Navigator

Diskussion i 'Desire HD' startad av dalton, 3 nov 2010.

1. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Åh tack så mycket för att du hittade den :) Jag har lagt in det nu och fått brut att fungera. Sorry att besvära igen men hur gör jag för att installera den senaste versionen.. har du fått den att fungera? 4.6 alltså. Jag gör samma sak med den men den går inte att installera :(

Edit: Det ordnade sig.. hade nog valt fel version.

Last edited: 24 nov 2010
  2. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

I ett forum besvärar man inte. Jag har inte tänkt på vilken version jag har. Börjar backa lite pga uppkopplingskravet. Då dyker ett betalprog typ Navigon upp iaf. Iofs har jag surf, men täckningen på tre är generellt dålig.
    Har 4.1.0(#4126).

3. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Provade att installera ver 4.6. Fick dubbelt av Maps, Places osv. Fick du det problemet?

4. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kör frågan även i den här tråden. Finns inte Navigon trail längre? Kan inte hitta den iaf.

5. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

6. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Så länge nav kräver uppkoppling, blir prog begränsat för mig. Vid sidan av de större vägarna funkar sällan Tre. Strul att alltid byta till Telia för resor.

7. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

För att kalibrera kompassen kan man ladda ner programmet "Comapass" från market. Jag har uttäckt att kommer man nära någon annan elektronisk utrustning med min telefon så sätts kompassen ur spel.. det räcker att att komma ca 1,5m ifrå en dator eller bildskärm för att den ska flippa ur. Är era också så känsliga? Detta medför för mig att jag ej kan använda den i bilen vilket gör den nästan helt obrukbar till navigering :(

8. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej,

Jag har problem med att jag inte får min trial på 30 dagar att sparka igång. Det har nu gått fem dagar utan svar sedan jag lämnade nedanstående svar till HTC som svar på deras förslag på lösning (att jag skulle återställa telefonen).

Min förhoppning var att någon på detta forum kanske kan komma med en lösning snabbare än dem.

Hej igen,

Efter att ha gjort det och startat en ny premiumnavigering fick jag upp ett avtal jag skulle godkänna. Efter att jag gjort det fick jag upp en ruta där det meddelas att en 30-dagars prövoperiod aktiveras direkt och att jag ska se till att ha dataanslutning igång.

Efter att ha accepterat detta håller programmet med att synkronisera licensen och sedan dyker ett nytt fönster upp där det står att jag behöver navigeringslicensen för Sverige för att kunna göra den här resan. Jag har då att välja mellan "Köp", "Kupong" samt "Synkronisera licens".

Väljer jag "Köp" kommer jag till butiken där det står att jag får betala 45 SEK för en 30-dagars licens. Väljer jag "Kupong" måste jag ange ett kupongnummer. Väljer jag "Synkronisera licens" kommer jag till vyn "Hantera licenser och innehåll".

I denna vy kan jag se att kartor och röster finns nedladdade, men på samtliga navigeringslicenser finns det bara en varukorg. Klickar jag på den så kommer jag till butiken där jag får betala 45 kronor för licensen. Hur kommer jag vidare?

9. larsno

larsno Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej...!

Jag har fått igång min premium nav...köpt livscykel licens för nordenkartor, samt ett år på fartkameror..... Men jag lyckas inte köpa någon licens för "traffic"...Är det någon som vet nått om det...?
    funkar det inte i Sverige ...?

10. Polobyxa

Polobyxa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem, kan inte pröva premiumnavigation för då kommer rutan med "Köp", "Kupong" samt "Synkronisera licens" upp. Därefter är det stopp.

Går jag till butiken visar den att Svenska, Norska, Finska, Danska och tyska kartorna är nedladdade.

Har haft mobilen en vecka och har fortfarande inte kunnat prova navigationen.

Idag när jag försökte dök dessutom ytterligare ett jävligt irriterande problem upp. När jag öppnar "Locations-appen" så kommer ett meddelande om att kartorna för Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland måste uppdateras till senaste versionen. När jag väljer "acceptera" så söker den lite, för att sedan tala om att inga kartor hittades och att jag får uppdatera dom manuellt istället.

När jag väljer "ok" där och ska välja kartorna manuellt så finns dom inte att välja, eftersom de redan är installerade på telefonen.

När jag då väljer att gå tillbaka "hem" i Locations, eller till "Footprints", ja då dyker meddelandet upp inom 5 sekunder om att kartorna behöver uppdateras.

En oändlig loop med andra ord. Programmet vägrar låta mig göra något om inte kartorna är uppdaterade, och eftersom programmet inte hittar några kartor så kan jag inte uppdatera dom.

Bra jobbat HTC... INTE!

Lösning, någon? Google har hittills inte varit till någon hjälp.

11. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fy fan... jag hade inte använt Locations på några dagar och nu har jag samma problem som dig.. att kartorna måste uppdateras men det går inte :(

Edit: Men jag kan använta Locations som vanligt, det kommer bara ett meddelande om att jag måste uppdatera kartorna.. men det går inte som sagt..

Edit: Jag tog bort mina gamla kartor (Norge och Sverige) och la sen in dem igen..då fungerade det.

Last edited: 30 nov 2010
  12. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

Vad har ni för version på kartorna?
    Jag har 5.677 och jag får samma fel

13. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Den jag laddar ner är 5.677 (Sverige)

14. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

navigering

Någon som tycker att det är värt att köpa Navigon eller annat? Jag testade Navigon, men den sämre än min Navigon navigator. Eller är bilpanel en hyfsad väg att gå? Finns kanske inga som grafiskt roliga.

15. tusenkonstnar

tusenkonstnar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag gillar bilpanel NÄR jag navigerar men tyckte att den blockade upp för mycket. För egen del skulle jag (av tidigare nämnda skäl) INTE köpa Navigon. Jag har ju dessutom haft en navigon i bilen och den har varit inne på service två gånger och jag är väl lite "sådär" nöjd med fixarna

16. Petcarls

Petcarls Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan på er!
    Har en liten fråga ang. navigations program i DHD.
    Vad är det för skillnad på alla?
    Det finns ju:
    Bilpanel , Latitude , Locations , Maps , Navigation och Places

Mvh Peter

17. jungbark

jungbark Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bilpanel är ju ett "skal", som ett skrivbord anpassat för användning i bil. Där finns genvägar till navigation, ringa o.s.v. Latitude är ett positioneringsprogram för att visa din position på en karta. Locations (htc:s, kräver inte ständigt internetuppkoppling) är ett navigeringsprogram. Maps är också ett positioneringsprogram (Googles, kräver ständigt internetuppkoppling). Navigation är Googles navigeringsprogram som också kräver internetuppkoppling. Places är också ett positioneringsprogram men mer inriktat för delning mot sociala medier, så som jag har fattat det.

Ang. HTC Locations, aktiverade min 30 dagars gratislicens och måste säga att jag blev förvånad över hur bra det programmet verkade vara! Rösten hördes tydligt, suverän funktion att flyga och se rutten i förväg. En hel del poi:s. Att kunna navigera till en kontakt direkt från deras adress i kontaktboken (som man fixar med zap's hitta app). Ska köra 20 mil med den till lördagen :D återkommer om intresse finns.

18. Mc_Piloten

Mc_Piloten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det skumma är att man tryckt in flera program med samma funktion.
    JAg fattar inte vitsen.
    Det hade räckt att i ett av dem kunna via inställningar välja om GPS skall vara på eller av.

19. Johan Hillborg

Johan Hillborg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag har provat HTC Locations och premiumnavigeringen ett tag nu och jag försöker verkligen tycka om den. Men:
    *startar jag locations-appen så får jag ofta att bilen rör sig allt från 45-90 grader åt fel håll.
    *Startar jag däremot via "Bilpanel" och navigation så fungerar allt bra. (skumt).

Om jag väljer att beräkna "snabbaste" vägen så får jag känslan att den nästan bara räknar med motorvägar. dvs det finns stora vägar som jag vet går fortare men den tar inte med dessa.

Avsaknaden av funktioner. Det finns inte ens en adressbok där jag kan lägga in adresser som jag skall besöka.

Jag har även provat Copilot Live och det är en riktigt duglig navigator-app. För min del så kommer jag nog att köpa denna istället. Även om det hade varit nimmt att kunna använda HTC:s integrerade med bilpanel osv. Men den är för dålig idagsläget ialla fall.

/Johan

20. jungbark

jungbark Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skitbra Johan! Men du har ju adressen i kontakterna? Och tillgång till favoritkontakterna.