Nexus One 720p

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av skallaren, 16 mar 2010.

1. skallaren

skallaren Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hejsan, det skrivs ju titt som tätt att Nexusen är i princip samma sak som Desiren. Men finns det några dokumentationer på att det är olika sorters kamerasensorer i det båda telefonerna?

jag tänker på om inte Nexusen också borde ha hårdvaru stöd för 720p videoinspelning. Eller är jag helt ute och cyklar nu?

2. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Den har ju 720p videoinspelning? Eller i alla fall 1280*720 pixlar, sen om datan är progressiv eller inte är jag dock osäker på.

3. skallaren

skallaren Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nej, än så länge har nexusen bara en max upplösning av 480x720. 720p är när höjden är 720 pixlar (1280x720) och att de uppdateras med helbilder istället för gamla interlaced.

4. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Jo jag är väl medveten om skillnaden mellan progressiv och interlaced och att höjden definierar bildstandarder och inte bredden..

Men jag trodde faktiskt att den körde med 1280*720 pixlar när det gäller videoinspelning, men efter att ha testat själv så ser jag att det är som du säger.. My bad!

Men troligtvis sitter ju upplösningsspärren i drivrutinen för kameran och då lär det väll inte hända så mycket på ett tag om man inte väljer att roota sin nalle.

5. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Desire har väl inte stöd för 720P nu när den kommer. Det skulle väl bli så efter nån uppdatering och det har man ju sätt hur lång tid det kan ta för HTC.