Tips: Nexus 7 cases/covers (fodrald/skydd)

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Benedict, 25 feb 2013.

  1. Benedict

    Benedict Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Såg att det fanns en stor tråd om tillbehör till Nexus 7 och flera där efterfrågade en egen tråd rörande cases/covers (fodral/skydd). Eftersom jag själv är ute och letar i djungeln efter ett som ska vara både smidigt, snyggt och tåligt tänkte jag att göra en tråd om det.

    Jag har börjat med att titta själv hos min favorit amazon.co.uk, men alla tips och rekommendationer samt varningar och erfarenheter om vilka som är bra och dåliga är givetvis välkomna.

    Jag har gjort en lista som ni kan nå här: http://www.amazon.co.uk/registry/wishlist/U7IMUXA90HI9
    Än så länge tittar jag på några olika fodral som är intressanta.
    Har någon av er erfarenhet (bra/dåliga) av dessa eller kan rekommendera något annat?
    Några andra försäljare eller produkter ni rekommenderar?

    Min lista hitills:


    Jag och säkert flera här tar tacksamt emot alla era intryck och råd.
    Vill ni ha kvar bilderna eller ska jag ta bort dem från inlägget och bara ha länkarna?
     
  2. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag har beställt en sån som du visade i fjärde bilden. Tyvärr måste jag säga att utbudet av riktigt bra skal verkar vara väldigt skralt. Det finns, efter många timmar av efter forskning, ett antal olika skal. Sedan är det ett gäng olika företag som säljer dom men förmodligen kommer alla från samma fabrik. Du har länkat alla här förutom hårda skal, silikonskal och hårt skal med mjuk "matta" man lägger över skärmen.

    Något jag tyvärr märkt med dom flesta skal är att nästan inga av dom skyddar kanterna av plattan. Jag vet inte hur styvt fodralet är på den fjärde bilden då jag inte fått det ännu men skulle hellre vilja ha helt omslutna kanter.

    Tyvärr är det väldigt skralt på hemma marknaden med. Jag skulle enkelt kunna betala 200-300 kr för en riktigt fint skal, istället för 50 kr och få ett halvdant från ebay.
     
    Benedict gillar detta.
  3. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag har poetic slimline och tycker att det håller god kvalitet ännu efter ca tre månader. Men ståndfunktionen är lite slapp och fungerar inte alltid tillfredsställande. Men skyddet är smidigt och skyddar bra.

    tptlk
     
    Benedict gillar detta.
  4. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    http://www.amazon.com/gp/product/B008ZHB6QC/?tag=swedroid-20
    Köpte denna. Sådär nöjd. Sitter bra och det följde med en penna. Kan vinklas i två lägen i landskap och i praktiken ett i porträtt. Magnetlåset fungerar bra. Stadig konstruktion. Gillar inte resårbandet som ska fixera locket på plats. Det fungerar som det ska men känns lite low tech. Den luktar skinn och ger ett smålyxigt intryck. I och med att den går att vrida 360 grader så hänger locket och dinglar. Detta är rätt störande.
     
    Benedict gillar detta.
  5. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Benedict gillar detta.
  6. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Damn, önskar jag sett detta tidigare. Får se om fodralet jag får är nå bra, annars blir det nog denna. Den har skydd runt kanterna och lock som går att "låsa". Hur känner du att kantskyddet är? Känner du att det skulle hjälpa vid ett ev. fall?

    Ett plastskydd med silikon inuti är väl det ultimata mot fall men det är så gräsligt fult på en platta. Funkar på mobil men inte här.
     
    Benedict gillar detta.
  7. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    689
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Benedict gillar detta.
  8. d98jh

    d98jh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag har också varit väldigt nöjd med mitt Poetic slimline tills idag då jag upptäckte att det har spruckit på alla tre ställena där magneterna sitter fast. Inte särskilt bra kvalitet mao. Har också haft mitt i ca 3 månader.
    Funderar på ett Nillkin i stället: http://www.ebay.com/itm/Nillkin-Sta...es_Covers_Keyboard_Folios&hash=item3f20c14b24
     
    Benedict gillar detta.
  9. Benedict

    Benedict Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för alla tips.
    Speck verkar vara intressant men väldigt svår att få tag på, om man inte vill ha korallrosa färg.
    Funderar på att köpa det samt ett billigare (Poetic Hardback)för att ha i väntan på det andra.
    Nilikin såg ganska fin ut annars, både i grått och rött.
     
  10. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Köpte mig ett svart Speck Fitfolio och det är absolut super.... Rekommenderas..
    Har ett svart Nillkin flipcover till salu om någon är intresserad. 150 kr + frakt

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  11. oskich

    oskich Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  12. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Nej, de skickade samma dag och jag fick det efter ca en vecka.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  13. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Skyddet känns gediget. Kanterna är skyddade, jag tror att plattan klarar mycket i detta skydd. Den är helt omsluten av skyddet. Har dock aldrig tappat plattan, däremot låtit den skumpa i en ryggsäck dagligen. Mycket nöjd.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  14. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Speck fitfolio finns i lager står det på amazon.co.UK. De tycks också ha satt ned priset något sedan igår. Den blå får man för 19,90 pund och den svarta för 24,95 pund. Plus frakt förstås.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  15. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag rekommenderar ett roterbart fodral. En 7tum är väldigt praktiskt att använda i porträttläge och de e faktiskt skönt att slösurfa i det läget i soffa/säng.
    Den finns även med två olika vinklar som mekaniskt bara funkar i landskapsläge, vilket e perfekt när man tittar på film beroende på hur högt man har huvudet från skärmen. Ibland kan vinklarna justera att undvika reflektion. Finns för 99kr plus frakt på itsajten.se eller 200kr på mediamarkt. Skyddar mycket bra i väskan tillsammans med annat skrot och skulle inte vara överdrivet orolig om jag tappar den med 1m fall. Den har smartfunktion med av och på för skärm när man knäpper igen den. Enda nackdelen jag ser är att den har ett band för att hålla ihop den för att magneten inte e tillräckligt stark. Kan ju vara ett jobbigt moment. Och i och med skårorna för att kunna vinklar plattan gör ju att glaset putsas överallt förutom där är själva skärmlocket, vilket lämnar två ränder oputsade.

    Till och med när jag skriver långa texter med bluetooth-tangentbord så föredrar jag porträttläge.

    Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy
     
  16. Mentzer

    Mentzer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Beställde detta för några dagar sen: http://www.ebay.com/itm/150931736488?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

    Har scoutat intranätet sedan jul och inte hittat något annat som enligt mig verkar bättre i simpelhet/pris/funktion.

    Ville inte lägga för mycket pengar av principsak som ebaynörd och med tanke på plattans prisnivå. Sökte något som va minimalistiskt on the road, vill man ha mer skydd så får man väll bara trycka ner plattan i en pouch. Använder plattan clean hemma och är inte slapphänt.

    Kvaliteten återstår att utreda.
     
  17. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

  18. Benedict

    Benedict Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för alla tips.
    Har beställt ett Nilikin från Ebay samt Poetic Hardback från Amazon.co.uk. Köpte även skärmskydd och en sån där OTG-sladd från Amazon.
    Testar de och ser sen om jag kanske skaffar ett Speck Fitfolio framöver.

    Såg att SIBA säljer ett fodral från Deltaco som har roterbart ställ. tror det kostade 199 eller 249 kr.

    Finns det för övrigt något bra tangentbord som är värd att skaffa eller är det onödigt?
     
  19. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Tja! Det är dessa två jag rekommenderar som har en design som passar bra att komma i hög skrivarhastigheter, i och med avstånden mellan tangenterna.

    http://www.teknikmagasinet.se/db.pl...elkin Bluetooth Keyboard + Stand for Android&
    Denna äger jag inte å kan inte riktigt uttala mig. Men den drivs av AAbatterier, jag tänker liksom orka?

    Denna äger jag är mycket bra! Lite dyr, men snygg, mycket funktionell, laddas via USB med Micro USB-ingång. Mycket fördelar.
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1525270

    Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy
     
  20. Benedict

    Benedict Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fått Nilikin nu och det är riktigt snyggt och minimalt, men inte riktigt nöjd med dess funktioner.
    Lässtödet känns inte riktigt stabilt och jag trodde att skyddet framför skärmen skulle sitta "fast" med en magnet och inte vara fladdrigt.
    Magneten verkar bara ha funktionen för sleep-wake, den orkar inte ha framsidan stängd, utan öppnas så fort man vickar på plattan.
    Wake-sleep fungerar bra.

    Har beställt ett Microsoft Sculpt Mobile tangentbord från Dustin, kostar nu 190 kr + frakt.