Netonnet tappar mobil vid reparation.

Diskussion i 'Allmänt' startad av Hybrys, 26 dec 2016.

Taggar:
  1. Hybrys

    Hybrys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2016
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4
    Tjena ville bara dela med mig en fuling netonet har gjort som dem trodde att jag inte skulle märka . Netonet sålde en Defekt Nexus 6P till mig som jag lämna in på rma . Dem byte sedan ut kretskortet och nätverkskort osv . Men när dem gjorde detta råka dem tappa mobilen så den har kantskador och repor vid ramen . Volymknappen vid sidan är även helt kvaddad .

    Det som gör mig mest frustrerad är man inte ens får en skitmobil att ha under tiden och det tycker jag är bedrövligt när man betalat 4000kr. Så nu försökte netonet komma undan med detta och det tycker jag är väldigt oprofessionellt sätt att behandla kunder på . Så nu har jag lämnat in den igen och får gå utan mobil igen i flera veckor för netonet säljer defekta produkter .

    Min fråga är nu tycker ni detta är okej ? har hört skit om netonets reklamationsärenden innan men aldrig varit med om det. Jag har dessutom kvitto och bevis på att mobilen va i perfekt skick när den lämnades in som jag har sparat där det står klart och tydligt synliga skador =nej
     

    Bifogade filer:

    • 6p.jpg
      6p.jpg
      Filstorlek:
      75,5 KB
      Visningar:
      670
    Last edited: 27 dec 2016
    bernard gillar detta.
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Själv har jag bara positiva erfarenheter av NetOnNets reklamationshantering.

    Det är ju inte NoN;s fel att din mobil har gått sönder.
    Det är ju inte NoN som lagar telefonerna. Det är ju i princip ingen återförsäljare som lagar telefoner själva.
    Det är ju i så fall något som hänt på verkstaden.
    Och det är inget som NoN försöker "komma undan med", de har inget att vinna på detta. Om din berättelse stämmer så är det i så fall en anställd som fuckat upp och själv försöker komma undan med, och som de nu också håller på att återställa.

    Du och de har ju själva redan löst problemet, visst var det inte kul för dig att få tillbaka en telefon som hade skador, men när du påpekade det så har de som det verkar av din berättelse ha tagit på sig att fixa det.


    Jag ser detta som ett välskött ärende av NoN.


    Vad gäller en lånemobil så är detta ett sattyg som alla återförsäljare behöver bli bättre på.
    Samtidigt så är det orimligt att ha som krav att de ska ha likvärdiga lurar att låna ut till varje reklamationskund. Men att man ska kunna få låna åtminstone en smartphone med de mest grundläggande funktioner som internet och mail.
     
  3. Hybrys

    Hybrys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2016
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4
    Okej då är det okej att vi konsumenter får tillbaka tappade enheter när vi köper och lämnar splitternya mobiler då vet jag
     
  4. Hybrys

    Hybrys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2016
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4
    Har gått in och kollat Netonets betyg på trustpilot och det har varit oerhört många som fått defekta produkter av netonet vilket är oacceptabelt
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    men vänta nu.. det var skador på den.. du påpekade det och nu ordnar dom det? vart har de brustit i hanteringen då?
     
  6. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Nej, det är inte OK. Det var inte det jag skrev. Du menar att detta är något som hänt hos NoN, och att de försöker sig på "en fuling". Jag menar att det inte är NoN som företag, utan i så fall en anställd som fuckat upp och försöker sig på en fuling.

    Men jisses. Så NoN skulle med vilja beställa defekta produkter från sina leverantörer?
    På vilket sätt är detta rimligt?

    Kolla omdömen kan man göra överallt. Själv tycker jag Dustin och Webhallen är bra sidor att handla på, men ska man gå på Trustpilots omdömen så borde man passa sig för dessa.
    Det brukar vara så att de som är missnöjda skriker högst.
    Te.x du, du har ju knappast gått in och gett NoN en femma för leverans av din nya telefon, istället går du in nu och sätter en etta och far med osanning i ditt inlägg.
    Då blir ju siffrorna som de blir också.


    Jag förstår din frustration över din trasiga telefon och att den blev skadad när du lämnade in den.
    Men, shit happens, överallt, och nu har du ju också fått hjälp att klara upp det.
     
    Poteta och Avarell_Dalton gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Alla kan ju göra tabbar, så länge de tar på sig misstaget och fixar det är det ju bra. Fast det vore ju så klart klädsamt att inte skicka tillbaka trasiga enheter till kunderna :)

    De borde däremot kunna erbjuda lånemobil under tiden kan man väl tycka, men det är något jag tror de flesta slutat med. Förmodligen därför att de flesta idag både har en eller två tlefoner i byrålådorna.

    Jag kommer ihåg på tiden med dumbphones att man nästan alltid fick låna en enhet av något slag medan ens telefon var inne på reparation.


    Själv har jag haft rätt mycket tur med just netonnet och aldrig råkat ut för något liknande. Dock har jag aldrig lämnat in en telefon.
     
  8. Hybrys

    Hybrys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2016
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4
    Den andra gången jag kom ditt borde jag fått en ny mobil direkt eller pengarna tillbaks . Det är verkligen inte trevligt att gå runt utan mobil i dagens samhälle speciellt inte 2 gånger . Tror de flesta här hade blivit extremt frustrerade utan mobil men man vet ju inte hur illa det är förens man själv blivit satt i situationen .
     
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Har för länge sen råkat ut för samma sak. Lämnade in en telefon för lagning för ett fel. När jag sen hämtade den så packade butiken upp telefonen som låg i ett skumskydd o gav den till mig. Den såg ut som att någon hade dragit den i golvet med skärmen neråt, helt sönderrepad. Detta var ju inget butiken kunde rå för det var ju verkstan den var inskickad till som klantat sig. Det var ju bara skicka in den på backrep och vara utan telefon igen tills den kom tillbaka för andra gången. Visst är det tråkigt när det händer o man blir förbannad men jag kan ju inte skylla på butiken. Är det butiken som gjort det får dom ta på sig det och då kan jag tycka att har butiken klantat sig så borde dom låna ut en telefon men som sagts tidigare så är det inte många butiker som har lånetelefoner idag.
     
    nornsater gillar detta.
  10. Hybrys

    Hybrys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2016
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4
    visst behöver dem inte låna ut mobiler till alla men som sagt borde kunder som spenderar större summa pengar få en fördel när det gäller support . 4000kr va verkligen allt jag hade och att gå runt utan mobil när man spenderat alla pengar är inte trevligt
     
  11. M3Johan

    M3Johan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2012
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC u11 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC u11 plus
    Info:
    Magisk
    Telefon 2:
    HTC One M7 [stone dead]
    ROM:
    none
    Info:
    Brickad rejält
    Telefon 3:
    HTC one x
    ROM:
    stock root
    Info:
    Den används som webradio numera
    Jag skulle inte vilja få tillbaka en bil med knölig skärm om jag lämnat in den för exempelvis rutbyte.

    Självklart skulle de fixat den extra skadan på telefonen innan de lämnade ut den till dig första gången.
     
  12. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 392
    Mottagna gillanden:
    3 146

    MINA ENHETER

    Hur ska butiken veta att det var alla pengarna som du spenderat
     
  13. M3Johan

    M3Johan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2012
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC u11 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    HTC u11 plus
    Info:
    Magisk
    Telefon 2:
    HTC One M7 [stone dead]
    ROM:
    none
    Info:
    Brickad rejält
    Telefon 3:
    HTC one x
    ROM:
    stock root
    Info:
    Den används som webradio numera
    Det hör väl inte hit alls.
    Verkstaden skulle ju inte lämnat ut en telefon de förstört från första början.
    Att sen netonnet försöker fixa till detta är ju bra.
     
    bernard gillar detta.
  14. PetroL

    PetroL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Handlade allt på Netonnet till för 3-4 år sedan, de var fantastiska. LG:s G2 var det sista senaste glada inköpet, byte ut den tre dagar senare utan problem utan dumma frågor.
    Kommer inte ihåg nästa köp jag gjorde med problemen det medgav men minns att jag googlade och fann att Siba köpt hela rasket. Sedan dess handlar jag på ebay i Europa, samma garantier typ.
     
  15. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag har ingen bra erfarenhet av NetOnNets reklamationshantering. Så brukar avråda och undvika att handla där.
     
  16. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 542
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Ni borde nog kolla OP's profil, luktar troll på långa vägar om man kollar på övriga trådar.. Bara massa gnäll utan argument och väldigt oseriöst beteende.