Fråga: Nexus 7 display

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Acentren, 23 nov 2012.

  1. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Är det någon annan som har märkt att det lyser igenom ett rutnät på skärmen ur vissa vinklar? Är det vanligt med IPS panel?

    Mvh

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  2. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det har jag sett innan, på min gamla HTC Desire tror jag det var...så jag tror det är vanligt.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
     
    Acentren gillar detta.
  3. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Okej tack för svaret :) var inne och hörde mig för på Inet och de sa att man kan se dessa tryckpunkter som han kallade dem på alla IPS paneler om man vinklare dem rätt :) däremot har jag lite backlight bleeding i nederkanten av skärmen :/ bör man byta den ? I övrigt är plattan felfri, ingen lyftning av skärm och inget knarrande när man trycker på den :)
     
  4. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Jag trodde man fick räkna med ett visst ljudläckage på alla LCD-skärmar. På min är det väl också lite, men inget jag bryr mig om iaf.
     
  5. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Ja det verkar inte bättre, kör väl med den här och lämnar in den ifall jag skulle stöta på något av de mer allvarliga problemen istället

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  6. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Fick ett till problem där skärmen slocknar på plattan och när man försöker låsa upp plattan igen kommer man inte förbi låsskärmen, krävdes omstart för att lösa. Detta skedde flera gånger så åkte in till Inet och DOA:ade den och fick en ny, den här led av extrem backlight bleeding... åkte in igen och fick erbjudandet att prova att gå igenom hela deras kvarvarande batch eftersom alla tydligen hade detta problemet eller bara ta pengarna tillbaka, pengarna tillbaka blev det så nu inleds väntan på nexus 10 istället :)