Nandroid backup - hur funkar Clockwork Recovery?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av swefse, 21 mar 2011.

  1. swefse

    swefse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag tänkte börja fibbla runt lite mer med LCD Density Changer, och sätta densiteten till permanent, och då tänkte jag att det skulle vara utmärkt med en systembackup, för när allting går helt fel och jag råkar ta bort någon viktig systemfil eller två. :)

    Undrar bara vad som händer om jag installerar ROM Manager och flashar Clockwork Recovery. Jag tänkte göra en Nandroid-backup för att vara säkrad inför framtidens problem, men kommer jag förlora allt jag har på telefonen då, eller kommer den (med större chans än väldigt liten) brickas i processen? Har någon av er lyckats med ROM Manager och Nandroid på era O2X:ar, eller funkar det inte än / har jag missuppfattat allting?

    Så många frågor, och så lite tid. Tack på förhand!
     
  2. FearKill

    FearKill Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    460
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Clockwork Recovery har inte kom till O2X ännu. Men ska komma någon gång under veckan.

    Men om du inte har riktigt bra koll på Android. Så rekommderar jag dig inte gå in och försöka ändra något för avancerat.
     
    dyrken gillar detta.
  3. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag håller med, vänta tills att det kommer ut en bra guide som är enkel att följa. Det dröjjer nog inte länge till.
     
  4. swefse

    swefse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    OK, tack båda två!