Jag ska till city imorgon. Kanske åka förbi 3 butiken och visa upp det. I alla fall kanske dom kan jämnföra med en en av deras s23 ultra.
Ok nice men som sagt.. Ringer jag och säger jag vill kräva DOA då den är böjd, och den skickas in. Risken är väl då stor att dom kommer säga att det är normalt, och vad händer då får jag tillbaka den?
Tänkte börja med att ringa 3 men det gick inget vidare. Han sa att det är "garanti avdelningen" som jag ska kontakta, sedan kopplar han mig dit där det är stängt för dagen.
Hursomhelst. Åkte till 3 butiken han kunde inte se något. Kollade lite på deras s23 ultra men den satt fast så gick inte att se så bra. Men jag tyckte mig kunna se en liten böj på samma ställe. Någon som kan ta en liknade bild skulle uppskattas.
Jag förstår inte problemet. Det är väl bra om skärmen är en aning böjd så inte ett sandkorn knäcker glaset om man lägger den med skärmen nedåt?
Nja en mobil för runt 18000kr förväntar jag mig inte en defekt av något slag. Men frågan är om det är alla eller en fåtal som har en defekt.
Jo, det förstår jag, men är det en defekt eller medvetet för att skydda skärmen en aning? Fast jag kan inte se att min skärm skulle vara böjd, så om din är det så kan det ju vara ett fel.
Nu när jag såg detta inlägg så förstår jag varför dyra kolfiber skalet jag beställt inte sitter helt perfekt. Trodde skalet var böjd. Men de är fanimej telefonen som är lite böjd som din på bilden. Jag har en S23ultra 512gb röd.
Stämmer bra något böjd men inget jag märker man ser en luftspalt på det inringade området och jag mätte tjockleken skiljer en tiondel i tjocklek alltså mindre en ett hårstrå. Fick mobilen igår fredags
Ytjämns mätmaskinen visar samma en markant kurva i böjdhet. Inget som mänskliga ögat ser igentligen men lite kul att kolla Samsungs tolleranser
Man "har" inget. DOA är inget som man måste erbjuda utan det är helt upp till tillverkaren. Det brukar vara 7 till 14 dagar, men t.ex. Apple har 0 dagar
Själva böjdheten behöver inte vara ett problem om det inte ger hanteringsproblem etc. Om det är såpass litet. Men jag ser som det större problemet att det kan vara ett tecken på våldsam hantering, dvs kan något i mobilen skadats? Behöver inte vara något som märks just nu. (Men jag tror nog att det är ett produktionsproblem.)