Nexus One - Vänta eller slå till

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av onetwo, 13 maj 2010.

1. onetwo

onetwo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Har som många andra börjat kika lite på Googles nya telefon Nexus One. Efter att ha läst en hel del om den känns det som helt rätt telefon för mig, men ett problem återstår - den är ännu inte lanserad i EU utan finns bara att beställa från USA.

Om man beställer nexus one från USA tror ni att det kommer finnas möjlighet till att byta till exakt samma mjukvara/operativ som nexus one EU versionen kommer att ha? Isåfall borde det inte vara några problem.

Är 3G nät problemen som en del upplevt med bl.a. telenor fixade ännu? Kan man anta att det kommer att fixas inom en snar framtid?

Vilka tjänster/applikationer är det som inte kommer fungera eller bara fungera delvis om man använder Nexus one USA här i Sverige?

Vad spås vara skillnaden mellan Nexus one USA och Nexus one EU? Kommer det kanske rentutav bli en del hårdvaruskillnader mellan de olika versionerna?

Så slutligen blir frågan, ska man vänta tills Nexus one lanseras i Sverige eller är det så liten skillnad att man lika bra kan beställa den nu direkt från USA?

Tacksam för svar :)

Mvh
    OneTwo

2. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har du överhuduvtaget läst några trådar på forumet innan? Allt detta finns besvarat minst 10 gånger.

Ja det är samma mjukvara i hela världen. Precis som samma hårdvara... förutom att de finns en för AT&T's 3gband oxå i USA nu.

3. dRiN

dRiN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

4. the_slain_man

the_slain_man Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ser inte vad som är EU över den där? Står ju att det är amerikanska laddaren plus en eu-adapter som följer med.

5. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

6. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det är inte fel på telefonen utan Telenor som är usla, så nej det kommer google inte att fixa.

En sak du ska vara medveten om är att telefonen inte är speciellt rapp för ögonen, det "flimmrar" och hackar och det är inget vidare flyt alls. Den är dock snabb.

7. dRiN

dRiN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vet inte... Stod bara EU-Version så jag tänkte...

8. onetwo

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

http://www.engadget.com/2010/01/07/surprise-surprise-htcs-euro-spec-nexus-one-does-multitouch/

Enligt den artikeln så verkar det ju visst som om nexus one har en del som skiljer?

Okej, då ligger det alltså på telenor att fixa det, får väl slänga iväg ett mail till dem och fråga om dem överhuvudtaget jobbar på problemet.

Den är snabb men samtidigt hackar den? Verkar skumt :P Är inte detta kanske typiskt sådant som kan förbättras i framtida versioner av android? Känns inte som man behöver oroa sig, hastigheten verkar ju, som du precis själv säger, finnas där.

Någon som bara hade kunnat ge ett ja/nej svar på om möjligheten kommer finnas att vid senare skede använda sig av den Europeiska mjukvaran till Nexus one USA? För isåfall är det som sagt inga problem, då kan man lika bra köpa den nu :)

9. swipe

swipe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, du kommer kunna använda den europeiska mjukvaran. Min kvalificerade gissning är att hela systemet endast kommer skilja sig i fråga om språkval. Är du otålig kan du i dagsläget roota telefonen och använda mjukvaran från HTC Desire, där jag antar att det finns en svensk version.

10. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tycker du ska vänta. Det bästa är att vänta på Nexus 3. Vad jag hört kommer den 2013 ;)

11. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

du missade att läsa detta i artikeln då eller?:

Update: According to a Google employee on a Google Mobile help page, the phone shipping to European markets will be no different than the one here in the US. We're not sure we entirely buy that, but we'll get to the bottom of this before long.

12. onetwo

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men inget verkar vara helt officiellt bekräftat och precis som artikeln säger så är det inte alls omöjligt att multitouch funktionen mycket väl kan skiljas p.g.a. patenten.

Jag tror inte jag kan handla någon mobil! Köper jag nexus 3 är det ju lika bra att vänta till 4:an, sen 5:an :cry:

:)

13. Qwerty

Qwerty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vänta och se hur det går med FroYo (android 2.2).
    Google ska lansera den nu i veckan (den 19e) under en mässa, som kommer sändas live på youtube om jag har förstått det rätt.

Om uppdateringen är så bra som det ryktas om så kommer det att vara en "no brainer" att köpa N1.

https://swedroid.se/folj-google-io-2010-live-genom-youtube

Last edited: 16 maj 2010
  14. onetwo

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för informationen! :) Då väntar jag en vecka innan jag beställer.

15. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Passa på att handla medans det går. Google ska sluta sälja N1 på webben.

16. onetwo

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Grattis, du lyckades precis övertala mig till att beställa den nu. Ordern är lagd :D Ser egentligen inga nackdelar med att beställa nu, det blev något dyrare bara.

Tack för alla svar i tråden - fick precis den information jag ville!

17. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vad jag har hört så är den redan på väg att tas fram. Dock inte av HTC eller Motorola.

18. Christopher

Christopher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller inte med, jag har Telenor och det funkar bra för mig.

Upplever heller inget flimmer eller lagg, älskar min nexus.

Har testat de andra Android telefonerna som finns just nu, och nexus är bäst. dessutom kommer den först få nya uppdateringar...

Köp!