Nexus 6p en stor besvikelse

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av Hybrys, 20 nov 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hybrys

    Hybrys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2016
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4
    Tjena jag la flera timmar på att kolla reviews om nexus 6p och alla va positiva . Men har inte fått ett bra första intryck nu när jag precis köpt den i september . Först trodde inte systemuppdateraren att jag hade internet trots att jag hade internet vilket gav mig ett extremt dåligt intryck när företaget som skall vara bäst på mjukvara misslyckas på mjukvarofronten .

    Jag hade Samsung galaxy s4 plus innan som jag uppdaterade ständigt utan problem men nexus 6p faila fick vänta flera dagar på systemuppdateraren . Efter jag skaffa 7.0 stängde mobilen av wifi och internetdelning varje timme pga dose man inte kan stänga av.

    Mobilen throttlar sönder i benchmarks efter tester också man kan ha 5k i score sen blir det 4k och sen 3 k sen laggar det.....bra mobil .. Så varför skriver jag nu i november? Jo det är nämligen så att jag verkligen velat ge den här mobilen en chans så jag väntade på att 7.0 skulle fixas med uppdateringar och jag har laddat ner 3 uppdateringar och bugget är ännu inte fixat. Ärligt talat tycker ni detta är okej? Google pure android ska ju vara bäst när det kommer till mjukvara men är den absolut sämsta när det kommer till mjukvara .
     
    R3b0rn gillar detta.
  2. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Nu har jag ingen 6P utan bara en 5X. Jag ha ingen aning om vad du menar med systemuppdateraren. Menar du att du fick en notis om att en uppdatering fanns tillgänglig? Och du kunde inte ladda ner denna? På de nexustelefonerna jag haft genom åren har jag aldrig råkat ut för att man inte kan uppdatera då man fått en notis om att en uppdatering finns. Lite osäker men har för mig om man inte är ansluten till wifi så får man en fråga om man verkligen vill ladda ner den via mobilt internet.

    Det där med benchmarks gäller ju rätt många telefoner, personligen är jag av den åsikten att det är helt ointressant med benchmarks, både om den klockar ner sig till 1mhz eller vad för poäng man får. Det enda som räknas är ju hur mobilen fungerar vid användning.

    Nu kanske din användning är sådan att istället för att ringa, sms:a, arbeta med diverse appar så kör du benchmarks istället?

    Att internetdelning stängs av efter 1 timme borde ju gå att lösa om man vill det kan man tycka. Om detta är det enda problemet man har så kan jag personligen tycka att det inte skulle vara direkt jobbigt att peta till telefonen då och då.

    Du har behåll wifi i viloläge påslaget?
     
    hickan gillar detta.
  3. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Känner med dig att du upplevt så mycket strul med din 6p. Jag har ägt en 6p och kände rätt snabbt att jag flashade nya roms om och om igen tills jag skulle hitta någon jag gillade och kom då fram till att jag hittade aldrig den magiska romen som skulle få mig att gilla min 6p. Ständigt dålig batteritid och så throttle i SD810 är ju katastrof... Jag blev som sagt aldrig nöjd.
    Man får då helt enkelt hitta en ny mobil som uppfyller ens krav.
     
  4. Hybrys

    Hybrys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2016
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4
    Va jag menar med systemuppdateraren som är värdelös är att det finns inget val för mobildata i 6p . Och även om jag delade wifi från en annan mobil så märkte systemuppdateraren inte av att det fanns internet även om det fanns internet . Jag har ständigt hört överallt ska man ha en mobil som är bäst när det kommer till mjukvara är det googles mobiler som gäller vilket är den största lögnen . 5X kanske är bättre 6p har massa problem kan jag säga . Sen när jag väl uppdatera till 7.0 efter flera dagars huvudvärk började wifi och internetdelning lägga av.
     
  5. Hybrys

    Hybrys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2016
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4
    aa det värsta är också att jag inte har internet där jag bor så jag delar internet via min 6p . SÅ när jag sitter och spelar och får dc pågrund av att Google inte vet hur man kodar ett OS får jag fan flipp . Jag behöver en mobil som bara funkar . Va du än gör skaffa inte 7.0 det är cancer. Google har ännu inte fixat bugget efter 3 uppdateringar aså dem borde skämmas bäst mjukvaro support är googles pure android största lögnen som finns
     
  6. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Vad e det för bugg dom inte har fixat? Jag delar ofta Internet via min 6p och jag kan inte minnas att det någonsin har stängts av.
    Jag tycker mer det låter som att du har strul med din lur. Eller e det fler som har samma problem som du har?
     
  7. Hybrys

    Hybrys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2016
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4
    Ja det är ett känt android nougat problem många har revertat tillbaka till 6.0 men jag väntade istället på att det skulle fixas med updates vilket det inte har gjort . Du verkar inte så kunnig inom detta område när du skriver att det verkar som att det är strul med min mobil. Internetdelningen funkade perfekt med 6.0 men strulade med 7.0 som många har problem med om inte alla men tack för svar ändå
     
  8. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Så jag är okunnig för att det funkar för mig?
     
    Hund, Iwarsson, RNB och 2 andra gillar detta.
  9. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    449

    MINA ENHETER

    Tråden borde stängas omedelbart.

    TS har uppenbarligen inte brytt sig om att lämna in telefonen för att få en ny.

    Har varken problem med att dela internet eller att jag inte får uppdateringar. Det är din operatör som styr uppdateringarna. Har du kanske Tre? Dessa är Sveriges SÄMSTA på mer eller mindre allt.

    Och vad fan bryr du dig om benchmarks för? Denna telefonen ligger inte så jävla högt upp, men den är snabb och faktiskt den bättre telefonen av alla alternativ som finns ute, enligt mig.

    Delning av internet? Har inga problem där heller.



    HAR DU PROVAT ATT ÅTERSTÄLLA TELEFONEN? I.E FACTORY RESET? HAR DU PROVAT NYA BETAN? ANDROID 7.1.1?
     
    ratscore och jnsson gillar detta.
  10. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Jag har iofs inte kört internetdelning på mobilen ett tag, men när jag gjort det har det funkat bra. Benchmarks är ju inte särskilt intressant då det inte säger så mycket.
    Uppdateringar: Alla får dom ju inte direkt, men vill du ha dom snabbare kan man gå med i betaprogrammen.

    Har du provat att återställa mobilen efter du uppgraderat till Android 7?

    Själv är jag väldigt nöjd med min Nexus 6P och misstänker att det blir svårt att hitta nån likvärdig mobil i framtiden med liknande pris/prestanda. 6P har bra kamera och bra ljud, visst batteriet kunde möjligen vart lite större, men det räcker en dag för mig i allafall och alla mobiler har ju nån svag punkt.
     
  11. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 162
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Jag ställer mig i kön med problemfria 6P användare... grym telefon, har inte upplevt problemen som det skrivs om i denna tråd...
     
    Androis gillar detta.
  12. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Du borde först lämna in din telefon på service, alla mobiler är inte felfria. Du kanske har fått en måndagsexemplar. Jag tycker inte att du ska bete dig på det sätt som du gör om du förväntar dig att få hjälp. @malajo@malajo Skrev ett bra inlägg om att hen brukar dela internet men aldrig haft problem med det.
    Till och med @tpalsson@tpalsson har inga problem med sin. Tyder inte det på att något kanske är problem med just din enhet och inte alla andras?
     
    Androis, Hund, hickan och 4 andra gillar detta.
  13. gefy

    gefy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 11 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung S9+, Sony Xperia 5 ii
    Platta:
    Huawei MediaPad M5
    Håller delvis med. Min fungerar oklanderligt det enda bekymret är problemet med brusreduceringen. Hur svårt skall det vara att släppa en lösning på det?
     
  14. Hybrys

    Hybrys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2016
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    4
    Lämna in för ett mjukvaroproblem ? Du verkar inte ha koll din kommentar borde bli borttagen av en administratör
     
  15. joström

    joström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2014
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    260
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 11 (2018)
    Jag hade 5x och 6p innan och hade inte något problem så som du beskriver det. Som andra redan har varit inne på så verkar du fått ett måndag ex men bästa alternativet för dig verkar vara att lämna tillbaka/sälja luren.
     
    jnsson och tpalsson gillar detta.
  16. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 503
    Mottagna gillanden:
    1 059

    MINA ENHETER

    @Hybrys@Hybrys
    du verkar fått hybris på din telefon. om du inte vill göra som så många här föreslår och faktiskt inse att det KAN bero på din telefon så rekommenderar jag att du omedelbart slänger den och köper en iPhone7, en Samsung Galaxy S7 Edge eller liknande.
    om inte det passar så bör du nog i alla fall fundera på om det stora flertalet har rätt och du har ett fel.
     
    RNB, Androis, jnsson och 1 annan gillar detta.
  17. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Låser tråden då jag inte kan ta den på allvar. @Hybrys@Hybrys lämna in din telefon på service eller strunta i det, tolkar denna tråd som trollande.
     
    Asawi, RNB och Androis gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.