Köpte en från Dustin, fick den igår. Den hade rätt mycket lightbleeds. Bortsett från det så tyckte jag om den korta tid jag hade tillsammans med den. Nu är den tillbakaskickad och jag väntar på en ny som förhoppningsvis inte har så mycket lightbleeds(helst inga alls).
Förhoppningsvis har Google dragit tillbaka stora delar för just ovanstående. Kan vara en anledning till den dåliga tillgängligheten överlag.
Power- och volymknapparna verkar förbättras i nyare batchar. http://www.androidpolice.com/2014/1...y-volume-and-power-buttons-on-newer-nexus-9s/
Ja för vissa exemplar jag har sett hat varit bedrövliga med bleed. http://www.androidauthority.com/nexus-9-hardware-revision-buttons-570867/
Proshop har väl inte den bästa av historik....Om det skulle komma nu, i övermorgon borde några ligga uppe på play...men sist jag kollade var det nada där. Skulle vara riktigt trisst om det inte fanns innan jul.
Fick mejl från Dustinhome nu att de skjuter fram leveransen till 2014-12-26. Bokade 16 oktober. Avbokade nu. Skickat från min LG-D855
Till er som hämtar ut/hämtat ut i dagarna: Hur har kvalitén varit på era batchar vad gäller A: Light bleed B: Chassit. Flexar bakstycket mycket, sitter knapparna bra? (Som tidigare tagits upp verkar nya batchar vara av betydligt bättre kvalitet än de första som skickades ut)
Min med. Men jag har inte hämtat ut den, hypen har försvunnit... Är osäker på om jag ska göra det. Har du hämtat ut din än? Skickat från min LG-D855
Känner väl samma som dig, samtidigt behöver jag en ny platta och någon annan faller mig inte i smaken. Så jag hämtar nog ut den och skulle "felen" visa sig vara alltför påtagliga så får jag väl reklamera den i så fall. Borde väl inte vara några konstigheter?
Efter ett antal timmar med plattan kan jag konstatera följande: * Flex på baksidan - Förstår överhuvudtaget inte allt liv om detta. Plattan är väl kanske inte helt rock solid där bak men näst intill. Inget problem alls. *Knapparna - Volymknapparna har jag inga problem med alls. Däremot tycker jag powerknappen sitter lite svåråtkomligt. Men eftersom man tänder skärmen med dubbeltryck så är det inget stort problem. * Light bleed - Ja, den har light bleed. Stör det mig? Kanske, oftast tänker jag inte på det. Frågan är om inte själva det faktum att plattan lider av light bleed stör mig mer än konsekvensen av det. Ska en platta för 3500kr lida av detta? Kommer det bli värre med tiden? Svårt. För övrigt älskar jag den. Härligt format. Grym skärm. Bra högtalare. Snabb! Men som sagt, light bleed gör att jag är lite osäker. Funderar på om jag skall byta in den, men den nya kommer väl med all sannolikhet inte vara ett dugg bättre.