Nexus One Finns i butik under andra kvartalet?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Axer, 12 mar 2010.

1. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sigge När kommer Nexus One kunna köpas i butik i sverige? (med källa tack )

Mobil Vi har inte fått fram några exakta uppgifter om tidpunkt för säljstart, men det finns mycket som tyder på att det blir under andra kvartalet. Vem eller vilka som lämnat information som gör att vi dragit den slutsatsen varken får eller vill vi avslöja, hoppas att du har glädje av svaret ändå. /Henrik

Vad är det för trams att dom inte vill eller får svara på vem som sagt det? Låter absurt om inte google skulle sagt det och fattar inte vad som skulle tyda på att den skulle komma under andra kvartalet... Vad tror ni?

2. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kan vara någon leverantör någonstans som har golat. Nån som har hand om frakt/lagerhållning etc..

3. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

beroende på hur man tolkar det så får tele2 in den i april
    ( https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=7494 )

personligen tror jag mer på okunnig personal än att dom får in N1.
    Men om det visar sig att dom får in den i april så borde övriga leverantörer få in den i samma veva om inte tidigare...

4. Fredro

Fredro Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Jag tror att den måste börja säljas online via google först innan den kommer till butik.

Då den inte säljs i butik nånstans nu så tror jag knappast att den kommer göra det även sen

5. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den kommer när Svenska finns implementerat i Android. Men Google är tydligen inte intresserade av att göra en sån implementation.

Last edited: 13 mar 2010
  6. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 307
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag kommer att äta upp min hatt om Nexus One under det här året börjar säljas ute hos operatörerna i deras butiker.

När Google lanserade Nexus One så lanserade man också en ny affärsplan med ambitionen och målsättningen att helt och hållet saluföra telefonen genom en egen säljkanal (google.com/phone). Man skall uttryckligen inte finnas ute hos operatörerna/i deras butiker.

Om vi ser till USA, UK där telefonen säljs i dagsläget och till Tyskland och Frankrike där telefonen snart kommer att lanseras, så finns här heller inget som talar för att den skulle börja säljas i någon butik/att Google skulle frångå sin strategi och säljkanal.

Vad som ytterliggare styrker detta är att Verizons EVDO-version av Nexus One också bara kommer att finnas att tillgå genom Googles säljkanal.

Sedan kan förstås ingen hindra butiker som eXpansys från att köpa telefonen genom Googles säljkanal och sälja vidare, men priset blir ju därefter.

7. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Som jag sa, den kommer iom Svenskt Android. Den kommer alltså kunna köpas via google.se/phone i så fall. Hittar inte källan nu, men det var nån på google som sa.

8. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 307
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du möjlighet att leta reda på den källan så hade vi varit mycket tacksamma.

Från vad vi hört av Google så har man inte officiellt sagt något om Nexus One och Sverige/Norden ännu och om svenskt språkstöd verkligen är ett krav för att den skall lanseras här.

Historiskt sett har nya språk dykt upp med nya Android-versioner och inte som tillägg i efterhand. Om svenskt språkstöd inte följer med nästa version av Android så kan man bara spekulera i hur länge det kan dröja, med Google vet vi ju mycket sällan något eftersom en publik roadmap saknas.

9. patroN

patroN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Den kommer att säljas i butik i UK strax i alla fall.

http://shop.vodafone.co.uk/shop/mobile-phone/google-nexus-one?serverName=managed4