Navigon

Diskussion i 'Applikationer' startad av emoffster, 12 mar 2010.

  1. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag skulle absolut ha köpt igen. Jag har ju skrivit om mina kontakter med kundtjänsten tidigare och jag har inget att anmärka på men väldigt många tycks ha riktigt dåliga erfarenheter.

    Tyvärr så kom det en uppdatering nu på morgonen eller om det var igår kväll.
    Uppdateringen fixar så att jag inte kan starta Navigon utan får en krasch direkt vid start. Jag har gått tillbaka till den tidigare versionen och nu väntar jag på att Garmin ska få tummen ur.
     
    Last edited: 31 jul 2012
  2. Turritops

    Turritops Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    I mitt fall är det inte en hypotetisk fråga. Jag hade köpt Navigon, tröttnade totalt på hur företaget hanterade sina kunder och är nu en nöjd användare av CoPilot.
     
  3. krofo

    krofo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Känner lite då jag med. Blev riktigt missnöjd med svaret jag fick när jag försökte installera den på den nya telefon.

    Vilken copilot version har du? Live eller live premium?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  4. Turritops

    Turritops Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    CoPilot Live Premium Europe
     
  5. limpandahlbom

    limpandahlbom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2011
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hade definitivt köpte det igen, kör det på alla mina lurar och plattor, förstår dock inte varför du inte kan installera det på din s3a då jag kan det, undantag då jag la in CM10 (JB 4.1.1)


    Skickat från min GT-I9300 Blue via Tapatalk 2.0
     
  6. krofo

    krofo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ingen aning, det var svaret jag fick.
    Det är alltså en app jag köpt innan köpappar fanns i Sverige. Man laddade ner en gratis app och köpte en aktiveringenskod i deras webshop.

    "Tack för er kontakt med NAVIGON Support.

    Vi kan se att ni använder den ursprungliga versionen av NAVIGON-applikationen, "Try&Buy-versionen".

    Denna version av applikationen utvecklas ej längre och en flytt av denna till en ny Android telefon är tyvärr ej möjlig. Mer information om detta finns via följande länk:

    http://www.navigon.com/portal/sv/kundenservice/faq.html?id=19803461&content_identifier= faq&topicId_0=18400772& topicId_1=20444555&topicId_2= 20444854&topicId_3=20445770&page=4 Vi beklagar detta, men om ni vill ha NAVIGON-applikationen på er nya telefon så krävs ett köp av den nyare versionen av NAVIGON-applikationen som ni kan hitta i "Google Play Store".

    Denna nyare applikation stödjer flytter till upp till fem olika Android-enheter."


    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 31 jul 2012
  7. Appel72

    Appel72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2012
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    NiklasO
    Prova at rensa data och cach eller ominstallera. Hos mig funkar det perfekt även efter sista uppdateringen.

    Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
     
  8. krofo

    krofo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Den behöver som jag fattat det en ny kod.
    Och om navigon inte är beredd att skicka en sån är det nog rätt rökt.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  9. Appel72

    Appel72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2012
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag kanske har missförstått men vi har samma telefon men jag kør senaste stock rom (nee)
     
  10. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag rensade data och cache. Det gör jag alltid om någon app strular.
    När jag ominstallerade så fick jag ett meddelande från Navigon om att den inte kunde kontakta en server och att jag skulle kontrollera min anslutning (som funkade kanon). Därför hade jag inget annat val än att återställa den äldre versionen från min backup. Några dagar senare så testade jag igen att avinstallera och installera igen och DÅ fick den kontakt med servern och nu funkar det igen. Tyvärr så förlorade jag ju alla inställningar, historik och favoriter...
     
  11. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Nu har jag bytt från S2 till S3 och TrafficLive är inte längre aktiverat.
    Ett snabbt mail till Navigon 19:26 och jag fick svar 20:44.

    Inga problem!
     
  12. Gustav_H78

    Gustav_H78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har köpt en Sony Go och försöker installera Navigon. Jag hade det innan på min HTC Legend och det funkade bra. Vet inte om Navigon har problem med det inbyggda minnet(har även ett 32gb SD kort) eller är det något annat problem? Programmet installerar som det skall och skall sedan uppdatera mot någon server, den står och tuggar och klagar sedan på uppkopplingen som är hur stabil som helst.

    Hur har ni andra löst detta problem?
     
  13. Rozeman

    Rozeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    488
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Om jag vill flytta över mina favoriter till en annan telefon, vilken fil ligger dom i?
     
    Last edited: 4 okt 2012
  14. Sveos

    Sveos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    Det går tyvärr bara på iPhone. Jag hade samma problem och mejlade Navigon.
     
  15. Rozeman

    Rozeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    488
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Fick du något svar? Finns det ingen lösning för oss?
     
  16. Sveos

    Sveos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2011
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    iPad Air 3rd gen.
    Ja, svaret var att det bara gick till iPhone, menade jag. :)
     
    Rozeman gillar detta.
  17. Rozeman

    Rozeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    488
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Ok (jag hade tyvärr inte bara problem med stavningen idag alltså:o).
     
  18. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag har inte heller lyckats med att föra över inställningar. Det kanske ligger i någon datamapp. Man kan ju testa med att ta en backup med typ TitaniumBackup och återställa men när du byter enhet så kanske man inte ska göra det.
     
  19. Rozeman

    Rozeman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    488
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Känns inte som att en restore av appen med TB är bra lösning. Sen har jag inte TB då jag inte rootat luren (än?). Jag ska nog också skicka ett mail till Navigon och ondgöra mig lite;)
     
  20. tusenkonstnar

    tusenkonstnar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Samma story här.
    Sammanfattar:
    * En halv arbetsvecka i sjön för att genomföra deras föreslagna fixar (som dessutom inte fungerade)
    * Dåligt på gränsen till aggressivt bemötande när jag påpekade att jag inte hade tillgång till de kartor jag varit lovad när jag beställde produkten (vilket f.ö hade varit en deal-breaker om de varit ärliga med det)
    * Struntade helt i att återkomma trots att de lovat det och trots påstötningar

    Dvs 20 timmar i sjön + ganska många hundra för en icke-fungerande produkt. Därefter gick de under jorden när jag ville få tillbaks mina pengar.