Klicka där du ser avstånd och ETA, så byter den. Tyvärr kan man inte få den att alltid starta med vy 2, så att säga, men man togglar emellan.
Upptäckte det idag faktiskt, testade trycka på den där I-symbolen och vips så ändrades det. Men tack för svar!
Varje gång Navigon startar så tænder den wifi på telefonen. Och det avbryter min blåtand. Detta efter uppdatering till ics. Min telefon är en sgs2 Någon som har en lösning på detta. Tack på förhand Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Jag har slängt in en rom som är endast på engelska så nu är även navigon det, även talet! kan man ändra det på något sätt? finns inte i inställningar.. Edit: Hittade svaret efter lite googlande http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=20505884&postcount=5 " 1. Download MoreLocale2 app from the market and install it. 2.Choose your language 3.Open Navigon and it will automatically detect your selected language and use it for UI and SOUNDS. "
Q2 2012? Den senaste kartan jag har är Q1 2012. Är det någon som har Q2 2012? Snart är det ju dags för Q3...
Och de som stoltserar med "fresh maps". Passade på att köpa fresh maps när det var rea. Tydligen var det bortkastade pengar inför sommarsemestern. Hade räknat med uppdaterade kartor när jag nu ska runt i Europa.
Man brukar släppa kartor ungefär var 3e kvartal men nu minns jag inte om det är senaste. Kartdatan är även några månader äldre. Källa är ju Navteq's kartor. Navigon processar och rebrandar kartorna. Navigons Q1 brukar vara kartdata från Q4 året innan.
Ok , då vet jag det. Jag trodde bara på det som står på deras hemsida om fresh maps. "Var tredje månad under två års tid ställer vi det allra senaste kartmaterialet till ditt förfogande som nedladdning." Tydligen ska man inte lita på allt som står på nätet. Speciellt vaksam ska man nog vara om uppgiften kommer från Navigon.
Jag tror inte att det går att se, har försökt själv men inte kunnat hitta Sent from my XT910 using Tapatalk
Efter att jag bytte telefon får jag ingen röst navigering, någon som vet hur man ställer in det? Har provat att ta bort och installera om det. Skickat från min MB526 via Tapatalk 2
Konstigt. Jag rapporterade lite felaktigheter och nya vägar + cirkulationsplatser via Navteq Map Reporter i oktober 2011 men fick svaret att man redan hade korrigerat datan men nu flera månader senare så syns fortfarande inte ändringarna via kartan på Navteq's hemsida men på de uppdaterade kartorna som kom till Navigon nyss så är ändringarna med. Intressant att rapporteringskartan släpar efter när det är den man antar är senaste kartmaterialet eftersom att man använder den kartan som bas när man rapporterar fel.
Ni som köpt navigon, skulle ni valt det igen om ni skulle handla idag? Anledningen till att jag frågar är att navigon säger att eftersom jag köpte try&buy versionen så kan inte jag installera den på min nya telefon. Utan jag måste helt sonika köpa appen Igen! Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2