Fråga: Nån som bytt från HTC (Sense) till G4?

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av Bateman, 6 jul 2015.

  1. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Är det någon här som har bytt från HTC och Sense till LG G4 och deras UI? Sitter på ett utgående abonnemang och en M7:a men då M9 inte riktigt verkar hålla måttet så måste man ju kika på annat...

    Så är det nån som gjort detta bytet och kan komma med sina slutsatser?
     
  2. Drag

    Drag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2015
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    S7 Edge
    Kolla runt i YouTube reviews antar jag, detroitborg har ganska bra reviews som visar ui:n mycket :)
     
  3. eko

    eko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2014
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Jag försökte gå över från M7 till LG G2, det gick inte.
    Jag försökte gå över till LG G3 från M7 det gick inte.
    Jag försökte en andra gång efter G3 hade fått buggfixar och köpte en G3 till när jag hade M8 det gick inte..

    Men nu med G4 så gick det bra.
     
    Bateman och Keelhauled gillar detta.
  4. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Vad var det som gjorde att det gick denna gången?
     
  5. eko

    eko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2014
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    För min del har det mer varit att jag använt htc sedan början, jag är väl kanske fanboy, men har inget emot att prova annat, problemet snarare är att överväga för och nackdelar.

    Det jag gillar med G4 är :
    designen tillsammans med den knappt synliga böjda skärmen, skärmen, knappar bak och inget på sidor, KAMERAN!

    Nackdelar som jag kan leva med:
    Högtalaren bak, men ljudet är bättre än G3
    Mjukvaran/gränssnitt bättre än tidigare, här va G3 totalt misslyckad, men G4 når inte upp till flytet i M8.
    Något otymplig i handen men det känns bättre med stor skärm så det går leva med.

    Det finns mer men detta är mina avgörande faktorer. Ska bara tillägga att när jag tar upp M8an så känns den så "platt" även om börja skärmen är minimalt böjd så är det märkbart när man provar en annan mobil.

    Jag är iaf nöjd med G4.
     
  6. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Fortfarande nöjd?
     
  7. eko

    eko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2014
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    jag har haft den sedan 31 maj så förra inlägget var inget nyköpsrus utan det ligger ändå lite tid bakom och över 2000 bilder för att stå för min åsikt.

    Jag är jättenöjd. Du kanske inte blir nöjd. Smaksak ;)
     
  8. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Har varit och klämt på den ett par gånger och har väl näst intill bestämt mig, men det tar emot lite att ta steget... Man kommer ju trots allt få dras med telefonen i två år tills det är dags att förnya abonnemanget igen... Men samtidigt så känns det som om M9 inte riktigt når upp till där den bör vara 2015.
     
  9. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Nej men M9+ som är på gång kanske...
     
  10. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Är väl ingen större skillnad på den förutom 0.2" större skärm eller? Och har några svenska operatörer den?
     
  11. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

  12. eko

    eko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2014
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Förstår vad du menar, jag förstår precis rättare sagt!
    Har tänkt på m9 men steget va inte värt det för mig. M9+ gillar jag bättre enligt bilderna men här tror jag inte mediatek chippet kommer räcka till för att göra den "bättre" än G4 men jag kan ha fel! Htc är väldigt duktiga på mjukvara men levererar inte mediatek chippet tillräckligt så kvittar det, för lagg och frysningar aka G3 klarar jag inte av.

    När jag först tog och höll G4 med svart skinn så kände jag direkt att det kändes "nytt, fräscht" eftersom jag har haft htc sedan Desire och bytt en gång om året, jag har haft alla HTC flaggskepp och älskar sense, dessutom är nya sense bättre än någonsin så visst är det svårt då anpassningen på sense numera är på en premium nivå också.

    Jag satt precis och kolla en dokumentär på youtube och först ikväll störde jag mig på ljudet från högtalaren eftersom min dotter hade en film igång samidigt. har aldrig haft detta problemet med htc då ljudet kommer rätt i ansiktet .. som jag skrev längre upp, man för överväga för och nackdelar och tyngsta punkten är kameran i G4 som är vinnare sen att den är knapplös runt ramarna med knappar bak är något jag aldrig vill vara utan igen, allt annat "kan jag leva med" tex skärmen i g4 är fin men jag behöver inte det, ljudet i HTC är bra men kameran är viktigare, sense är bäst men LG UI fungerar, däremot inte tangentbordet men där kör jag google tangentbord, novalauncher finns om man vill ha den möjligheten utan root..

    Jag uppskattar även en sak till, att ta upp en "lätt" telefon som skön att hålla, ergonomin är grym på m8 men den känns "kall & hård". Som sagt jag har haft htc för länge, kanske och behövde även något nytt, är du inte säker så vänta tills m9+ kommit, och gå inte efter va andra tycker, jag skiter te.x fullständigt i recensioner, det har jag alltid gjort, har alltid gått efter vad jag gillar och behöver men aldrig snålat, vissa vill bara ha vad som är hetast just nu blingblingstatus.. jag försöker hjälpa med vad jag anser så du kanske vet vad du ska kolla efter men ger den dig inte den här vill ha känslan så är det nog inte rätt mobil. Du vet bäst själv ju.

    jäklar vad jag skriver.. här behövs renskrivning men jag hoppas du förstår vad jag har skrivit :)
     
  13. DROIDKING

    DROIDKING Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft ett gäng htc mobiler t.e.x. tatto.htc desire s.htc one x.htc one m7.Jag tycker htc sense känns vuxet.. snyggt ..och välfungerande medans LG:s ui känns typ ej "färdigt"..lite buggar här och där.hoppas verkligen att LG sänder ut uppdateringar av ui:t lika mycket som htc gjort..
     
  14. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Fler åsikter? Den ligger i varukorgen...