NEC lifetouch note, tegra, froyo. svenskt tangentbord?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av fimpi, 24 mar 2011.

  1. fimpi

    fimpi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag har precis tagit mina första stapplande steg in i Androidvärlden i och med inköpet av en NEC lifetouch note här i Japan där jag bor. Den är ett mellanting mellan tablet och netbook som kör Froyo och bygger på en Tegra 250 processor, har en sjutums skärm samt ett hårdvarutangentbord.

    Nu sitter jag här och kliar mig i huvudet eftersom det är aningen besvärligt att skriva svenska tecken på den. Visst, det funkar ju att hålla inne A och O för att skriva åäö, men det vore mycket trevligare om det gick att mappa om några av knapparna på tangentbordet. Har någon av er några tips månne?

    Har ni några frågor gällande den här lilla maskinen så besvarar jag dem gärna.
     
  2. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Jag kör på tangentbordet Scandinavian keyboard, som är enkelt och har svenska tecken. Finns gratis på Android market tillsammans med Swedish dictionary som hjälper till vid stavning!
     
  3. fimpi

    fimpi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack för snabbt svar. Scandinavian keyboard fixar väl bara mjukvarutangentbordet? Det är hårdvarutangentbordet jag vill fixa genom att mappa om det så att åäö hamnar på riktiga knappar.

    Mjukvarutangentbordet vet jag för övrigt inte hur jag får fram alls... kan det vara så att det är avstängt på något vis?
    Som sagt, helt ny vad gäller android, så ha överseende med mina dumma frågor :)
     
  4. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Aaah, sorry. Läste inte så noga.
     
  5. lupus

    lupus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Mjukvarutangentbordet går väl att få fram genom att hålla inne meny-knappen på vanliga android lurar, men det kanske inte finns någon sådan knapp på NEC:en?

    Vad gäller hårdvarutangentbordet kan det bli värre. Jag läste på XDA att några som hade utländska X10 mini pros (som har hårdvarutangentbord) fick svensk tangentbordslayout när dom flashade in nordisk firmware (för att få eclair uppdateringen snabbare). Så i värsta fallet kanske du måste byta firmware, men man kan tycka att det borde finnas något lättare sätt.