Fråga: Nexus 7 32GB, dustin, UK-adapter?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av jishi, 20 dec 2012.

  1. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Fick precis hem en Nexus 7 från dustin, döm av min förvåning när det sitter en påklistrad eladapter på kartongen?

    Har alla ni andra också fått det? Finns det inga EU-laddare för denna eller?

    Har en UK-importerad 8GB hemma som jag tänkte switcha mot, hade hoppats få en slimmad EU-laddare med 2A som jag skulle kunna använda, men tji fick tydligen jag.

    Den verkar iaf inte ha något glassläpp :) yey!
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag har köpt 2st för eget bruk och jag har 2st kompisar som har köpt denna plattan också. Ingen av alla oss har någonsin fått en annan strömanslutningskontakt än den svenska (EU). Antingen så lämnar du tillbaka plattan och skäller ut dustin att dom inte varit tydliga eller så lever du med det :)

    Jag skulle ha bett dustin skicka en separat laddare, de är ju trots allt bara en vanlig microUSB, de kan dom bjuda på. Frakt fram o tillbaka lär ju vara dyrare. Prova och se vad dom säger. Lycka till! :)
     
  3. velonoir

    velonoir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Köpte min i förrgår och det följde med en adapter mening lådan var enriktig fungerande laddare för svenska bruk.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  4. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Okej, men det betyder att det finns en EU kontakt som man kan sätta på laddaren. Kanske kan kolla med en kompis som jobbar på ASUS om han kan fixa två såna som jag kan sätta på mina laddar
     
  5. Pumbi

    Pumbi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    samma för mig fast hos siba =/ ska dit imorgon och be om en ny laddare
     
  6. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    För mig var detta med att behöva släpa på en stor kluns till laddare och adapter ett så stort aber att jag valde att lämna tillbaka min platta hos Siba och köpa hos en av de återförsäljare som säljer N7 med svensk laddare istället. Känns också bättre att handla hos en återförsäljare som inte parallell (grå) importerar. Siba annars bra för att de erbjuder 30 dagars öppet köp, även om man har brutit plomberingen/använt produkten.
    Skickat från min GT-P7310 via Tapatalk 2
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag köpte en hos siba i förra veckan och där var det helt vanlig kontakt så det måste vara nån specialare ;)
     
  8. velonoir

    velonoir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag köpte min på Siba (Kungsgatan) för en vecka sen, och i kartongen var det en vanlig laddare med för svenska kontakter. Dock så skickade dom med en adapter löst, troligen från UK>svenskt. Lägger den i bra-å-ha-lådan.
     
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 164

    MINA ENHETER

    Jag köpte min 32gb version på MM och fick med Svensk laddare i kartongen

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  10. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag köpte min platta från siba i början av månaden och då följde bara en adapter med uk kontakt med. Fick säga till om att få en svensk kontakt. Valde då att handla hos mediamarkt som är en av de återförsäljare som säljer svenskt för att få den slimmade svenska laddare som jag ville ha och slippa köra med adapter. Andra som nämnts här som säljer svenskt är Webhallen, inet och netonnet. Kan hända att Siba fått in annat nu.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2