Nexus 10? Galaxy Tab2? Vad är bäst?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Haddock99, 22 jan 2013.

  1. Haddock99

    Haddock99 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det värt att hosta upp 1200kr extra för en Nexus 10? Vad har Nexus 10 för fördelar/nackdelar framför Galaxy Tab2? Är det bara skärmen eller finnas andra stora skillnader?
    Jag vill ha en tunn surfplatta med ca. 10" skärm. Wifi. 3G behövs inte. Androidbaserat. Bra ljud (gillar musik). Gärna att det går att skriva enklare brev/sheets på den.
    Finnas andra varianter/modeller/märken? Vilken soppa! 4000kr kan jag hosta upp tkr jag. Hjälp gärna mig! Tänkte köpa åt barnen sen...men pappa måste testa innan köp. he he..
     
  2. Dansken

    Dansken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vad som är bäst vet jag inte men för mig är den största fördelen med Nexus plattorna att de är fria från all dynga somtillverkarna lägger in på plattorna, och uppgraderingar priorieras.
     
    Haddock99 gillar detta.
  3. vitkanin

    vitkanin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Går inte att jämföra dessa två ens. Utan tvekan är det värt den extra 1000lappen. Nexus 10 är så långt mycket bättre med prestanda än Tab 2.om du ska välja mellan dom två och du väljer Tab 2 så blir jag lite sorgsen.

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  4. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Jag lägger min röst på Nexus 10.

    Jag innehar en Galaxy Tab 2 10.1 och det är verkligen inget fel på den. Jag är supernöjd! Dock köpte jag min surfplatta innan Nexus 10 kommit till Sverige och visste inte ens om att den skulle komma. Hade jag idag köpt en surfplatta så hade valet lätt blivit en Nexus 10 och den extra tusenlappen är den helt klart värd. Den sopar banan med min egen surfplatta :)



    Tapatalked