Fråga: Några frågor om Samsung A5 2017

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av indianen10, 17 okt 2017.

  1. indianen10

    indianen10 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan! Hoppas jag placerar tråden rätt. Är ny här på forumet.

    Jag gick i dagarna över från iPhone till Samsung, närmare bestämt Samsung Galaxy A5 2017.
    Har ett par frågor gällande detta:

    Den här Always on Displayen på min telefon rör sig inte när jag har skärmen låst. Klockan står kvar på samma ställe såvida jag inte låser upp telefonen och sedan låser igen, då har den antingen placerat sig lite högre eller lägre på skärmen. Jag har hört att det ska kunna skada skärmen om inte klockan flyttar på sig med jämna mellanrum, typ att den ska kunna bränna fast.
    Undrar alltså: Är det en bugg för mig eller är det normalt? Jag kan alltså ha telefonen liggandes låst länge utan att klockan och de övriga grejerna på AoD rör sig.

    Fråga 2. I söndags när jag skaffade telefonen så ändrade jag i inställningar så att ikonerna på hemskärmen skulle vara utan ramar. Detta funkade perfekt, fram tills imorse då jag gjorde en programvaruuppdatering. Då var ramarna tillbaka och dom försvann inte även om jag ändrade i inställningar. Däremot så försvann ramarna runt apparna inne på appskärmen, men inte på hemskärmen. Någon som vet hur jag åtgärdar detta?

    Skulle va kanon med svar.
    Tack på förhand! Mvh Indianen
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Hej och välkommen till Swedroid.

    Jag har flyttat ditt ämne till forumet Samsung Allmänt. Vi får hoppas att någon här kan besvara dina frågor, lycka till!

    :)
     
  3. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Är du helt säker på med AOD att det inte rör sig? Det kan handla om ytterst ytterst lite att det rör sig, var nämligen helt hundra på att det inte gjorde det på min S7 när jag hade den men efter att suttit i princip o stirrat frenetiskt på det ett tag så såg jag att det rör sig med jämna mellanrum! :P

    Det med ikonerna vet jag faktisk inte iom att jag kör ALLTID med Nova launcher Prime oavsett lur :)
    Med nova har man i princip aldrig problem med något :D allt är som man ställer in :P
     
    Kristy och chraist gillar detta.
  4. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Hej och välkommen!
    Det låter verkligen konstigt med ikonerna. Jag är också ganska ny här och kan inte så mycket om det här men har du testat att slå på och sedan av ramarna igen? Likaså att starta om telefonen. Annars vet jag att många har fått rekommendationen att göra en fabriksåterställning när telefonen strular oförklarligt så det skulle du kunna pröva om det inte löser sig. Se bara till så att du säkerhetskopierat allt först.
    Hör gärna av dig om hur det går :)
     
    Finskpinne och chraist gillar detta.
  5. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Precis som Finskpinne säger så är denna AOD-rörelse mycket svår att se då rörelsen bara en enda pixel i taget och detta syns nästan inte om man inte som han säger sitter och stirrar mycket länge. Detta räcker dock för att inbränning skall undvikas. För att växla område väljer AOD ett nytt område när den går igång nästa gång därför ser det ut som om det bara är då den rör sig.
    Det är alltså meningen att det skall se ut som om AOD inte rör sig trots att den gör det. :)
     
    Kristy och Finskpinne gillar detta.
  6. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Kan ju säga att jag fick lägga en ansenlig summa med tid på stirrandet :D såpass så ögonen var helt trötta och var inte så säker då heller på att det rörde på sig men till slut så :D
     
    Kristy gillar detta.