Nexus 4 eller SGNote2?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av miloudot, 24 nov 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja det är så tack vare samsungs ovilja att vara öppna...tyvärr

2. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Så 3G-modellen är det "säkraste" valet?

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

men alltså... känner du behovet av att sitta och flasha luren med olika rommar eller inte? om det inte känns som ett absolut måste så är det säkert ett bra köp.
    Personligen köper jag aldrig mer en androidlur om det inte är en nexus för de som inte är nexus är helt inte bra tycker jag.. de lider alltid av nånting sjukt störande man inte kan påverka ;)

Om du vill pilla mycket med rommar så nej då är inte en LTE valet man ska göra, om det inte spelar dig någon så go for it.

klockrena svar va? :D

4. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hehe, jo faktiskt, egentligen vet jag allt det där. Har bara sån beslutsångest så jag ville höra det av någon annan :)
    Väntade egentligen på Nexus4 men min SGS2 pajade så jag va tvungen att köpa något nytt. Testade Note2 idag (för 10:e gången) på Media Markt, blev impad (igen) och köpte den.

Kameran är btw lite av en dealbreaker också. Tror Note2 slår Nexus4 på den punkten.
    Angående 3G vs 4G så kommer jag nog antagligen pilla med den lite...

Last edited: 7 dec 2012
  5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

tror kameran kan vara hyfsat lika men jag håller med.. både sgs3 och note 2 tar nog bättre bilder än N4... samsungs kameraapp brukar väl i regel vara rätt bra oxå. Jag var vansinnigt sugen på en Note2 men jag turfar mycket och kör ingress och en note 2 blir bara... vansinnigt osmidig i långa loppet och sen är den nog snäppet för stor för mig jag känner mig lite larvig med en så stor telefon.

6. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

jo sant, hoppas det ligger en handsfree i paketet. Å andra sidan är inte 4.7" så långt ifrån heller men nånstans måste man ju dra sin gräns.

7. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Utvecklingen av hembakade romar har väl precis kommit igång till note 2 lte, räknar nog med att det kommer finnas ett visst stöd iallafall. Men som sagt är jag personligen väldigt nöjd med Samsungs JB och då hör det till att jag för bara några månader sen hatade TW passionerat... :-)

4G är grymt dessutom och storleken är alldeles perfekt, min s3 känns som en leksak nu.. Neddie, går också alldeles utmärkt att turfa med om man har åtminstone en ficka som är stor nog ;-) Till sist det största plusset enligt mig: batteritiden är sjukt bra! Även med 4G, men särskilt vid "normalt" användande med blandat wifi och mobildata.

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag orkar inte turfa med ryggsäck ;)

9. Blabert

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Your loss.. Jag ska tänka på dig när jag gör dubbelt så långa rundor utan att behöva ladda/byta batteri ;-)

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2

10. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag kan turfa i iaf 16-17 timmar med min batteripack och är sällan ute så länge så det är lugnt ;)

11. Blabert

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Ja, men då måste du ju släpa på det som förmodligen väger dubbelt så mycket som en note 2 :-) I vilket fall, batteritiden är en riktigt trevlig fördel jämfört med andra lurar, 6h skärmtid sen i morse och 28% kvar till tomt är trevliga siffror.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ha! inte då det är en liten smidig koloss som sitter på ramen ;) batteritiden är indeed duktigt fin på note 2 det är ju dumt att säga annat ;) vore konstigt annars när den är stor som en container.

13. Blabert

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Hehe japp, men en mysig container :-)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

14. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kör på 3G:n iaf. Har ändå inget 4G-abonnemang (antar att de är dyrare?). Hoppade på 3G-racet alldeles för tidigt när det kom och kan avvakta tills 4G-utvecklingen brett ut sig. Då är det väl dax för en ny lur iaf.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.