NEO först i Juli?

Discussion in 'Xperia neo' started by Bumblebee, Apr 7, 2011.

1. perperub

perperub Youth Droid Medlem

Telefon:
    Huawei P20

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20
    Det har sitt pris att kunna köpa den "redan" nu... Högt totalpris för luren inkl. abonnemanget (som vanligt med Telia).

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Jösses, jag hoppas innerligt att du försökte skämta där och inte var seriös...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. Mr_East

Mr_East Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som beställt hos Telia och fått något belägg för att dom faktiskt har Neo:n på lager så att man har den hemma på några dagar?

4. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Nej, men jag ringde och då sa de att den skulle börja säljas på webben denna vecka och komma ut till butik i slutet på maj - tror jag inte ett dugg på...

5. sampis

sampis Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

en kompis beställde en igår från telia som enligt säljaren skulle finnas på lager (och fler på väg den 19/5).....återstår att se om det kommer någon snart....
    jag är dock skeptisk med tanke på se:s tidigare uttalande om tidigast aug....

vad gäller min neo som jag reklamerade till "mattoron" kina med expressbrev den 6/5 (lämnade stockholm den 7) så har den ännu inte nått säljaren.....:(
    borde således varit i kina senast måndag förra veckan...
    börjar vara orolig att den kommit bort, glömde ju i all iver att få iväg den så fort som möjligt att skicka den som rekomendrat brev....
    så är den "bortslarvad" så är det inte mycket att göra......

mrdn: hur länge tog din reklamations procedur ??

6. Max Torque

Max Torque Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag beställde i fredags och fick enligt beställningsbekräftelsen preliminär leveransdag den 17/5, men har inte fått någon. Fast det är klart...det är ju drygt 1,5 timme kvar på dagen.

7. Mr_East

Mr_East Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du inte fått nå kolli ID eller liknande för att kunna kolla paketet?
    E ju toksugen på att beställa men får man vänta i år o dag så kan man lika gärna ge fan i det.

8. Max Torque

MINA ENHETER

Nej jag har inte fått något kolli ID så jag ringde Telia och men de kunde inte ge mig något på den bestälningen!? Men de såg att den var packad och skulle komma imorgon eller på fredag. Så det är väl bara att invänta då...

9. mixxno

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag har sedan två månader en Neo beställd hos Elgiganten för ett pris på 3500 kr, men orkar inte vänta till 15/8. Beställde just en från Telia för 3900 kr. Spelar roll :-).

Hoppas bara att den inte är låst till dem, isf blir det att utnyttja ångerrätten. Jag tror jag har hört att den inte ska vara låst. Nån som vet???

10. RogerAndOut

RogerAndOut Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag talade med kundsupport i tre omgångar (för att vara på den säkra sidan) och samtliga tre svarade att telefonen inte är låst om du köper den utan abonnemang. Sitter och bestämmer mig om jag ska nöja mig med gradient blue och beställa nu, eller om jag skall vänta tills silver finns tillgänglig... Känns som att silver kan vara lite tåligare mot fettfläckar etc, men frågan är om lacken håller lika bra kvalitet som gradient blue?

11. mixxno

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Hade också tänkt en silvrig från början, mest för att fingeravtryck syns mindre, med den blåa är ju snyggare så det gör inget.

Pratade just med Telias kundtjänst och de har börjat att skicka ut de som är beställda nu.

12. RogerAndOut

RogerAndOut Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag dunkade in en beställning ändå, ha-begäret är alltför stort :). Det är ju ändå företaget som betalar så 500 kr högre pris spelar mig ingen roll. Hoppas att man kan få den nästa vecka då!

Byter från en gammal HTC Wildfire, så detta skall bli en ren fröjd. Ska bli skönt att få lite omväxling till Sense, som jag tycker är rätt trist, samt att SE i mitt tycke alltid har gjort läckra lurar. Kul att de äntligen (förhoppningsvis) har fått ordning på mjukvaran också.

mixxno: Du vet inte om man får ett kolli-id på sin beställning eller en orderbekräftelse som visar leveransdatum? I den beställningsbekräftelsen man fick direkt per mail skriver ingenting om detta. Hittar endast info på Telias hemsida att artiklar utan avtal levereras inom 8 dagar. Vansinnigt lång leveranstid i så fall...

Last edited: May 19, 2011
  13. FlinuX

FlinuX Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker att midnight blue är snyggast, men hade tänkt vänta tills den gick att få tag på för runt 3500kr... Nu börjar dock min HTC magic kännas som yesterdays news då den inte längre fungerar som den ska (batteri-tid på ca 6-7timmar) och mitt habegär för ny telefon för stort, så efter att själv kollat med Telia att den faktiskt är olåst så beställde jag därifrån idag. Hoppas den kommer snart :)

14. Max Torque

MINA ENHETER

Har nu fått sms om att jag kan hämta ut telefonen på mitt utlämningsställe. Beställde i fredags vid 17-tiden så det tog knappt en vecka alltså.

15. mattias_jo1

mattias_jo1 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag VADÅ...klart jag är seriös. Det står att den skall komma i 3st färger. Det är knappast 3st olika telefoner. Det handlar om att färga plast.

Men tyvärr är det oftast att göra konsumenten sugen på en annan färg som sedan en operatör har ensamrätt på i antal månader typ.

Sent from my PC using my keyboard...kunde inte hålla mig:)

Ursäkta är bara lite trött att vänta..

16. Tartin

Tartin Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu verkar det som att alla telias butiker har telefonen i lager! Var förbi och tittade på en idag (Stockholm).. ÅF-Kedjorna skulle tydligen få dem nästa vecka, för er som har beställt från elgiganten etc...

17. mixxno

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Ett stort tack för den infon. Ringde just till Elgiganten. Det är nu bekräftat att även de får in den nästa vecka. Det sparar mig 650 spänn att avbeställa från Telia och vänta en vecka :-)

18. Radon

Radon Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 6s

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 6s
    Beställde en silver från Inwarehouse till sambon idag. Enligt infon kommer de in 2011-05-27. Får hoppas att det stämmer. Gick på 3730 kr ink postförskott. Vill ju inte betala innan man är säker att telefonen kommer det datumet.

19. pumpapumpa

pumpapumpa Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Äntligen!
    Blir att knalla ner till giganten o köpa en nästa vecka då :)

20. perperub

perperub Youth Droid Medlem

Telefon:
    Huawei P20

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20
    Äntligen! :) Jag hade nästan hunnit tappa hoppet om Neon.