Orkar inte skriva här längre när man får kommenterar som denna. Det jag har sagt i denna tråd är två saker:
1. Det borde finnas ungefär samma kapacitet för att tillverka neo och arc efter jordbävningen. Enda vettiga anledningen till varför neon skjuts upp men inte arc bör vara att de han producera mer om det som jag skrev längre upp i tråden och du även skrev i detta inlägg. Vad är poängen att rätta mig med samma sak som jag har sagt?
2. Tillverkare brukar släppa flaggskeppet först för de tjänar mer pengar på de dyrare telefonerna. Du skrev ju t.o.m att arcen skulle släppas före neon redan från början. Exakt det jag har sagt. D.v.s om utvecklingen av neo och arc bli klara samtidigt producerar de arc först för att sälja den och tjäna mer pengar. Så jag menade det mer generellt än just för denna.
Stafford hade någon mer extrem variant av denna åsikt som ni verkar ha trott att jag också har.
Det jag tycker är konstigt är bara att arcen och play inte påverkas alls av detta. Man undrar ju lite hur stora lager de han producera för en världsomfattande lansering fast deras fabriker är helt utslagna i princip. För det är ju så det känns om man försenar en telefon 3 månader. Detta med tanke på hur sjukt stora mängder dessa fabriker faktiskt tillverkar på en dag när de väl är igång. iPhone tillverkas t.ex. i över 130k ex per dag. Nu tror jag inte att SE tillverkar riktigt lika många men även om de inte gör det så tar det väl inte jättelång tid att få ihop ett lager för release?
T.ex: Om det tar en månad från och med nu (när det gått en månad sedan tsunamin) att laga en fabrik och de tillverkar endast 10k telefoner per dag. Så har de ändå 200k+ telefoner efter en månad. Jag har ju ingen koll på hur fort de tillverkar, hur många de behöver för en release och hur illa skadade fabrikerna är men det KÄNNS som att SE har prioriterat produktionen av sina redan lanserade lurar för att de inte ska ta slut och det är därför som de skjuter fram den 3 månader. Det är mest tiden som jag reagerar på, 3 månader är en så oerhört lång tid när det gäller mobiltelefoner. Om tre månader kommer HTC Sensation, SGS 2, LG O3D och antagligen iPhone 5 vara lanserade och prispressade(förutom iPhone 5 då

). Även LG O2X kommer antagligen kosta under 4000 kr då den redan är nere på 4400 kr. Denna telefonen kommer inte betraktas som mid-end utan snarare low-end. Vem vill ha den då? Ingen, inte jag iaf. Men nästa vecka hade den varit perfekt!
Click to expand...