Fråga: Nexus 5x hos svenska operatörer?

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av SYRE, 9 okt 2015.

  1. mindwarps

    mindwarps Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3
    Står som skickad på min orderstatus nu med, så, då är det bara och vänta. Bra deal från tele2, nöjd att jag inte rusade iväg och köpte telefonen i butik direkt.
     
    Last edited: 11 nov 2015
  2. Helium

    Helium Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Hej, hur gick det för er att säga upp abonnemanget som följde med er 5x från tele2? Tänkte göra det idag men hoppas ja slipper tjafs.. Mvh H
     
  3. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Jag kommer säga upp abonnemanget idag också. Jag kommer helt enkelt säga att jag bara ångrar mig och inte är intresserad av abonnemanget, men telefonen var fin och den har jag pillat massa på osv osv.

    Om ångerrätt funkar så man kan behålla enbart telefonen

    http://telekomradgivarna.se/avsluta-avtal/angerratt/

    • Du har ångerrätt enligt lag om du ingått ett avtal via telefon eller internet (så kallade distansavtal)

    • Ett abonnemang kan du i vissa fall ångra inom 14 dagar räknat från efter den dag du ingått avtalet (skrivit under eller tackat ja per telefon).

    • En hårdvara (till exempel telefon, dator, surfplatta) kan du ångra inom 14 dagar räknat från efter den dag du tagit emot varan. Om köpet består av flera varor räknas ångerfristen från dagen efter att du tar emot den sista varan.

    • Om den sista dagen av ångerfristen infaller på en lördag, söndag eller helgdag förlängs ångerfristen till utgången av nästkommande arbetsdag.

    http://www.tele2.se/globalassets/pd...atering_inbyte.pdf?zanpid=2100149023943328768
    • Ångerrätt Om du ingått avtal på distans eller utanför affärslokaler har du rätt att ångra dig om du meddelar Tele2 inom 14 dagar, den så kallade ångerfristen.

      Ångerrätt på abonnemang.
      Du har rätt att ångra dig inom 14 dagar från att avtalet ingicks. Om du börjar använda tjänsten under ångerfristen kan du bli skyldig att ersätta Tele2 för den del du använt, t ex samtalsavgifter, dataförbrukning o s v.
    Annars får du helt enkelt göra en normal uppsägning (som är 1 månad, 49:-)

    Edit:

    Kan skicka med detta som är en bra källa så de ej av någon konstig anledning nekar något;

    Tele2
    Du kan som sagt testa att göra en beställning men den kommer ej att gå igenom då du inte redan är kund hos oss, det som du då kan göra är att göra en beställning med vårt minsta abonnemang rörligt pris med 0.5GB data som kostar 49kr/mån och sedan avsluta detta när du har fått din telefon då vi inte har någon bindningstid utan bara 1 månads uppsägningstid.

    ElecTriX
    Och det finns inget konstigt i avtalet att man ej kan avsluta det minsta abonnemanget när man även köper en telefon?

    Tele2
    Nej det är inget konstigt avtal, telefonen kommer dom som sagt att delbetala på som vanligt på 12 månader, men själva abonnemanget kan du avsluta när du vill med 1 månads uppsägningstid och då betalar du bara för telefonen som sagt.
     
    Last edited: 13 nov 2015
  4. Helium

    Helium Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Tack för ett super bra svar!
     
  5. pet

    pet Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har fått ett tråkigt svar från Teila nu:

    - De kommer ej ta in Nexus 5x då det ej finns någon efterfrågan...
     
  6. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Hur kom de fram till att det inte finns någon efterfrågan? Låter väldigt märkligt att inte erbjuda kunder möjligheten (kanske bara ha ett litet mindre lager i början för att märka av?).
     
  7. pet

    pet Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Frågan ställdes till den som är vår kontaktperson på Telia för företaget jag arbetar.
    Han svarade på mailet med den informationen.
     
  8. Weak

    Weak Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenna grabbar!

    Jag kommer själv köpa via telenor, då får jag en nexus 5x 32gig.
    Med abonnemang fri sam/sms, 4gig surf. Om det inte räcker, kostar det 49kr extra för 12gig.(kan byta månad för månad.

    För detta betalar jag 399kr månad. Och säljaren tar bort startavgift på 250kr!

    Mvh Predrag
     
  9. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag fick 12 GB per månad för samma pris, så kräv det för 399:- per månad. Också helt ny kund och dom bjöd även på startavgiften. Via Phonehouse
     
  10. Pantern

    Pantern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skapligt sur på Tre nu.. Beställde förra veckan på Tre.se, valde befintligt nummer då jag ville förlänga mitt nuvarande abonnemang. På kvittot jag fick i mailen står det också befintligt nummer följt av mitt nummer. Tror ni inte att när mobilen kom nu i onsdags, så hade de skickat med simkort och nytt nummer, och tagit det som en nyteckning?

    Ringde direkt och han skulle fixa det, men jag skulle fylla i avtalet och skicka tillbaka ändå. Och ett nytt blankt simkort för mitt gamla nummer skulle skickas direkt så det skulle komma idag, men låg inget i brevlådan.

    Jaha, nu då.. Vänta och se om sim-kort kommer på måndag då, eller kan man kanske åka till en Tre-butik och hämta ett blankt simkort? Så irriterande att min 5an har Micro-sim och 5x har Nano-sim :( Så jag får använda min 5a fast man har den nya. Inget kul alls.
     
  11. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Du är medveten om att du kan fixa det gamla kortet va? Jag hade Micro innan och klippte det till Nano igår när min 5X kom..

    Bara Googla på "Micro sim to nano" så lär du hitta massa resultat..
     
  12. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Finns stans för simkort i de flesta teknikbutikerna. T.ex. http://m.clasohlson.com/se/Stansverktyg-för-SIM-kort-micro-nano/Pr386648000
     
  13. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 829
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
  14. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Som många andra sagt, klipp ditt befintliga. Jag använde en vanlig sax och instruktioner jag googlat fram, gick finfint! Sen hämtade jag bara ut ett nytt sim-kort när jag hade tid. Vad gör man inte när man är desperat liksom? :P