Negativa listan. X10:an

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by Fifyphone, Aug 13, 2010.

1. twintin

twintin Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Försent för vad ?
    Innan du köpte ?
    För inte köper man väl en telefon man inte vet om den har en feture man absolut vill ha ?

Last edited: Aug 18, 2010
  2. Pjuklarven

Pjuklarven Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det påstod jag inte heller, jag sa att dom inte gav några klara besked alls utan att bara luddiga rykten florerade där som gav en massa vanföreställningar och önsketänkande istället för att ge folk raka klara besked så alla kunder fick bilda sig en egen uppfattning om X10'ans vara eller icke vara i deras ägo.

Min personliga upplevelse av det är att det känns som att dom höll den bomben hemlig för att minimera skadorna.

Du måste förstå att detta är min personliga åsikt.
    Du är naturligtvis fri att tycka på ett annat sätt.

3. Stratan

Stratan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vill dessutom minnas att det visst var någon från SE som någon månad eller två innan "bekräftade" att det skulle vara Dual Touch.

Älskar fortfarande min telefon. Som tidigare sagt, "den tillför något".

4. Pjuklarven

MINA ENHETER

Jag måste inte alls ha det, jag använder ändå bara ena handen.
    Det jag irriterar mig på är hur SE valde att hantera alla oss kunder som bad om information men som bemöttes med tystnad.

5. Stratan

MINA ENHETER

LoooooL @ Multitouch

http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&categoryId=8198552921644515844&N=4294953720&Name=All+Mobile+Phones+

6. Fishk

Fishk Senior Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    -..

Last edited: Aug 19, 2010
  7. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

:innocent::o djävlar jag har blivit lurad!:cry:

8. Pjuklarven

MINA ENHETER

Som sagt, alla som följde den bloggen ens någorlunda noga fick läsa både det ena och andra ryktet och obekräftade uttalanden och så.

Så det är ju inte speciellt konstigt att deras sena uttalande kom som en kalldusch och väckte en hel del starka känslor och gjorde väldigt många besvikna på hur dom hanterat frågan.

9. Stratan

MINA ENHETER

Det man kan undra är väl om dom släppt den med MT på USA marknaden.
    Jag betvivlar det STARKT. Men jag undrar en aning likt förb---at.

10. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag förstår inte hur svårt det kan vara att förstå. X10 har inte multi touch och sony ericsson har aldrig sagt nåt annat. Det är bara massa människor på forum som förvirrar varandra hit och dit med olika information. Ifall SE inte säger någonting om det, då finns det inte, enkelt.

11. Stratan

MINA ENHETER

Citatet kommer från SE's USA Xperiasida.... ;-)

12. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

SE är verkligen speciella.
    Först så säger SE att det det inte finns MT, sen kommer ett rykte om MT (kanske stod det på SE's blog, minns inte), SE svarar att det aldrig någonsin kommer MT till X10 pga hårdvaran, nu står det på sonystyle.com att den har MT.

Verkar inte troligt att man bytt hårdvara i US versionen. Mer troligt att SE helt plötsligt börjat kalla något annat för MT eller att de skrivit fel.

Men som vanligt. I framtiden får vi veta vad som var rätt.

Det jag verkligen inte fattar är varför MT hela tiden förknippas med knipzoom? Som om det var anledningen till att ha MT. Det finns så mycket annat som gör MT till något att önska. Spel, appar, textinmatning m.m.

I vilket fall så är X10:an en fin lur, inte perfekt men riktigt fin. Och avsaknaden av MT är inte det som jag stör mig speciellt mycket på.

13. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Saker jag saknar från min SE P990, naturligtsvis jämfört med X10 i originalutförande, de flesta grejer går säkert att få med tredjepartsprogram,

En musikspelare som förstår att inte spela upp ringsignaler

En kalender man kan söka i. Kunde även dela in kalenderposterna i olika kategorier, samma sak går ju i Android iom att man kan skapa fler akalendrar men då måste man logga in på gmailen från en webläsare.

Röststyrning, P990 var visserligen inte så avancerad som Android verkar komma att bli, men man kunde iaf ringa upp och svara med röstkommandon.

Bra blåtandsstöd, med P990 så jag i mitt bt-headset namnet på låten och namnet på vem som ringde. Dessutom kunde jag skicka filer över blåtand med min gammla P990

I telefonboken kunde jag välja standardnummer för en kontakt så med ett tryck kunde jag ringa upp det numret. Inga långtryck + extratryck, ingen omväg via sifferplatta.

P990 kunde släcka ner skärmen efter en viss tid utan att för den delen aktivera skärm/knapplås.

Behövde heller inte låsa upp skärmlåset efter samtal.

På det hela taget så känns X10 dummare än P990, för att prata smartphones. Men själva utförandet, gränssnitt, kapacitiv skärm, hårdvaran, ät naturligtsvis totalt överlägset i X10. Men det hjälper inte att Android känns som en produkt som inte mognat än på långa vägar, det är många små detaljer och funktioner som saknas, visserligen talar jag ju från Android 1.6 men när det gäller sådant här tror jag, utan att ha prövat själv men hört en del, att Iphone är bättre, både i utförande av allt ifrån menyanimeringar till detaljtänk. Men därmed inte sagt att jag någon gång någonsin tänker binda mig till Fruktbolaget. Android kommer ändå att gå ikapp och förbi, eller så kommer det nån trevlig linuxdistribution. I en bransch där evigheter mäts i månader så kan man vänta ett litet tag.

(jo, jag hade tänkt att skriva en gästkrönika för swedroid, men har inte haft tid att plita ned alla intryck och funderingar jag har så dä ble såhär istället :P )

14. Anders66

Anders66 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Som du skriver så finns det tredjepartsprogram som klarar nästa allt detta ovan. Det är det här som är så underbart med X10, man kan utveckla telefonen till det oändliga. Inga fastlåsningar i "originalprogram". Vilket gör att "evigheten" förlängs några månader.

15. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    BTW så fanns det en uppsjö tredjepartsprogram till P990 också, en del riktigt bra (tex gDesk) Men det är också en av de grejerna där Android är överlägset P990 i utförande, med market är det lättare att hitta och installera tredjepartsprogram. Appstore är i min mening en av de smartaste greppen som Fruktbolaget införde med sin telefon, i Linuxvärlden har samma modell för att hitta, installera och uppdatera program använts i bortemot 10 år.

16. LRI

LRI Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu börjar det bli lite löjligt men först säger du att du fick reda på det några dagar innan produktsläpp, sen att det var i princip försent? du vet att du kan avbeställa om du har lagt en order? Hur kan det vara försent om inte äns produkten är släppt?

Sen tycker du att det är dåligt att de bara uttalade sig på deras officiella produktblogg, vad tycker du dom borde ha gjort? lagt ner pengar på att marknadsföra att de inte har MT på sin telefon?! Framhäva det i sin produktbeskrivning? för att det är ju fullt normalt att framhäva bristerna på sina produkter när man marknadsför dom. Nä försök och tänk lite logiskt nu.

17. Fishk

Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Vore verkligen fint om de gjorde en reklamfilm om att X10 inte har MT, hah.

Sent from my Awesome X10i using Tapatalk

18. Matthewb

Matthewb Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Är nöjd med min x10 så som en är. spelar ingen roll om den laggar lite eller hänger sig. det fixar ju till sig sen i vilket fall som. Går ju starta om telefonen.

Använde LG viewty och LG Arena innan och det är skittelefoner.

19. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

De lurarna när ju något/några år äldre med...

20. Fishk

Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Precis så tänker jag.
    Inget är perfekt även om det är dyrt!

Sent from my Awesome X10i using Tapatalk