Nexus 9 blir varm

Diskussion i 'Google Nexus' startad av osdpanthers, 18 jan 2015.

  1. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Min Nexus 9 blir väldigt varm (så att det bränns) efter bara en kort stunds användning. Detta händer när jag laddar ned appar från Google Play och när jag surfar. Men när jag tittar på SVT Play eller spelar Baldur's Gate blir plattan sval. Efter googlade har jag förstått att det är ganska vanligt. Att Nexus 9 blir varm nämns i flera recensioner och i användardiskussionstrådar.
    Eftersom jag kan byta Nexusen (30 dagar öppet köp) så funderar jag på om jag ska göra det eller om alla Nexus 9 blir lika varma?

    Har ni samma värmeproblem som jag eller är det någon som har fått en Nexus 9 som inte blir så varm?

    Jag oroar mig för att batteriet laddas ur fortare när plattan är varm och att hårdvaran i det långa loppet ska ta stryk. I övrigt tycker jag att N9 är en trevlig platta och skulle så gärna ha en sådan (utan skavanker).
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Utan att vara ett dugg insatt i detta så säger min magkänsla att om vissa har problemet och andra inte. Så kan det vara värt att byta den!
     
  3. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Min blir också varm. Speciellt när jag använder webbläsaren, då tar det inte många sekunder före den blir varm. Är i princip endast när jag använder webbläsaren som den blir varm.

    Också läst om andra som har samma samt i recensioner, så misstänker att det är lika med alla.
     
  4. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Låter som min platta. Hur varm blir din? Så att det nästan bränns? Min blir väldigt varm och över ett ganska stort område, hela övre tredjedelen av plattan kan man säga, mest åt högra sidan.

    Jag har hittills haft Galaxy Tab 8.9, Nexus 7 2012 och 2013 och LG G Pad 8.3. De har blivit varma men ingen i närheten av N9. Är det så det normalt är och ska vara med N9?
     
  5. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Blir nog väldigt varm min också. Varmast i närheten av kameran.
     
  6. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    En sak att tänka på när det gäller vissa htcbyggen är metallcaset som är väldigt bra på att leda ut värme från bukhålan på enheten. Jag kan tänka mig att det ni upplever också kan ha med det att göra.

    Som jämförelse kan jag slänga in att min samsung galaxy s2 blir ungefär 15grader varmare vid load än min htc one m7 men, htc enheten känns mycket varmare i handen.

    Sen kan man ju såklart disskutera om jämförelsen är relevant med tanke på generationskillnaden i processordesign.
     
  7. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag upplever att min blir varm, men inte så att den bränns. Jag har dock inte använt den till så många tunga arbetsuppgifter ännu. Jag ska leka lite med den ikväll eller imorgon så får vi se om jag har samma problem.
     
  8. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag har försökt att hårdköra Nexusen ikväll och märkligt nog blir den inte särskilt varm längre , om ens varm. Jag har hämtat ned en massa appar från Google Play, surfat på så tunga sidor som jag kunnat komma på etc men plattan blir litet ljummen som mest. Mystiskt att det är en så stor skillnad mot igår.
     
  9. Whisp

    Whisp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    När jag spelar spel så blir min varm. Det finner jag helt normalt.
    Men det har även hänt ett par gånger att den blivit varm när jag bara surfat eller gjort något liknande. Då har det även verkat som att batteriet har gått ner väldigt fort. Då har jag startat om den eller stängt alla öppna appar. Det verkade då som att det lösde problemet.