Fråga: Några nybörjarfrågor

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av WebMaximus, 16 jan 2013.

1. WebMaximus

WebMaximus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Blev en sån här istället -> http://www.teknikmagasinet.se/db.pl...link=&artnr=182022&title=ZAP Piko CardReader&

Liten och smidig och gjorde jobbet galant så nu har jag ett 64 SD-kort formaterat som FAT32 och har precis gjort en backup med CWM men en sak nu efter att backupen är klar som gör mig lite fundersam ifall allt gick som det skulle...står i loggen längst ned på skärmen...

Backing up boot image...
    Backing up recovery image...
    Backing up system...
    Freeing space...
    Done freeing space.
    Backing up data...
    No /sdcard/.android_secure found. Skipping backup of applications on external storage.
    Backing up cache...
    No sd-ext found. Skipping backup of sd-ext.
    Generating md5 sum...

Backup complete!

Betyder det här att jag nu har en komplett backup av hela min mobil eller skippade den alla applikationer som jag tolkar loggen?

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Allt gick som det ska, dock ser jag att du har standard-valet för backupformat. I CWM6+ så infördes ett nytt system med blobs. Ifall du backar upp så komprimerar den inte romer något vidare utan lägger allt i miljoner småmappar i en mapp som heter blobs, sen varje rom-specifik mapp är på runt 20mb och för varje rom du backar upp jämför den med det som finns i blobs-mappen och ser om det redan finns där, då backar den inte upp det från andra romen.

Kort sagt: Sparar plats om man har tjugoelva backuper, men för en 3-4 st så kan man köra på den vanligst använda metoden, nämligen tar. Det ska finnas något som heter "default backup format" i advanced-delen i CWM tror jag.

3. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Nackdelen som iaf jag fick med blobs var mediascanningen fick frispel så jag gick tillbaka till vanliga backups

GT-N7105 via Tapatalk 2

4. WebMaximus

WebMaximus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ok, skönt att allt gick som det skulle!

Ang typ av backup spelar varken komprimeringsgrad eller hastighet mig någon större roll för i nuläget nöjer jag mig med den backup jag gjort nu då så jag kan backa tillbaka till den om jag vill efter att ha testat något nytt ROM. Har ju funderat på Omega men finns kanske andra bättre, får läsa på ;-)

5. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

VikingWay är najs ^^

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2