Löste det sig i slutändan?
Detta är ett problem med paketboxar. Om man hämtar hos ett ombud kan man be ombudet att anteckna att paketet levererats skadat och påpeka om något saknas, men det är ju givetvis lite besvärligare när det kommer till en paketbox. Köper man något dyrare är det därför mycket bättre att välja ombud framför paketbox.
Jag vet dock inte om det skyndat på i ditt fall. Tyvärr är det kutym vad gäller leveranserfrågor bland majoriteten av alla återförsäljare. Det är kunden som får ligga ute med pengar och ägna tid åt att lösa leveransproblem, medan återförsäljaren som köpt tjänsten av Postnord helst inte vill kännas vid det. Kommer en försändelse bort är det vanligt att kunden kan få vänta upp till 3 veckor eller vad som nu står i avtalet på Postnords hemsida, innan en reklamation går igenom, och då får man ligga ut med pengarna den tiden och rulla tummarna.
Så man får ge viss kredd till Netonnet ändå i det här fallet, skulle jag säga. De verkar i alla fall villiga att lösa problemet på egen hand, och hänvisar inte enbart till Postnord. Givet att försändelsen anlände till en paketbox är det ju också lite klurigare läge än om leveransen anlänt till ett ombud som sagt.
Det är av denna anledning det är lockande att handla på Amazon. Visst kan det krångla om man inte har en så lång köphistorik, men har man varit kund där ett tag, så är det i regel omedelbart löst/inga frågor. I princip får man en ny produkt med vändande post. Kanske något för lokala återförsäljare att snegla på, där man tycks premiera åerkommande kunder genom att generellt sett inte besvära dem med sådana här problem.
Last edited: Jan 30, 2024
Kristy and svenix like this.