Nån som lämnat in på service pga dålig gps?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av snubben123, 19 jan 2011.

1. Benji_9

Benji_9 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Principer min vän :)

Personligen hatar jag att bli blåst, därför klagar jag/säger ifrån, även för förhindra att ett sådant beteende fortsätter. Att folk ska profitera på mig accepterar jag inte!

Men man kan också göra som du föreslår, undvika konflikter och låta nån annan ta över problemet...

2. imtp

imtp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

nu är min telefon äntligen hos Samsung för reklamation... får se vad de säger. Får jag tillbaka den utan att de godkänner det blir det mycket intressant...

sivo gillar detta.
  3. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag köpte ett navigeringsprogram idag men det var nog bortkastade pengar då programmet säger att det inte går att hitta gps :(

4. sivo

sivo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

har köpt bil, och har börjat använda GPS och den suger verkligen. Annars är jag nöjd med mobilen. Frågan är om jag lämnar in den till elgiganten, kommer service göra nåt åt saken?

5. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det görs inget vettigt åt saken.. inget som specifikt ska avhjälpa problemet iallafall. Det sägs ju från samsungs håll att felet åtgärdas av senaste uppdateringen. Vilket de flesta kan säga inte stämmer.

sivo gillar detta.
  6. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Det dom kan göra är att uppdatera till senaste modem/FW.

Det enklaste är egentligen att flasha in custom rom/kernel med rätt modem. Gps'en på min funkar riktigt bra numera, låser väldigt snabbt osv. Gör inga konstiga hopp på 100m som den kunde göra ibland.

sivo gillar detta.
  7. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Att det ska behövas en custom rom är ju för jävligt egentligen..

8. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Det är åt helvete :)

Eller egentligen behövs modem och gärna kerneln bytas. ROM kan man köra helt stock för övrigt :)

9. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det är ju ganska custom ändå :P

10. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Javisst, fast du märker alrdig nåt i luren, allt ser exakt lika ut. Men en kernel med root och JPY modem funkar bra för dom flesta, sen finns det endel tweak program också för att nollställa gps.

Vad är det för problem du har mer ingående? Svårt att då låning? Känslig för dålig mottagning vilket kan resultera i att den hoppar som f-n på kartan.

Funkar såpass bra för mig nu så att va ute och promenera går hur fint som helst, Den visar också på kartan att jag åker på vägen och inte 5m utanför vägen som den gjort ibland förr.

11. imtp

imtp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Reklamationen verkar ha blivit godkänd av Samsung.. väntar på att få hem luren. Mao Samsung erkänner att det är FEL på deras GPS

12. snubben123

snubben123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nämen, vad spännande. Men varför får du då hem luren? Du borde få den krediterad. Vad har du fått för info? Vilken verkstad var den på?

13. p1er

p1er Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Man får ju inte den krediterad av Samsung, utan av företaget man köpt den av. Antagligen därför han får tillbaka den.
    Hur många gånger har du skickat in din SGS och hur lång tid har det tagit på verkstaden?

Last edited: 15 feb 2011
  14. snubben123

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

`

Icke, företaget som han köpt den av eller den butik han använt sig av för att skicka in luren får den krediterad av samsung och varpå kund blir ersatt av handlare. Telefonen tas om hand av serviceverkstad och skrotas eller blir "refurbished". Jobbar i elektronikhandeln så det är därför jag ifrågasätter att han ska få tillbaka luren om reklamationen blivit godkänd.

15. p1er

p1er Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Då var det kanske inte ett vanligt garantiärende det handlade om, my mistake. När jag reklamerade en vara så gjorde jag det efter 3 reparationer och när felet åtekom igen lämnade jag in varan där jag köpt den och fick pengarna tillbaka..

16. snubben123

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo det kan mycket väl stämma det du säger. Om felen kan konstateras direkt i butik så brukar man oftast köpa tillbaka prylen först och sedan reklamera mot levereantör i efterhand istället om det handlar om att samma fel uppstår igen efter 3 reps. Men serviceverkstaden brukar inte skicka tillbaka produkten om den blivit godkänt reklamerad utan det ställs ut en kredit på den och produkten skrotas sen. :)

17. imtp

imtp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

tre månader har den totalt varit inne för reparation... fem service ärenden om att GPS inte fungerar. Nu väntar jag bara på att få bekräftelsen från butiken. Men reklammationen har gått igenom. Kommer INTE köpa en ny

edit: då var pengarna tillbaka

Last edited: 17 feb 2011
  18. snubben123

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kul, vad var din exakta felbeskrivning? Vilken serviceverkstad har den varit hos?

19. p1er

p1er Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Skönt för dig att det reddes ut tillslut.

Hur lång tid tog ett serviceärende ungefär?
    Hur bar du dig åt för att visa GPSens dåliga funktion? Tog du bilder på tracking-apps eller filmade du bara hur den hoppar på google maps?

20. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    vad hade du för gps-program? bilnavigatörer snappar mot vägen och använder gyrot för att kompensera för tapp i gpsen så det fungerar oklanderligt för mig. Jag använder ndrive.

Även google maps fungerar riktigt bra även om bilen ibland lägger sig 1 - 3 meter utanför vägen, men värre än så är det som regel inte.

Dock har jag haft absolut noll mottagning utomlands av någon outgrundlig anledning.