NEO först i Juli?

Diskussion i 'Xperia neo' startad av Bumblebee, 7 apr 2011.

1. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Det känns väldigt konstigt ja. Jag antar de ändrar nästa vecka annars släpps den nog ändå i Sverige. Då köper jag en direkt!

2. Bumblebee

Bumblebee Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken shitstorm detta skapade... :) !

Jag funderar också på iPhone 4, samt SGSII m.m.
    > Måste ju helt enkelt ha en telefon... ville dock så GÄÄÄÄRNA ha en NEO :) ;(((

Sitter just nu och pantar på Nokia 1101 pga att jag sålde både iPhone 3GS och en gammal Tatto så nu har jag ingen -- MAN ÄR HELT HANDIKAPPAD NU!
    --- ingen kalender, inga mail, ingen chat, inga nyheter, inga busstider... :)

Känns som om jag levde på stenåldern.

URK- Kanske man inväntar denna vecka och ser vad som händer - bör ju komma något form av OFFICIELLT BESKED från SE tycker man, som SAMSUNG när de nu kommer att släppa GB 2.3 till SGSI - De gav då ut ett tydligt officiellt besked om hur och när...

SE kan ju inte hålla på såhär tom Juli, ingen vet något.. bara lite hints och "inside info från SE" som ""bredare lansering "under Q3..." - VAD BETYDER DET? - INGEN VET! :)

3. Bumblebee

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Undar hur många som redan beställt NEO i Europa och inväntar bekräftelse på leverans.. ? :) Jag har då bokat och betalt 2 st redan..

Kan ju hoppas att den släpps i Sverige iaf... :) Tror chanserna är 0.01 dock :(

4. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Om någon får Neo denna månaden är det ju de som bokade. Jag ha själv lagt in så att Prosjakt skickar mail så fort den finns i lager i någon butik. Om det mailet kommer så beställer jag. Vågade inte boka för man måste betala innan och blir väl ett jävla kladd att få tillbaka de pengarna.

5. MickeLa84

MickeLa84 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Samma här, bokade redan den 26/2, då butikerna trodde på en lansering redan i början av mars :P.. Lite väl mycket längre väntetid än man räknat med om det blir juli :(. Hoppas vi får veta något i veckan..

6. spjerne

spjerne Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

....så du köpte en nästan ett år gammal iphone 4... o_O :eek: :P

7. mulhuvud

mulhuvud Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yes de är ju inte första gången se inte håller vad dom lovar det har väl inte varit jordbävning varje gång en ny mobil ska komma. Så de blev en iphone4 kollade även in desire s också verkar ok. I juli kan dom väl knappast ta en krona mer än 2500kr för neon.

8. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Det tror jag nog de kan om HTC kan ta 4500 för Desire S (borde kosta 3500-4000) och Apple kan ta 6000 för iPhone 4(borde kosta 4000-4500).

9. mulhuvud

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men dom finns vart e neo?

10. Bumblebee

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fattar verkligen inte!!!
    Alla butiker har att xperia neo kommer i mitten/slutet av april ?!?! På komplett är Blue nästan slutsåld nu, finns 1kvar... alla har 14/16/25 april...
    Ändå står det över allt på webben att de kommer i Juli, hur kan butikerna vara så tröga att få infon från leverantörerna eller uppdatera sidorna? Skumt!

- Mailade även Proshop och Komplett, de indikerar inte något att de inte skulle få in dem de datum de har... likaså butikerna in i stan.... - WEIRD.

Kommer ju bli en gigantisk MASS AVBESTÄLLNING ! :) Jag kommer nog att avbeställa bägge NEO och ev ta några andra...

11. Bumblebee

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

FYI: Svenska dagbladet skrev nu också en artikel om att den skulle komma först i Juli.. :O

12. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
  13. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Det är för de redan har de på lager :D Go go konspirationsteorier :D

14. Sethai

Sethai Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min konspirationsteori är att de som flyttar fram sina datum för långt (realistisk längd) förlorar kunder till de som fuskar och inte gör det. Om vi har tur finns de verkligen i lager men vem vet! ^^

15. chuck norris

chuck norris Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Preliminärt.

Var preliminärt 26 telefoner som tex. Komplett anser sig få hem. Och nu är de tingade, om de över huvud taget kommer in den 16 april. Alltså ett förväntat lager. :)

Men som i flera andra fall har förmodligen komplett och deras sängkamrater glädjedatum. Eller de säger iaf. Att de inte fått någon annan info från leverantören.

Edit: hmm helt plötsligt har komplett uppdaterat med 100st blåa preliminärt 28 april, iom. Att den sista blev bokad. Vadan detta? Har de något på gång, eller farmar de missnöjda kunder? Jag hoppas dock på det första :)

Last edited: 12 apr 2011
  16. Bumblebee

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Troligen är de flera leveranser, första leveransen hade 26st och nästa är 100st, när 1:a är full blir det 2:a som gäller...
    Det är nog bara hur deras system fungerar skulle jag gissa.. Frågan är fortfarande om telefonerna kommer eller inte... :I :(

17. Sethai

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Frågade de angående det och det var en preliminär andra leverans som var planerad att komma då. Dvs andra batchen med Neo- Blue Gradient. Första var 16:e och den är slutsåld (dock fortfarande preliminärt leveransdatum) och andra batchen har nu ~~100 kvar.

chuck norris gillar detta.
  18. mulhuvud

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alla får den istort sätt samma dag kan diffa på några dagar.

19. Sethai

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja jo, men den stora frågan är ju om vi måste vänta till Juli eller inte! :sealed:

20. plo

plo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Som tidigare noterats ändrades beräknat datum för NEO blå mirakulöst till 25/4 direkt när den sista tillgängliga bokades medan röd och silver fortfarande ligger kvar med 16:e. Skulle satsa lite pengar på att även dom skulle byta datum och få nytt antal (100 kanske) när sista av dom 25 blir bokade.

(Not. 25 st a 3600:-= 90.000:-, blir en del inkomstränta på 1-2 månader för ett företag).

Såg förresten att nu ligger 27/5 som beräknat datum på alla 3 färgerna