Diskussion: Nån note ägare som ska skaffa htc one x?

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Sper, 28 mar 2012.

  1. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Har förbokat htc one x med abbonemanga dealen som varit.

    Vet dok inte om jag skulle bya även om htc har bättre skärm och kamera etc.

    Nån annan som ska byta eller fundera på de?
     
  2. Manzzon

    Manzzon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ska få en sådan lur men den ska säljas, obunden. :)
     
  3. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Har beställt en iaf genom Tres fastpris kampanj. Ska plocka upp och prova den och är den så bra som den verkar så åker nog tyvärr min Note på Blocket. Så less på skärmproblemen och enligt Paul Obrien på Modaco så får One X skärmen på hans Galaxy Nexus att se pinsam ut :) Och Galaxy Nexus är ju som Note skärmen fast mindre så jag antar att man kommer att kunna säga det samma :)
     
  4. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Mindre skärm kan man nog vänja sig vid igen, Kameran på One X är lockande då jag filma i skogen rätt mycke, Atv maskiner och att kunna ta kort samtidigt vore skoj.
    S pen är ju trevlig ibland, Senast idag så leta jag plåt del till min maskin, Kunde enkelt ta en bild på maskinen och rita på bilden exakt hur plåten ska vara och vilka mått och skicka iväg på ett par minuter till leverantören. Sen kanske man inte använder den dagligen men ibland är de en bra funktion.

    De hade ju varit småtrevligt att se sin Note med ICS när man nu ska jämföra och inte med GB. Hade samsung varit smarta så borde de annonsera S3 typ nu för å få folk att avvakta.

    En annan grej jag så på en video var typ en liten dosa man koppla på AUX uttaget i bilen för att på så sätt streama trådlöst via blåtand antar jag de är. Finns en sån till samsung?
     
  5. markoff

    markoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nej!
    Jag jämförde dem sida vid sida för två veckor sedan på ett HTC-event och var mer imponerad av noten. Vissa saker så som blixtintensiteten på kameran var bättre på OneX, men över lag så imponerade noten mer. Därför skaffade jag min note istället för en OneX. Vad jag dock var sjukt imponerad av var unibodyskalet i aluminium på OneS, det var riktigt bra!
     
  6. yooz1e

    yooz1e Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Tycker HTC One X verkar väldigt bra, på papper och hands-on.

    Men säger aldrig WIHOOO förns man läst användar upplevelser på apparaten.
    Mycket brukar visa sig inte vara så himlar bra som det sägs.. :)

    Sambon ska nog fixa sig en HTC One X då hon kan fixa nytt abonnemang.
    Själv är jag nöjd med Noten och ser inte någon direkt anledning att byta, även om HTCn verkar nice.

    Ska ta och jämnföra dom sen, i slutet av April om det blir ett köp.
    Brukar ju alltid dyka upp massa fel och saker som buggar osv.. :)
    Noten min är ju väldigt felfri, hoppas inte ICS fuckar upp det :D
     
  7. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det enda som får mig att backa undan från HTC One X är att det inte finns slot för minneskort eller ett utbytesbart batteri. Jag vill kunna ha med mig 2-3 extra batterier samt kunna byta minneskort bland olika. Kanske ett I-landsproblem men det är vad jag vill kunna i alla fall, annars verkar HTCn se riktigt fin ut.
     
  8. Sper

    Sper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    594
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Känner oxå detta med inbyggt minne. Kan de ha å göra med att de på någiot sätt är snabbare än med ett sd kort? Just nu har man 16+32 och 30gb dropbox. Och rätt skönt att ha utrymme.
    En farhåga är högtalarn. Vet att på min desire var den kass. Har inte haft en htc sen dess.
     
  9. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Finns inga anledningar att nedgradera! :P
     
  10. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Skärmstorlek (och delvis 1080p insp, samt sökt efter en lur med god samtalskvalite) har under mina senaste lurar varit en anledning för mig att byta lur...

    Jag har en känsla av att jag inte kommer att ha det bekymmret under en lång tid framöver! :D

    Mobilkameran är ju redan idag fantastiskt bra! Ok att One X kanske har ännu bättre, men är det verkligen nödvändigt och en anledning till att byta idag? Särskilda behov finns, absolut! Men fortfarande... det är en mobiltelefon! Jag själv har skrivit en massa inlägg om att jag fotar och filmar mycket, mobilen är alltid med och det är en viktig och nödvändig finess för mig! Men sedan x10:an känner jag att det inte på fotosidan behöver bli så väldigt mycket bättre, och sedan Galaxy S2 och nu Note 1080p insp räcker det fint och med det fina flytet det bjuder på!

    Quad proppen är inget jag går och suktar efter heller... behoven kommer säkert trissas upp om några år. Men idag och imorgon?

    Jag är än idag sjukt imponerad av det Galaxy Note erbjuder mig som användare! Jag är inte bunden och kan byta när jag vill vilket jag också gör ett par ggr per år. Men nu... känns det som att jag inte har något att matcha, än idag! Är det min första "keeper" sedan min SE K800i? ;)
     
    Last edited: 29 mar 2012