Nexus One eller Desire

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av pcw, 24 mar 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. pcw

    pcw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hjälp mig välja! (detta är min ordnade plus och minus lista för respektive telefon)

    Nexus One:

    +
    1. Snabba uppdateringar
    2. Lite häftigare med en "äkta" Google telefon

    -
    1. Touchmenyknapparna kan vara lite oresponsiva
    2. Ingen FM-radio
    3. Priset (Runt 500 dyrare än Desire)

    Desire:

    +
    1. Fysiska menyknappar
    2. Framtida DivX uppspelning och 720p inspelning
    3. FM-radio
    4. Priset (Runt 500 billigare än Nexus One)

    -
    1. Långsamma uppdateringar (om inte HTC har lärt sig en läxa)
    2. Sense UI kan kännas lite "bloatat". Ibland är det fräscht men för det mesta föredrar jag nog ett cleant Vanilla Android.
     
    Last edited: 24 mar 2010
  2. Märdin

    Märdin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    STORT + för Desire är ju att du köper den i Sverige=enkelt om du skulle behöva utnyttja garantin!

    Edit: Nexus har väl styrkula, likadan som Hero och Magic medan Desire har något annat? Inte riktigt förstått skillnaden men det kan ju också vara något, vet ej om det är + eller -.
     
    Last edited: 24 mar 2010
  3. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Undrar nästan samma sak och blir galen nästan snart, fast för mig är x10 också väldigt intressant..
     
  4. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Tillgängligheten i Sverige och att den är 500 riksdaler billigare än N1 hade fått mig att välja Desire. Den har trots allt allt som N1an har, utom OTA-uppgraderingar. Den är ju dock nära besläktad med N1 vilket gör det lätt att porta ROMs till den (om man nu vill roota). Personligen hade jag valt en Desire, inget snack.
     
  5. leetsweden

    leetsweden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker det är häftigare med en riktig HTC mobil :)
     
  6. jontewut

    jontewut Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma problem att välja, och ser exakt lika på för och nackdelar.
    Det känns som att tillgängligheten väger ganska mycket mellan dessa då det verkar vara en hel del krångel med att beställa från USA. Har för mig att jag läst att Nexus One skulle släppas i UK i mitten av april, vilket är ungefär när Desire släpps så man kan ju hoppas att Google även släpper Nexus i april för att konkurrera med Desire, så jag tänkte vänta lite till.

    Jag ser även Googles småfunktioner som plus, t.ex. Speech-To-Text, micen som har bort bakgrundsljud, knäppa kort på text och telefonen läser av och kan översätta. Fast du kanske räknade in det under en "äkta" Google telefon.
     
    Last edited: 28 mar 2010
  7. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Funderar just nu mellan dessa telefoner, finns inga mer + och - mellan dom?
     
  8. buba

    buba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det jeg har lest...
    Nexus One har to mikrofoner, Desire en.
    Nexus One har .n støtte? Kan komme i oppdatering? Desire ikke.
    Desire har fm-radio. Nesus One ikke, men har hardwaren så den kommer også kanskje?

    Anyhow, bestilte Desire..
     
  9. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur va det med problemet med MT i NO som snacket går ikring Desire också just nu? Är det borta? Står valet mellan två telefoner med MT som man känner ett behov av så kan det ju vara bra om det funkar eller finns uppdatering till :P
     
  10. kalleskavaj

    kalleskavaj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan man fa uppdateringar och sant utan problem nar man koper en nexus utomlands? Har den global garanti?

    HTC desire och X10an maste man val kopa i sverige annars blir det problem nar man satter in ett svenskt simkort med uppdateringar os.v. va?

    har nexus multi touch och vad innebar speech to text? Och vilka smafunktioner har nexus i jamforelse med htc?
     
  11. jontewut

    jontewut Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Speech-To-Text betyder att du kan prata (på engelska) till telefonen i varje textfält så skickar Google audiofilen till deras servrar, jämför möjliga resultat med Google sökningar och skickar tillbaks det troligaste alternativet i textformat. Den har ju också småfunktion så som att man kan knäppa kort på text och så översätter den.
     
  12. Snailcookie

    Snailcookie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gjorde just ett test för att kolla om det där med dubbla mikrofoner var något att ha på min Nexus One. Två polare rinde upp mig på två olika mobiler. Polarna satt i samma rum och ringde upp mig via två högtalartelefoner (identiska). Sen sprang jag omkring ute i trafikbullret och hade en mobil i vart öra. Den ena mobilen var en Sony Ericsson K530i, och den andra alltså min N1.
    Skillnaden var helt otrolig! Det var ett sabla buller och brus i den högtalatelefonen som pratade med K530i telefonen. Och i N1 var det i princip bara min röst som hördes när jag pratade. Lite ljud släpptes igenom från omgivningen just när jag pratade, men när jag var tyst så var det också helt tyst i högtalartelefonen som var uppkopplad mot min N1.
    Nu är ju denna funktion inget som man har nytta av själv. Så om man är egoistisk så kan man alltså lika bra köpa en mobil med bara en mikrofon.
    Men det vore fan så bra om alla mobiler hade dubbla mikrofoner. Låt oss hoppa på en sådan framtid.
     
  13. jontewut

    jontewut Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gjorde också ett test då jag låg på golvet med telefonen 30cm från en dammsugare med full effekt och min kompis hörde bara min röst när jag låg på golvet och ropade. Väldigt imponerade.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.