Problem: Nexus 7 glaset släpper och den blir varm

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Jaxione, 22 aug 2012.

1. Mertzi

Mertzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

jag hade tänkt köpa en i tyskland men jag blir bara mer och mer skeptisk. läste att felet uppdagats även hos såna som köpt från tyska google play så det verkar ju som det fortfarande inte åtgärdats i produktionen.

2. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Jag har haft min n7a i 3 vecor nu tror jag, och jag har inte stött på något problem alls...i guess im lucky!
    jag köpte min ifrån bazula!

-Sent from my nexus 7-

3. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Om du kollar in det som länkas i inlägg 29 i denna tråd så kommer du att se vad som orsakar problemet med att glaset reser sig. Jag misstänker att det inte är så enkelt att åtgärda det. Det kan mycket väl vara så att det inte kan åtgärdas utan total omdesign av plattan.

Dock måste jag säga att det verkar påverka folk olika mycket. Jag har märkt att min också har detta problem, dock har jag märkt det enbart för att jag läst dessa trådar och letat efter det.
    Skärmen har rest sig typ 0.2 millimeter och det gör att det kan knaka lite om jag trycker precis där. Det är så lite att jag inte för mitt liv kan motivera att försöka reklamera plattan eller försöka reparera den. Men det är klart att om det blir mer så kanske det känns motiverat att göra något.

4. st1tch

st1tch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu är min skickad från Bazula!

En dag innan beräknad utleverans till och med så har den imorgon. Taggad!
    Ringde till dom innan och de lovade att öppna kartongen och kolla så att jag fick ett felfritt exemplar innan de skickade så att vi båda slapp bekymren med reklamationer! Underbar service, mycket nöjd.

Hoppas bara den håller nu! :)

5. BlackArts

BlackArts Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dra åt skruvarna

Fick mina två Nexus 7 igår och skärmen hade släppt på ena. Tog bara lös baksidan(använde naglarna för att inte skada plasten) och drog åt skruvarna på sidan där det hade släppt. Nu är det fixat!:) kan vara värt att testa istället för att skicka tillbaka och vänta på en ny:)

6. opazo

opazo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Om man köper den i usa/Canada får man garanti då även i Sverige?

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

7. fetaost

fetaost Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

3 trådar ner finns en tråd som heter internationell garanti

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

8. bjare

bjare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Så baksidan är bara en plastbaksida precis som på en telefon som är ganska enkel att få loss? Den är alltså inte limmad eller så så att man riskerar att ta sönder den?

Var på plattan är det lättast att ”bända loss” baksidan? Är något av hörnen lämpligare än andra att ta loss den från?

9. nyponsoppa

nyponsoppa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tycker det är lättast att börja "bända" i mitten av toppen. Mer flex i plasten där än i hörnen. Ett plektrum funkar finfint...

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

10. agran

agran Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ni som har plockat bort baksidan, saknas det 3 skruvar på vänster sida på era med?

11. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Hej!

Fick precis hem min ersättningsplatta från Bazula. Tyvärr så lider även den av screem lift problemet. Börjar mer och mer tro på att alla Nexus plattor lider av detta i någon grad. Min nya platta har dock inte problemet med att det knakar och knäpper när man trycker på den. Det var det som fick mig att skicka tillbaka den förra. Så blir inte screen lift problemet värre så kommer jag behålla denna.

Mvh J

12. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Tråkigt! Min ersättningsplatta verkade ok men nu ser jag att den läcker ljus i vänstra nederkanten. Trycker man lätt så försvinner ljusläckageet. Jag kommer att behålla min tills Asus har gått ut med att allt är fixat och att man får en hel i utbyte.

13. Mertzi

Mertzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Aha! ni som löst glappet själva och tagit bort baksidan, innebär det alltså att ingen garantiplombering förstörs? T ex att nån skruv har ett sånt där warranty-klistermärke över sig eller nåt liknande?

14. m3bb3n

m3bb3n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har haft min i någon vecka nu och den har börjat släppa lite vid ena kanten. Min har inte varit speciell varm heller då jag inte spelat något utan mest surfat/mailat etc.

Kommer vänta och se vad som händer innan jag skickar in min, är inte så störd av det ännu. Min är köpt från Bazula.

15. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Det är nästintill omöjligt att fotografera det utan ett rejält makroobjektiv. Det lyfter upp någon mm på vänstersidan. Det är egentligen inte så att man stör sig på det, om det var likadant på högersidan. Dock så är den pga det också känsligare för tryck när den inte ligger an - det blir tryckmönster i skärmen där när man trycker hårdare än brukligt.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

16. Mobilmannen

Mobilmannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min har då inga problem med skärmsläpp. Riktigt konstigt att bara vissa släpper och inte alla. Min N7a är inhandlad i Bangkok.

17. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Alltså skärmsläpp och skärmsläpp. Man märker det typ inte om man inte kollar efter det. Verkar som över 90% av plattorna lider av detta om inte alla. Det det gäller är att om man kollar på vänster sida av plattan när den ligger plant så sticker glaset upp lite, lite, lite. Det gör mig inte så mycket, det var värre på min förra Nexus 7 platta då det knakade och knäppte och hade sig när man tryckte på vänster sida av skärmen.

Om ni kollar denna tråden så ser ni hur omfattande det är http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1801464

Sen är mörkertalet stort då jag tror att de flesta icke perfektionssträvande tekniknördar som vi helt enkelt inte märker eller bryr sig om detta. Det är ju vi nördar som hänger på dessa forum :)

Mvh J

Last edited: 5 sept 2012
  18. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Hur Peter får man vara tro!? Jag anser att även en billig produkt ska vara felfri utan dessa problem. Jag vägrar acceptera dessa fel även fast det är en budgetplatta.

19. Wafflez

Wafflez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    Känner flera stycken Peter ;-)

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2

20. fetaost

fetaost Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

2dagar gammal platta från barcelona och har inget skärmglapp än :)

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2