Navigator

Diskussion i 'Applikationer' startad av wångö, 10 aug 2009.

  1. wångö

    wångö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hallå. någon som har koll på om det finns/kommer att komma ut en riktig navigator då jag inte gillar google maps alls eftersom den ska koppla upp och hämta kartorna hela tiden..
     
  2. svanlund

    svanlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    CoPilot Live låter dig lagra alla kartor i telefonen. Finns som betalapp, dvs du behöver köra Marker Enabler el dyl (sök i forumet) för att kunna köpa det.
     
  3. Johannes

    Johannes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    OnePlus 3T
    Telefon 3:
    LG G4, LG G2
    Platta:
    Asus Transformer Prime
    Jag har testat AndNav2 som är gratis och bygger på kartmaterial som är helt gratis att använda.
    Om det är gratis så finns det ofta en hake. Eller jag ser det mera som en möjlighet. Att användarna själva uppdaterar kartmaterialet.

    Har själv installerat DroidCollector och kartlägger de saknade vägnätet (grusvägar, både allmänna och privata) i stugan som vi är i nu på min Hero.

    Har inte kommit så långt som att testat navigatorn (AndNav2) men kart-projektet ( openstreetmap.org ) är så fascinerande att man måste hjälpa till. Kan sedan vem som helst skapa egen GPS-mjukvara som använder denna datan gratis så är det ännu mera fantastisk.
    Och går det inte att ladda hem kartmaterialet i AndNav2 så kanske någon annan bygger en annan navigator baserat på OpenStreetMap eller så bygger man själv in det i AndNav2.

    Det blev lite som ett reklaminlägg för OpenStreetMap, men tycker det är så häftigt att om alla kartlägger sina egna gator i närområdet så kan man få in en karta för hela världen. Och få uppdateringar mycket kvickare än TeleAtlas eller andra som måste köra runt med sin kamerabil under de få sommarmånader vi har med tillräckligt ljus för de.
     
  4. wångö

    wångö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    okej. att lägga till kartor låter ju bra, men då skickar du väl data ändå ?