Problem: Nexus 7 glaset släpper och den blir varm

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Jaxione, 22 aug 2012.

  1. c2h5oh

    c2h5oh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enligt. Killen på net on net var det inte längre problem med skärmsläpp på nya batcher.
     
  2. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Kan säga att nexus 7 plattan inte är ensam om det, min Min ASUS TF300 hade rejält med skärmsläpp i högra hörnet så ASUS verkar ha det problemet på deras nyare plattor :(
     
  3. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Det där är faktiskt en jäkla smart grej. Att ha is i magen. Fick tillbaka min idag fabriksåterställd. Verkar vara bättre men knakar en aning. Hursomhelst så är det egentligen inget som stör. Fick i paketet medsänt garanti papper, så saker är trots allt på line.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  4. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Tänkte jag skulle uppdatera mitt ärende i den här tråden även om den inte är vid liv. Jag har nu haft min inskickad 3 gånger för skärmsläppet. De två sista gångerna gick den till tjeckien och med 3:e inskickningen la jag med en illustration där jag fotat höger sida och vänster för att visa skillnaden och jag skrev även med att dom måste nog använda ett starkare lim. Verkar som att starkt lim är passé för fick tillbaka den i tisdags och då hade skärmen redan släppt när jag tog ut den ur lådan. Kul att man inte kan limma fast en skärm 2013. Trycker jag ner skärmen så håller den sig nere i ett par timmar, så det MÅSTE ju liksom gå att få det att sitta fast med ett starkare lim. Hur som helst, nu har den varit inne 3 gånger och enligt asus ska annan åtgärd bli aktuell efter 3 service för samma problem. Fortsättning följer.
     
  5. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Kräv en ny. Efter tre försök med samma fel har du såvitt jag vet enligt lag rätt att häva köpet eller få en ny
     
  6. owziee

    owziee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A41

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A41
    Telefon 2:
    Google Nexus 5X
    Telefon 3:
    Google Nexus 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A7 10.4
    Platta 2:
    Nexus 9
    Asus har fixat skärmförhöjning på vänster sida & kompenserat med en ny på höger :D

    Köpte en ny Nexus 7 32gb förra veckan. Tillverkad 2013.01 står det på kartongen...

    Nåväl, skärmsläpp även på denna.. Men på högra sidan för ovanlighetens skull. Självklart upptäckte jag ju inte problemet före jag råkade läsa tråden på xda och tog en närmare titt... Då hade precis teknikmagasinets 7 dagars DOA regel passerats så inlämning på lagning enda alternativet. Nä nä, now way efter allt jag läst i olika forum, kan ta veckor och risken är stor att du får tillbaka en med samma problem eller en N7 med ännu värre display separering.

    Tog av skalet på baksidan igår kväll och lossade lite på tre skruvar som jag visar på bilden.. Ingen större skillnad, trodde först att skruvarna var för långa och pressade ut lcd skivan.

    [​IMG]

    MEN upptäckte att skärmen sjönk ner i perfekt läge så fort jag drog av bakstycket!! Testade 3-4 gånger för att försäkra mig om att det inte var en tillfällighet bara.

    Problemet med min Nexus 7:as display släpp / höjning på höger sida beror på att plast "plopparna" eller vad man ska kalla det :) i backstycke skalet går ner för djupt, med andra ord borde det gå fixa genom att fila ner dem 1-2 mm, är bara orolig att det ska göra att baksidan släpper för lätt om jag gör det.
    Tycker redan nu skalet är lika enkelt att ta bort som på en gammal Nokia lur ungefär. Går ju rycka loss med naglarna om man tar i lite...

    Det verkar alltså som om det gamla problemet med skärmsläpp på vänster sida är löst numera i de nyare batcharna men istället har det slarvats med backstycket/skalet så det trycker ut skärmen på högra sidan.