Navigon

Diskussion i 'Applikationer' startad av emoffster, 12 mar 2010.

1. n3rox

n3rox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Någon som har fått Navigon att funka på Samsung Spica med 2.1? Med den här romen I5700XXJC3?

Edit: Verkar fungera nu, den laddar ner filer just nu :)

Last edited: 28 mar 2010
  2. antto77

antto77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fartkameror

Har idag mailat till Navigon för att ta reda på lite saker som jag tycker saknas på Android versionen. Jag läste tidigare om någon som skrivit att man kan köpa till fartkameror. HUR gör man det och var? Det finns ingen info whatsoever om detta på

http://www.navigon.com/portal/sv/produkte/navigationssoftware/mobile_navigator_android.html

Jag gillar detta program, det är jäkligt snabbt. Mycket snabbare än på deras egna navigatorer, jag antar att vi har Snapdragon att tacka :) Men basic funktioner som fartkameror är ett KRAV från min sida. Snålt att inte heller ge med kartuppdateringar till Android då man gör det till sina egna navigatorer.

3. antto77

antto77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Navigon tycks skita i sina Android kunder eftersom de inte svarar!

Någon som installerat uppdateringen 2.5.2? Vad innehåller den? (finns ju ingen changelog någonstans)

4. yeppeyump

yeppeyump Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Fler än jag som har problem att öht få igång programmet?

Vid uppstart får man ju välja att tanka kartor via WiFi eller PC. Väljer jag WiFi bryts nedladdningen efter ett par min, väljer jag PC säger programmet i luren att det inte finns ngt minneskort isatt och programet avslutas. Minneskortet sitter i och funkar klockrent till allt annat.

Navigon Fresh är installerat i PC:n, men eftersom programmet stängs i luren kommer jag ingen stans.

Hur gjorde ni?

Edit: Har HTC Hero med orgionalrom, 1.5.

5. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    När du väljer att ladda kartor via PC så skapas de mappar du behöver på SD-kortet, efter det så behöver du bara se till att du kan läsa kortet från pcn så hittar navigon fresh det hela och du kan ladda ner kartorna.

6. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag har haft Navigon installerat på min Nexus One innan, och har då haft svensk röst.

Min polare, som installerade på samma sätt som jag, hade problem att få svenska. Han sa han hittade ingen meny att ändra.

Nu, reset:ade jag min telefon igår, och när jag installerade Navigon igen, så har jag också fått engelsk röst.

Innan, har jag bytt fram och tillbaka mellan svenska och engelska via MoreLocale2, och det kan hända att jag haft telefonen inställd på svenska när Navigon blev installerat.

Nu har jag bara haft telefonen på Engelska UK.

Kan det vara detta som bestämmer språket på Navigon, och går att ändra på något sätt? Jag vill inte ha telefonen på svenska.

/Söder

7. trashed78

trashed78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har provat navigon nu men jag saknar massa funktioner... krångt att göra rutter och allt för små knappar överallt.

Känns som Copilot är ner färdigutvecklat.

8. larjo11

larjo11 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Installerade testversionen av programmet idag. Ser att det priset har ökats till 849 kr nu :(

Själva hanteringen under färd är bättre än min 2 år gamla Garmin Nüvi 310. MEN varför kan man inte lägga till egen POI? Varken i programmet eller via datorn.

Navigon Fresh var väldigt segt att använda oxo.

850 pix för en betaversion känns väl magstarkt.

9. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har testat CoPilot och Navigon ett tag nu. Båda programmen är dåliga men om jag var tvungen att välja skulle jag behålla Navigon för CoPilot är så jäkla fult och plottrigt.

Men jag hoppas att Navigon rycker upp sig för just nu lutar det åt att jag monterar in min Garmin 760 igen...

Last edited: 10 maj 2010
  10. corleone

corleone Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför fungerar inte navigon när jag inte har pengar på luren(har kontakt kort)? Eller är det fel på min telefon. Den startar inte nu när jag försöker starta den och jag har 0 kr på kortet. Konstigt..

11. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Trialversionen av Navigon behöver ha internetuppkoppling för att fungera, så om du inte har några pengar på kortet så kan du förmodligen inte surfa och du får då inte kontakt med navigons servrar.

12. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Ingen som vet?

/Söder

13. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Har inte Morelocale installerat,men har svensk röst på Navigon

14. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Hur kommer detta sig då? Har du EPE76 och har svenska på något sätt i telefonen?

Verkar vara slumpmässigt vilket språk man får ju?

/Söder

15. Ramboline

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Nej,allt står på Engelska i telefonen.Men när jag installerade Navigon,tryckte jag på den Svenska flagga,sen fick jag svensk röst.

16. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Svensk flagga? Hmm, det kommer inte upp när jag installerar från .apk..

/Söder

17. Ramboline

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

När du är inne i Navigon,gå inn där det står Enter an address,i vänstra hörn har jag en Svensk flagga prov att tryck på den.Kör sedan i gång för att kolla om du har svensk röst.

18. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Men den svenska flaggan är ju bara att du har valt en svensk karta? Den ger mig inte svenskt tal.. :(

/Söder

19. Gleenquagmire

Gleenquagmire Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det finns inte ord nog att beskriva hur mycket Navigon på android suger.

Tyvärr det enda jag har att köra med nu.

Jag menar, det går inte att ställa in NÅGOT. Det går inte söka på kartan utan att navigera och administrera favoriter, och värst av allt, det går inte att göra re-route om man vill undvika en vägsträcka.

Total katastrof.

Copilot suger på en annan nivå. Där går det inte ens att skriva in text, utan texten kommer upp först när man tryckt enter. Sedan kräver den inloggning hela tiden vilket fullständigt suger.

Synd att min gamla tomtom pajade. Tomtom, snälla, släpp något till Android!

20. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag håller med om att det saknas typ allt i Navigon till Android. iPhoneversionen är otroligt mycket bättre.

Men det går att sätta en destination direkt på kartan och det går att blockera en sin rutts väg så att den väljer annan väg.
    När du har kartan går du dit du vill och trycker Set destination så hamnar en nål mitt i bilden. Trycker du på namnet som kommer upp kan du välja att navigera dit.
    För att göra en re-route så trycker du Menyknappen/Rout/Block och väljer hur långt du vill blockera vägen Navigon föreslagit. Navigon kommer du räkna ut en annan väg.

Det är inte bra sätt men det går. Vi får verkligen hoppas att Navigon skärper till sig och fixar Androidversionen så den blir lika bra som till iPhone.
    navigon är dock det klart bästa av alla dåliga till Android så jag kör med det. Men jag betalar inte för en så pass kass version iaf. Ska Navigon ha mina pengar ska dom för det första göra en bra app och för det andra svara på mail jag skickar till dom. :mad: