pga av något som jag skulle kunna förhindra nu lixom. Samtidigt så börjar jag känna mig lite gnällig, men jag skulle helst vilja att allt är perfekt. Vi får se vad PH säger.
     
  11. Linuz

    Linuz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror inte att man ska stirra sig blind på s/n, måndags-ex förekommer i alla batchar. Doade min första p.g.a flimmer. Hade inte behövt eftersom den senaste patchen fixade det. Denna nya är felfri... mkt bättre batteri än den första. 17h sedan laddning, 2h on screen, har 40% kvar! Båda kommer från HT23YW om det spelar roll. :D

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  12. Dedvall

    Dedvall Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad skrev du till supporten? Jag sitter i exakt samma läge med TPH. Väntat i 6 veckor på min lur.

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
     
    Last edited: 23 maj 2012
  13. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Då e din en av 100000 som inte e d, många telefoner från olika märke har d, tror ärligt talat inte att htc tar just detta på allvar, alla gg jag chattat me de så säger d att det e normalt
     
  14. Lazarux

    Lazarux Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har svarat på ditt pm.

    Mvh
     
    Dedvall gillar detta.
  15. Lazarux

    Lazarux Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Ja det är så jäkla kul att pilla och leka nu då man längtat över 5 veckor! :) har suttit med en desire s som startar om sig när den känner för det nu i över en vecka då jag lovade min kompis att köpa min xperia s förr förra helgen. Grymt nöjd med skärmen då den e lagom stor. Har haft galaxy note innan men det var snäppet för stort till slut och xperia s var för litet och galaxy nexus gillade jag inte tillräckligt mycket heller som jag hade tidigare i vår/vintras.

    Men för tillfället så känner jag att mitt mobilsug/mobilcentra i hjärnan är tillfredsställt och det hoppas jag att det fortsätter att vara :)
     
  16. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tycker du ska behålla den, det med kanterna kommer du med 100% säkerhet få i nästa lur oxå, jag har en lång erfarenhet av det, sen början av april med säkert 30+ telefoner kollade så tror jag du kan lita på det jag säger, vissa e för känsliga men det finns de som e mindre känsliga men som sagt finns de på alla, sen e det upp till var och en hur hårt man trycker för att framhäva d, sen att vissa säger att de inte har det alls kan de övertyga sig själva om men de övertyger absolut inte mig i allfall. men du kanske kan slippa glipan
     
  17. murak

    murak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Tack, nu blev det så att jag skickade in den efter att ha pratat med the phonehouse. Vågor vid kanterna kan jag nog stå ut med då det inte är lika illa på denna som på min första. Glipan kändes dock som något som borde kollas upp. Vi får se vad dom säger.
     
  18. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Idag är exakt en månad sedan jag skickade in en till Anovo.. skrev ett lite argt mail att jag tyckte att det började gå lite väl lång tid nu, fick svar att de skulle skicka ut en ny idag eller senast imorgon. Vet inte om det bara var bra timeing eller om de prioriterar personer som skriver och klagar, men skönt att det börjar hända lite saker iaf..
     
  19. Yockie

    Yockie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad hade för status på serviceordern? Min har blivit ändrad till "Till Slutprov".
    Kan ju hoppas att den skickas inom de närmsta dagarna då...
     
  20. htc_hd2

    htc_hd2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Låter som det e nått löst i kameran, märkte det när jag snackade i telen, skakar man telefonen så låter de som d e nått löst där, normalt?