Nedgradera från 2.2 till 2.1

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av n3rox, 21 aug 2010.

  1. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hej,

    Undrar om det finns en smidigt sätt att nedgradera en HTC Desire från 2.2 till 2.1. Något som inte förbrukar någon garanti, behöver inte har root. Det är för en kundsräkning. Han upplever problem efter att ha uppdaterat, vi har provat att köra en fabriksåterställning men har ändå stött på problem.
     
  2. Fizzy

    Fizzy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Tror inte det går utan att först roota sedan flasha in 2.1 firmwaren och därefter isf unroota (rätta mig om jag har fel inte 100% på detta). Vilket också skulle leda till ev garantiförlust om HTC kan konstatera att man rootat, villken jag inte hört nått om...

    Du skulle inte kunna säga vad han har problem med så kanske de finns någon lösning på de bland folk här?
     
    Last edited: 21 aug 2010
  3. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

  4. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    OK, du hade nog lite bråttom när du skrev det där... :)
    Är den en särskild app som inte fungerar eller?
     
  5. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det är olika htc appar, felmeddelandet är "Processen com.android.htccontacts för programmet kontakter stoppades oväntat. Försök igen." Det här meddelandet kom upp Via favoriter -> valt en kontakt och tryckt på länk uppe till höger för att länka ihop kontakter

    Detta är ett av flera meddelanden.

    Edit: Har givit upp att nedgradera då det verkar inte finnas något officelt stöd.

    Edit2: Efter en stunds användande så slutar allt sluta nästan, tex, startar spotify och då kraschar det, den frågar om jag vill skicka rapport och väljer att göra det, men då kraschar det där jag ska skriva och skicka rapporten.
     
    Last edited: 21 aug 2010
  6. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Låter ju som ett garantiärende faktiskt. Om de förinstallerade, och grundläggande!, programmen knappt fungerar efter en fabriksåterställning så borde man ju kunna skicka in den på service och få en ny fräsh kopia av Android inlagt.
     
  7. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Okej, får testa vidare, men det är ju lite tråkigt med en helt ny telefon. När problemen väl börjar plocka upp och man väljer att försöka stänga av telefonen på knappen så hänger den sig. Funderar om man ska köra en fabriksåterställning igen och sedan låta kunden testa den. Inte installera några appar, bara konfa mail och liknande så att man kan utesluta appar från market.
     
  8. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Ny fabriksåterställning samt testa med ett nytt SD-kort. På XDA har jag läst om en hel del underligheter om SD-kortet varit korrupt. Och det verkar som de flesta haft problem med de kort som kom med telefonen.

    Är ju i alla fall värt att testa innan man skickar in telefonen på garanti.
     
  9. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tackar, ska testas, just nu har vi gjort en fabriksåterställning och valt att inte installera några appar utan bara testa med dem som följer med och dess funktioner.
     
  10. softarn

    softarn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ni vill inte göra något som bryter garantin, men ni verkar inte vilja använda den heller? Om det är så att den inte fungerar även fast ni har gjort en hard reset så skicka in den.
     
  11. n3rox

    n3rox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Klart vi vill använda den, men man vill ju utesluta ett det är en app som göra att det spökar. Vem vill bli av med sin telefon i 3 veckor för att det sedan visar sig att det är en app som har åstadkommit det. Men nu har vi gjort ännu en fabriksåterställning och efter att exchange mail, gmail och wifi är konfigurerat. Stängde av telefonen och satte i minneskortet och startade upp telefonen för att sedan klicka på mail icon och de kom de här meddelandet fram.

    Väldigt mycket text, hoppas ni orkar läsa igenom det.

    http://pici.se/pictures/kdCwuanwi.jpg