Nexus roms i framtiden på Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av infexis, 11 apr 2010.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tja, jag är lite halvorolig när det gäller uppdateringarna till Desire i framtiden efter vad jag upplevt med min Hero så jag undrar vad ni tror om Nexus romar i Desire framöver?

Tror ni det kommer att finnas mkt porteringar som man kan flasha in till Desire från Nexus One till exempel ? I så fall så bryr jag mig inte jätte mycket om hur Htc sköter uppgraderingarna så länge jag kan köra customs, för det hade jag ju gjort ändå ....

Detta kan då eventuellt också spräcka bubblan när det gäller "Nexus vs. Desire" frågorna, så folk slipper oroa sig så som jag gör nu till exempel, och då skulle man egentligen "våga köpa en Desire! :)

Last edited: 11 apr 2010
  2. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det är väl enda anledningen att jag haft telefonen i kundkorgen och inte lagt ordern än, jag väntar på att se att dom lyckas fixa så man kan lägga in hemkokta romar i desire. Tror inte jag kommer byta bort min hero mot en desire om dom inte knäcker write rättigheterna på /system :(

Om dom lyckas (vilket jag tror) så kommer det i praktiken göra att det bör vara ganska lätt att porta nexus romar till desire då det bara skiljer lite i partitionsstorlekar och sånt (vad jag lyckats hitta iaf). Ni får gärna rätta mig om jag har fel.

3. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Eftersom det är en HTC-telefon kommer den att stödjas av XDA-developers, varpå jag är 99% säker att någon där (alternativt att Paul från Madaco) lyckas roota den helt och hållet.

När det har gjorts bör vi få se diverse ROMs och dylikt. Tyvärr lär vi inte få se något från Cyanogen, men finns andra bra utvecklare.

4. M-Dawg

M-Dawg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Trodde redan den var rootad?!

5. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Förvisso, men det gäller att hitta ett sätt att flasha den med en custom recovery, som i sin tur öppnar upp möjligheten för flash med hemkokta ROM:s. Det har man inte lyckats med än, men det är väl bara en tidsfråga innan det händer.

6. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte N1 problem med att använda sitt grafik chip till fullo och även minnet? Vilket HTC inte har? Vilket gör att det i dagsläget borde kännas bättre att ha en sådan? Allt flyter bättre.

7. Voz

Voz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är inte orolig för uppdateringar till min Desire. Modaco och XDA kommer att uppfylla mina ev. behov där. :)

8. dani3l

dani3l Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag skulle vara lite orolig över uppdateringarna, även om Modaco och XDA arbetar hårt med custom roms. Äger själv en Magic (32B) och även fast det finns ett starkt community bakom den och G1:an så finns det fortfarande ingen 2.x rom där allt fungerar som det ska i dagsläget.

9. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har en 32B Magic och har varit helnöjd med en del 2.1-roms. Anledningen till att allt inte fungerar som det ska beror snarare på HTC och Google som inte släpper drivrutinerna.

10. dani3l

dani3l Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag vet, det är ju just det som är problemet. Spelar inte så stor roll hur bra communityt är om det inte finns drivrutiner att tillgå.

11. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Lät lite som att du skyllde på själva communityt, därför jag ville understryka att det var HTC:s fel. :) Men då är vi på samma spår.