Nedladdning inom tredjepartsapp fungerar inte?

Diskussion i 'Google Pixel 4a' startad av Ann-Cathrine, 22 apr 2021.

  1. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag använder mig av Firsteapps "A Keyboard" för att få tillgång till ett sådant tangentbord jag vill ha. Jag har använt appen på min gamla Samsung Galaxy A5 och där laddat hem dels svenska, dels engelska att använda parallellt och samtidigt i appen. I Samsung mobilen fungerar det utan problem men i min Pixel så går det inte att ladda hem dessa språkpaket.

    I appen "A Keyboard" klickar man på en knapp för nedladdning av det språk man vill ha men i min Pixel kommer det inte igång någon nedladdning och inte heller får jag något felmeddelande. -Nedladdningssymbolen "blinkar till" när jag klickar på det språk jag vill använda men sedan händer inget mer. Det jag redan testat med är

    • Ominstallation av appen
    • Uppdatering av telefonen
    • Rensa cache för både "A Keyboard" och "Google Play"
    • Att logga in och ut ur A Keyboard
    • Att ge A Keyboard tillgång till plats och till telefon
    Inget av detta hjälper och då det funkar i min Samsung och jag använder samma version till min Pixel ligger felet inte i appen i sig utan hos min Pixel.

    Tacksam för tips på hur jag kan lösa detta!
     
  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Verkar vara många som har samma problem på sistone:
    upload_2021-4-23_11-2-30.png

    Antingen har det hänt något med appen/backend, eller så kanske den inte stödjer Android 11 som ju fler och fler börjar köra antingen på grund av uppdatering eller ny telefon.
     
    Kristy och Ann-Cathrine gillar detta.
  3. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack! Ja, då är det bara att vänta och se ifall Firsteapps gör något åt detta, de verkar inte gå att nå för support. Kanske att det finns något bra alternativ som stödjer dubbla ordlistor.

     
  4. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Nu vet jag inte exakt om det är den funktionen du är ute efter, men i Googles vanliga GBoard så kan man ställa in att man får rättstavning/förslag på alla språk man har inlagda, även om man inte byter layout på tangentbordet.
     
  5. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 962
    Mottagna gillanden:
    2 091
    Fungerar även på Microsoft SwiftKey med flera ordlistor utan att byta layout.