Nexus One - 1200kr, Värt?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Everwhite, 16 mar 2011.

  1. Everwhite

    Everwhite Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Okej, telefonen är inte helt skrot orootad då iaf?
    Hoppas det inte är allt för bökigt att flasha och roota och allt vad det är om man blir sugen sen bara :)
     
  2. Trident

    Trident Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Att roota N1 är busenkelt och ganska roligt att prova olika ROM. Men dom fördelar man hade förrut finns i Stock nu, Tethering, Market.
    Att kunna lägga Appar på SD kortet är dock en stor fördel med root fortfarande.
    Själv kör jag CM7 och är väldigt nöjd. Min mobil är faktiskt stabilare nu än med stock-ROM.
     
  3. Everwhite

    Everwhite Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Okej det låter grymt.
    En sak jag funderat på är att om jag t.ex har bilder och musik på telefonen och vill roota och slänga in musik, försvinner dom då? Backup är ju alltid bra men måste jag lägga in allt på nytt efteråt? Samma med spotify, måste man synca om offline listor?
     
  4. mOcus

    mOcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    När du Rootar telefonen och lägger in en ny rom så gör man en total återställning av all data. Så du får installera appar igen. Men Market mins och har det i "My Apps" så det är inte jättestruligt.

    Dock det som ligger på minneskortet är kvar så musik och bilder finns.
     
  5. Everwhite

    Everwhite Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Okej tack, det lät ju bra iaf :)
     
  6. cyprox

    cyprox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Om du har rootat så kan du installera clockworkmod från market, där kan du göra en nand backup som sparar precis allt EXAKT så som det såg ut innan man flashar en ny rom eller testar någon ny tweak/mod. Den lägger backupen på minneskortet, om du vill återställa går du bara in i clockworkmod och väljer återställ. Den går även att komma åt utan att ladda android ifall något går fel, bara hålla in minus knappen och power så bootar den i recovery läge.

    Du kan även flasha in nya roms enkelt direkt från en meny, bara lägga romen på minneskortet som en zip fil. Rekommenderas starkt om man håller på och byter rom eller bara vill testa olika grejer.

    Här kan du läsa mer: http://tinyurl.com/5tav6fs
     
    Last edited: 27 mar 2011