Några nya news om ICS ?

Diskussion i 'Samsung' startad av mattangnutt, 24 apr 2012.

1. bauta

bauta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ska vi gissa att Samsung har mellandagsledigt? Jag ger dem januari, sen flashar jag...

Skickat från min GT-P7300 via Tapatalk 2

2. osdpanthers

osdpanthers Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Visst är det trevligt med nya uppdateringar. Eftersom uppdateringen dröjde och vi kan räkna med att ICS blir den sista uppdateringen vi får så köpte jag mig en Nexus 7. Efter att ha haft den i ett par veckor nu kan jag konstatera att inget går upp mot Samsung Galaxy Tab 8.9 när det gäller kvalitet, storlek och känsla! Grattis ni alla 8.9 ägare för kvalitet och bra känsla är viktigare än att ha den sista programvaran. N7 har Jelly Bean men inte tycker jag att skillnaden blir så stor mot tabben med HC 3.2, för plattornas användningsområden är ju ändå samma.

Skickat från min GT-P7310 via Tapatalk 2

3. bauta

bauta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

När du ska flasha en GT P-7300 (med ATO-versionen som väl är närmast Nordic?), räcker det om du ser plattan via filhanteraren i Windows?
    Kies har fungerat men Kies 2.0 hittar inte längre min platta. "Ej kompatibel m kies 2.0" el liknande fel, trots ominstallation. Kies är riktigt skakig mjukvara...

--------------------------------------------------------
    Från Andreas Flash-beskrivning:
    --------
    3) Ladda hem kies för Windows från samsung (tydligen ett program för att överföra fotografier osv. från plattan till datorn)

http://www.samsung.com/se/support/us...tware/KIES/JSP

Antar anledningen till att kies behövs är att det följer med usbdrivrutiner
    som odin behöver.

4) Loppla upp plattan via usb och starta upp kies

Det här gjorde jag bara för att se att kies kan kommunicera mot plattan för att veta att usbdrivrutinerna fungerar rätt.

5) Stäng kies.
    ---------

4. bauta

bauta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag chansade utan att kies hittar plattan och det funkade perfekt. Odin hittade plattan.
    Vilken skillnad från 3.1 (NSE som inte hittade 3.2). Enda kommentaren till Andreas flash-beskrivning är att vid 'start+volym' visas en 'downloading' och en låda & Android-gubben. Ett tryck på volym får fram Odin-frågan om överskrivning.

Tack, nu visar plattan vad den kan igen och det är inte tack vare Samsung...

Last edited: 6 jan 2013
  5. mcregor

mcregor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja, nu är snart januari slut och enligt de senaste löftena jag sett från Samsung så skulle uppdateringen till ICS vara genomförd senast under januari... Frågan är bara vilket år...
    Händer inget de närmaste dagarna får man nog köra en "Andreas-uppdatering"...
    Har visserligen 3.2 så det flyter ändå på rätt bra men lite nyare version vill man ju gärna ha.

6. landsa

landsa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Samsung Sverige har nu ändrat datum för tillgänglighet av ICS till februari. Räknar inte med att det datumet kommer hållas heller så det blir att blåsa på ICS via Odin.

http://www.samsung.com/se/info/tablet.html

7. mcregor

mcregor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Alltså - hur jä...la svårt skall det vara när en fungerande version uppenbarligen redan finns...
    Mycket dåligt av Samsung som nu lovat detta under flera månaders tid.
    Flera har redan sagt det och jag håller med - ingen ytterligare platta från Samsung för mitt vidkommande - oavsett hur bra dessa är.

8. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Visst är det ynkligt!! Jag kör ju den där europeiska varianten och det finns inget i den som gör att den inte känns "svensk". SÅ vad är problemet för Samsung???

9. mcregor

mcregor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tror att problemet enbart är nonchalans - man skiter helt enkelt i oss efter att vi betalat plattan. Men det märkliga är ju att det finns en fungerande, officiell variant av ICS ute på marknaden men den kan man tydligen inte av någon besynnerlig anledning distribuera ut till oss den officiella vägen...

10. boek

boek Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sitter också med denna NSE-modell, där Samsung anser att version 3.1 för närvarande är den mest lämpliga programvaran :(

För ett par dagar sen så mailade jag Samsung och fick följande svar:

"Då din surfplatta är (NSE), har din surfplatta tillagt Bonnier innehåll. I din surfplatta har du mer Bonnier specifikt innehåll, tidningar t.ex., och enheten kan därmed inte uppdateras förrän alla program av Bonnier är färdiga. Det är därför uppdateringen dessvärre har dröjt, men skall preliminärt lanseras nu i Februari. Vi beklagar för dröjsmålet men hoppas det skall vara värt väntan"

Tyvärr så har jag ingen möjlighet att uppdatera via kabel då kontaktdonet har ärgat efter en veckas båtsemester i somras....

Det skulle vara intressant att veta hur många som väntar på denna uppdatering.

Hur som helst. Uselt skött av Samsung och Bonnier.

11. Fraggle1988

Fraggle1988 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t
    Var ser man om det är nse eller nee?

12. Asawi

Mottagna gillanden:
    4 910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag kommer inte ihåg om det stod redan under "Om Tablet" (eller vad det nu står) i Inställningar, eller om det syntes först när jag kopplade in den till Kies. Tror faktiskt det syntes redan i Inställningar.

13. landsa

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Om du har massa skräp från Bonniers, appar för tidningar etc som inte går att ta bort, då har du NSE.

Vem vill vänta på 3.2 från Samsung? Tro inte att de kommer uppgradera NSE-versionen till ICS. Gäller bara att göra det själv.

14. mcregor

mcregor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vill minnas att man måste koppla upp via Kies för att se vilken version det är. Alternativt såsom landsa säger...

15. geobjork

geobjork Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 263

MINA ENHETER

Jeg kjøpte en GT-P7310 i November 2011 på Elkjøp (Elgiganten i Norge). Det var da gitt et inntrykk av at ICS-oppdateringen var like om hjørnet, et år senere ingen ICS. Jeg var da lei av hele apparatet så jeg bestemte meg for en custom ROM "no matter what, brick it or not". Jeg har absolutt ingen kunnskaper om rooting, flashing eller noe annet i den rettning så jeg fulgte denne beskrivelsen til punkt og prikke. Behøver ikke å roote for å kjøre denne.
    http://www.androidauthority.com/gal...-4-1-1-jelly-bean-cyanogenmod-10-cm10-105941/
    Har nå i et par måneder kjørt Jelly Bean 4.1.1. Må si at det funker 100, har ikke funnet noe som ikke virker og strømforbruket ble endel bedre enn 3.2.2.
    Så vidt jeg vet så har det kommet en 4.1.2 versjon av Jelly Bean men jeg er så fornøyd med denne at det antagelig er den siste versjonen min GT-P7310 får se.
    Kjører også et tastatur som heter Hackers Keyboard, finnes på Google Play, finnes med alle mulige språk. Jeg kjører Engelsk U.S. som systemspråk, enklest å finne fram når man søker support på nettet, og veksler mellom Norsk og Svensk på tastaturet. Funker helt fint. Denne versjonen av Jelly Bean har alle mulige system språk, incl. Svenska.

Last edited: 28 jan 2013
  16. nerdinge

nerdinge Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det som boek skrev i #210 låter som en rimlig förklaring varför vi med NSE (3.1) sitter här och väntar i all evighet. Men det hade varit mycket klokare av Samsung Sverige att berätta om detta för flera månader sedan.

17. mcregor

mcregor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja - är detta orsaken så kunde man ju ge oss möjligheten att slippa Bonnier-innehållet - nåt som jag mer än gärna gjort eftersom det förblivit oanvänt.

18. landsa

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur är det nu man säger på engelska: BULLSHIT.

Alla Bonnier Tidskrifters appar klarar 3.2, dvs denna version kunde släppts för länge sedan. Ingen av dem verkar klara ICS så de av oss som har NSE kan fetglömma att någon ICS kommer.

Odin är det som gäller.

PS. Vore intressant att veta hur avtalet mellan Samsung Sverige och Bonnier Tidskrifter ser ut. Iallafall jag hade inte en aning om att det var en sponsrad version jag köpte då det inte framgick av förpackningen på något sätt

19. mcregor

mcregor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min P7300 NSE har 3.2 så den måste finnas att få tag i för de som vill ha den. Och på det stora hela så flyter det på rätt OK med den versionen så behovet att uppgradera till ICS har inte varit överhängande. Men man blir ju ändå irriterad på dessa ständiga förseningar.
    Sen håller jag med om att jag inte heller på något sätt upplysts om att min platta skulle vara subventionerad av Bonniers - skumt i allra högsta grad.

20. Asawi

Mottagna gillanden:
    4 910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Inte nog med att det inte framgick att det var en "sponsrad" version vi köpte. De "erbjudanden" som fanns var utgångna för länge sedan när jag köpte våra plattor i sept 2012, så Bonnier-bloatwaren har jag ändå inte kunnat använda!
    Så bedrövligt svagt!