Navigator - tips om alternativ som FUNGERAR

Diskussion i 'Applikationer' startad av tusenkonstnar, 2 nov 2011.

  1. tusenkonstnar

    tusenkonstnar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Är det någon som kan tipsa om en Navigator som är enkel att installera, som har kartor som faktiskt uppdateras (utan att man behöver maila koder, aktiveringer etc fram och tillbaks i oändlighet)?

    Som det är just nu använder jag bara Waze och det är ju ingen "riktig" navigator. Waze är DÅLIG på att hitta adresser men om man väl har en adress inlagd (sitt hem t.ex) så slår den allt annat på fingrarna i att hitta snabbaste vägen.

    Jag har en licens för Navigon men efter mängder med strul och brutna löften från deras support lade jag helt sonika ned att försöka använda produkten då jag även har ett arbete att sköta och inte kan jaga deras support hela dagarna.

    (blev upprepade gånger lovat att de skulle ringa tillbaks, fick tips som tog TIMMAR att arbeta med men som inte löste problemet etc. De var direkt otrevliga i telefonen. Det sista jag hörde var att jag skulle få produkten återbetalad och licensen avstängd men efter de gick de upp i rök så jag sitter med utläggen kvar men utan fungerande produkt). Jag var även lovad Kartor som sedan visade sig varken ingå eller gå att uppgradera till.

    Har även använt Co-Pilot som var bättre men även där har jag fått lagt mycket tid på att maila fram och tillbaks med kuntjänst för att kartorna jag köpt ej varit tillgänliga i deras program så det har fått läggas upp på andra filareor och laddats ned och sedan fixats med specialkoder. Dock har de åtminstone på ett eller annat sätt löst mitt problem.


    SÅ: Är det någon som kan hjälpa mig med ett tips?

    Mvh
     
  2. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag använde NDrive rätt länge men tröttnade. Gränssnittet är dåligt, det finns inte många funktioner och varken program eller kartuppdateringar ingår i din licens. Dessutom kopplas licensen till själva telefonen, inte ditt Google-konto!

    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med bra alternativ.
     
  3. bfly

    bfly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Sök här på forumet, frågan känns bekant :innocent:
     
  4. tusenkonstnar

    tusenkonstnar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Du skulle inte kunna tänka dig ett lite mer konstruktivt svar? Har också sett frågan men nu var det svaret jag var ute efter...
     
  5. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Tja det jag tänker på först är ju den navigationen som finns inbyggd i din telefon. Varför inte använda den? Det gör jag och jag har aldrig hittat fel.
     
  6. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Kan inte säga vilken som fungerar för dig men om du inte sett det så finns fler alternativ listade under gps i wikin här. Kanske värt att prova igenom några fler?
     
  7. j-a

    j-a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än hålla med, gratis och riktigt bra dessutom! Körde Navigon innan men har gått över till den som google bjuder på.
     
  8. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    +1 Tycker också Google Maps Navigator är bra både i bilen och till fots.