Nedgradera SGS efter Swedroids inlägget

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Fr3ddaK, 2 mars 2011.

1. Fr3ddaK

Fr3ddaK Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan forumet!
    Har nu kollat igenom internet och era forum men kommer inte till något vettigt alls.

Under tisdagen så installerade jag Android 2.3.2 för Samsung Galaxy S (Beta)
    https://swedroid.se/android-2-3-2-for-samsung-galaxy-s-lacker-ut/

när jag väl installerade det så ville jag då nedgradera mig, jag tänkte då att jag kunde göra samma sak som med den ROM som jag fick av Swedroid fast då söker runt på 2.2 versionen (fick hjälp av denna länk http://www.techlivez.com/2010/07/how-to-upgrade-galaxy-s-to-android-2-2-tutorial/).. så jag då kunde uppdatera mig till versionen jag hade innan betan.

Med mycket fick och trix så lyckades jag aldrig hitta rätt utan det står hela tiden när jag försöker uppdatera att det inte går att uppdatera.

Edit: Jag har nu gjort Elofs lathund utan reslutat.
    (3.1 Steg ett: Verifiera att du har "2e recovery") - Hade alltså inte 2e recovery
    (2.2 Om något går helt fel och ominstall inte hjälper)

Jag har nu version Android 2.1 (PDA:JM2 / PHONE:JM1 / CSC:JM1 (NEE))
    går inte att uppdatera nu heller.

EDIT: Jag ger nu upp, det går inte att "lura" kies eller att försvenska det heller... jag gav upp och lämna den på ett företag som heter mobilrep som finns i Norrköping. Dem samarbetar med Samsung och för 300-500 kr så ställer dem in telefonerna så att dem blir helt som nya och det går uppdatera den i kies och allt. (så som jag vill ha det)

Men, har man inte "Download-mode" så kostar det 1000 kr - Det är bra att vara efterklok, ska aldrig i hela mitt liv använda ROM igen! :) Tack för den hjälp jag fick iallafall.

Last edited: 4 mars 2011
  2. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Kan du utveckla lite? Var exakt går det fel? Går det inte att flasha med odin eller vad?

3. Fr3ddaK

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vet inte hur jag ska förklara det bättre. Odin fungerar bara det att jag vill ha så jag kan uppdatera via Kies.

Efter jag uppdaterade 2.3.2 betan (som var en rom) så ville jag sedan inte ha den kvar, utan jag vill återgå till min gamla version som är en officiell version från Kies. Därför tänkte jag att 2.3.2 var alltså förny, då tog jag en äldre version och trodde att kies skulle förstå att den skulle uppdatera till den jag hade innan 2.3.2...

Det står även att den inte kan uppdateras i kies.
    Problemet ligger just nu i det, bara det att jag kan ju ha klantat till det och därför har det blivit såhär...

4. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag vet inte då jag numera enbart kör custom roms, men följ Elofs guide i wikin för att få in 2.1 så kanske den går att uppdatera i Kies.

Men det är nog svårt att få tillbaka det du hade innan om du inte vet exakt vad du hade.

5. Fr3ddaK

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Exakt men bara jag kan göra så att min mobil kan uppdateras via Kies så jag slipper roms.

6. Fr3ddaK

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag prova det men tyvärr.. inga resultat där. skriver ner i inlägget vad jag gjorde.

7. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Skrev du inte nyss att du följt Elofs lathund och fått in JM2? Om så är fallet, då verkar det ju vara KIES som är problemet. Vad händer när du kopplar in telefonen till datorn? Har du någon annan launcher installerat än Touchwiz? Byt i så fall tillbaka annars känner inte KIES av din telefon.

Får du någon reaktion från datorn när du kopplar in telefonen? Är problemet att KIES säger att du har den senaste uppdateringen eller vad?

8. Fr3ddaK

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet är att jag vill att kies ska uppdatera min mobil, dvs när det kommer ut riktiga officiella uppdateringar.

När jag kopplar in min mobil så fattar kies att mobilen är inkopplad, bara det att jag inte kan uppdatera den..

Jag har nu 2.1, enligt mig så borde kies förstå att den behöver uppdateras. det står bara "Den här enhetsversionen kan inte uppdateras" har bara följt dem punkterna som står upp i inlägget, ska jag följa hela?

9. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Du använder väl nya kies 2.0?

10. Fr3ddaK

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER