Nedladdningar på market har upphört att fungera?!

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Prma, 9 okt 2010.

1. Prma

Prma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Sen ca. 2 dagar tillbaka så har det inte fungerat för mig att tanka ner NÅGON app från market. Detta strax efter att jag testade Google Checkout och försökte köpa en app. Appen blev köpt (men är inte hämtad och installerad), och inte heller några gratis-appar fungerar att hämta hem.

Allt fungerar klockrent fram tills jag väljer "Installera", och den ska börja hämta hem. Den poppar upp i notifications en kortis bara, men går att hitta under "Hämtningar" i market. Där står den bara still och jobbar utan att ladda ned. Har testat x antal apps i x antal timmar. Kan ju inte vara ett hårdvarufel tycker jag, och känner inte för att skicka iväg luren för ett såhär konstigt problem, men lite låst blir man utan market. :)

Hade inga problem alls tidigare. Nån som har nån idé om vad som kan vara fel/åtgärder?

Har en Samsung Galaxy S btw.

MvH
    Simon

2. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Satt i samma sits som dig.Återställ telefonen och regga dig med ett nytt gmail konto gå inn i market och köp en app.Du fyller i dit kredit nr och adress.Gå sen till konton och synkning i telefonen,skriv i din gamla e-post adress och synka med google.jag följde den här guiden som var skrivit av Bernad och nå har inte jag no problem att köpa appar längre.

3. Prma

Prma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan du länka till "Bernad"'s guide? Hängde nog inte med fullständigt på det du skrev. :)

Btw, när man återställer telefonen, förvinner alla kontakter/allt på minneskortet? (Är ju inbyggt 8gb i Galaxy S)

4. Ramboline

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

5. Sportmats

Sportmats Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har samma problem men jag har aldrig köpt någon app. Skulle aldrig falla mig in ett betala för en app. Men likförbannat går det inte att ladda ned appar från Market eller göra uppdateringar ens. Det står "objektet hämtas" och sedan dyker det upp ett felmeddelande några sekunder senare. Jag har en X10 med Telia abonnemang.

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

7. Prma

Prma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

8. Sportmats

Sportmats Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag gick igenom hela och tyvärr fungerar det fortfarande inte :-s Det som hände var att jag fick logga in igen på mitt google-konto när jag klickade på Market och när jag var inloggad på nytt var det helt blankt under "hämtningar". Och nu när jag försöker hämta en app på nytt som jag tidigare har nedladdad står den bara i vänteläge hela tiden. "Börja hämtning" står det bara men så händer ingenting mer sedan.

9. Ramboline

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Gå inn i inställninger,ned till program,hantera program leta upp market tryck på avinstallera uppdateringer efteråt att du har använt guiden ovanför

10. bainit

bainit Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har gjort det mesta av alla tips som går att hitta, men det slutade med en fabriksåterställning som lösning och nu fungerar det att ladda hem ifrån Market igen, suck.

11. Adam

Adam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det händer mig ibland, men den kommer börja installera när den känner för det typ, iaf för mig.

12. MagnusA

MagnusA Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Google Pixel XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel XL
    Jag hade samma problem och följde instruktionen och det fungerade att ladda ner appar efter detta MEN min kalender och adressbok försvann. Syncar dessa med outlook via MyPhoneExplorer som ser kalender och adressbok med data i telefonen men jag kan inte se dem i telefonen, det är tomt. Varför?

13. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Kalender och kontakter försvann för mig med men jag synkar allt enbart
    mot gmails kontakter och kalender och det var bara starta synkningen så
    fick jag tillbaka alltihopa. Hr för mig att jag på något sätt blev tvingen att logga in på mitt googlekonto också men kommer inte riktigt ihåg var när och hur.

Marketproblemet löste sig och det andra också efter en kort stund