Några små fel!

Diskussion i 'Hero' startad av Kenntak, 20 dec 2009.

  1. Kenntak

    Kenntak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    Hallå!

    har 2 ganska irriterande problem med min Hero.

    Det första är om wifi, det finns en i mitt trapphus som har ett oskyddat wifi men med väldigt dålig styrka, så min hero försöker ansulta till detta istället för mitt och jag vet inte hur jag stänger av eller plockar bort den andra ur listan, eller blockar han.
    Det är även att jag måste själv gå in på wifi connecter (tror jag det heter)
    för att ansluta till det trådlösa, telefonen gör aldrig det av sig själv. Fast jag har ställt in det i både telefonen och i programmet.

    Problem 2 när jag ringer eller tar imot samtal så hör jag hur det ringer i (som om jag skulle ringa upp någon) luren. Och jag blir knäpp på detta. kan det vara något skadligt program som försöker ringa upp någon betaltjänst eller vad är det. Och detta ringande pågar under hela samtalet.

    Tacksam för er hjälp!
    God Jul
     
  2. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Wifi kan jag inte svara på just nu , men testa hållfingret lite på just det wifi du inte will ha kanske du får några alternativ där
    , andra problemet låter lite skumt, vilka program har du installerat ?
     
  3. Kenntak

    Kenntak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    Wifi är ju jobbigt för jag måste manuellt gå in och se om där är några spots runt mig och sedan börjar den försöka ansluta så det ansluter aldrig av sig själv fast den skall göra det.

    Men det jäkla ringande börjar bli jobbigt, har inga skumma program och det senaste jag installera var Truecaller dom andra programmen har bara med sms osv att göra, så jag har inte massa trams apps osv som jag vet om iaf. Vet inte om det hjälper att kolla taskkiller under ett samtal om det ens funkar.
     
  4. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Prova att avinstallera truecaller om problemet uppstått efter du installerade det. Jag skulle tro att problemet med samtalen beror på en app som ligger och spökar.

    Följande gäller för Hjältens inbyggda wifi-hantering: I inställningarna kan du välja att du ska få ett meddelande när det finns ett öppet nätverk du kan få kontakt med så du ska inte behöva scanna manuellt. Det kan dock dröja lite innan den hittar nätverket för wifi kopplas ner när du inte använder telefonen och den ligger inte och scannar hela tiden. Du kan ställa in så att wifi inte stängs ner och då lär den snabbare hitta nätverk på bekostnad av din batteritid. När du är i wifi-inställningar se till att nätverksmeddelande är ibockat och sen trycker du meny och sedan avancerad. Klicka wifi-policy och välj aldrig. Nu kommer wifi alltid bara aktivt och du blir meddelad i notifications när det finns ett nätverk.
    Vad gäller att den väljer fel nätverk så får du ta bort det nätverk du inte vill ansluta till. Det borde räcka med att i wifi-inställningar långtrycka på nätverket och sedan välja "Glöm bort"
     
  5. Kenntak

    Kenntak Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    Tackar så mycket för tipsen, skall se om det räcker med att plocka bort truecaller.

    Med wifi kommer problemet tillbaka minst en gång varje dag då jag går ut och kommer tillbaka senare, då försöker den ju ansluta igen och på något sätt så försöker telefonen ansulta till han och sedan mig men den lyckas aldrig ansluta förräns jag går in i programmet och liksom tittar på det, då tar den i mot ip-adress och det den ska, så varför gör den inte detta själv.

    Det är skit samma var jag är, jag ser att där är trådlöst på telefonen men den ansluter inte förräns jag t.ex inställningar-trådlösa styrenheter-wifi inställningar när jag är där så börjar telefonen ta i mot ip och allt det.

    Jag får hoppas att det fixas i 2.1 när nu det kommer. För det är riktgit irriterande att behöva "kolla" när den ska ansluta. Det är som ungarna som väntar på att man ska titta på vad dom gör, så dom ser att jag tittar så dom gör rätt!
     
  6. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmm.

    Prova att byta kanal på din AP, kan vara så att ni ligger på samma kanal & roaming inte riktigt funkar.