Nån duktig som kan åta sig att flasha min telefon mot liten betalning?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Addiz, 23 maj 2010.

  1. Addiz

    Addiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    (Jag är ny här, så please bear with me, och hoppas ingen tar illa upp av mitt inlägg.)

    Min Galaxy pajade i veckan. Mycket frustrerande. :mad:

    Den fick ett problem som det verkar som flera Androidtelefoner har: http://www.google.com/support/forum/p/Google+Mobile/thread?tid=53d875e70942e732&hl=en
    Det verkar vara en bug; telefonen får hela tiden upp felmeddelandet: "The process com.android.phone has stopped unexpectedly. Please try again." Jag har dammsugit nätet och testat alla möjliga sorters kombinationer av olika lösningar för att få den att fungera igen, men sista lösningen verkar vara att göra en factory reset. Jag har lyckats backa upp alla mina bilder, ringsignaler och sms (efter mycket om och men), så jag är redo att wipea telefonen nu.

    Men om jag nu ändå ska göra en factory reset, så skulle jag vilja flasha/roota telefonen (vet inte ens om det är någon skillnad på att flasha och att roota?), och testa att få in Galaxo på den. Problemet är att jag är väldigt mycket nybörjare på det här, och har ingen koll. Jag har försökt kolla på http://www.uht.me/galaxo/ och https://swedroid.se/wiki/index.php/Roota_Samsung_i7500_Galaxy men det är extremt många steg som måste göras och jag förstår inte ens hälften av dem (där får man för att man är samhällsvetare och inte tekniker ;)) Jag har fattat det som att man bör ha Nandroid för att backa up, och 58 andra program och drivrutiner.... Blir helt snurrig i huvudet.
    Jag känner att jag skulle vilja ha en telefon som är mer stabil, och som man kan justera lite mer. Har jag rätt i att en flashning/rootning gör telefonen stabilare?!?
    Eller kanske det inte lönar sig att flasha/roota om man bara är en medelsvensson-användare som jag är?

    Iaf, så, jag har ett förslag till någon duktig där ute...
    Vi träffas, du fixar min telefon så att den blir som jag vill ha den, och jag betalar dig en liten summa pengar för besväret. :money:

    Någon som kan tänka sig att bli en räddande ängel och hjälpa en nybörjare?

    P.S. Jag (och min telefon) finns oftast i Göteborg, men ibland i Stockholm.
     
  2. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det jag är rädd för är om en person åker skitlångt till en för att fixa det och sen blir det problem, tex för mig fick jag problem med att lägga in g.apps. Dock löste det ju sig dagen efter men ändå :P
     
  3. Addiz

    Addiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Well, jag hoppas ju såklart att det inte ska bli problem som man inte kan lösa, och så tänkte jag mig kanske om det fanns någon i min närhet, som inte behöver "åka" för att vi ska kunna ses...
     
  4. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    hehe förstår, men det ska ju inte vara några problem om man inte glömmer att göra en nandroid backup så att man kan återställa allt :P Hoppas du kan få hjälp av någon.
     
  5. Addiz

    Addiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack! :)