Fråga: Nexus7 eller ipad mini

Diskussion i 'Google Nexus' startad av gemsatan, 27 jul 2013.

1. gemsatan

gemsatan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Någon som haft båda Nexus 7 och ipad mini och kan säga hur dom står sig mot varandra i längden.

Är sugen på att byta från n7. Varit nöjd, men saknar airplay för spotify ffa.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

2. Mertzi

Mertzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Va har du för mottagare till airplay? Finns lösningar för det mesta

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

3. gemsatan

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Sony sa-ns410 högtalare,

Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk 4 Beta

4. Mertzi

Mertzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Då gick jag bet direkt, tänkte det va en settopbox av nåt slag. Prova denna https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.airaudio&hl=en
    Annars kanske du använda xbmc för android på något sätt.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

5. gemsatan

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har inte rootat, der funkar med imediaplayer också, men jag saknar smidigheten.

Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk 4 Beta

6. wressus

wressus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Hade Nexus 7 innan och köpte en ipad mini. iPad mini har ett helt annat flyt, speciellt när man surfar, bättre batteritid, och betydligt mer skärmyta när man ska surfa.
    Den nya nexus 7 lär ju ha den behövliga kraften för funka bättre dock. Tegra processorn känns inte som någon höjdare, de moderna snappdragon utrustade android telefoner jag testat har känts så mycket snabbare, även exynos processorer för den delen också.

Jag kör också mycket airplay, och jag kunde inte fixa airplay med spotify på nexus 7. Men det kanske finns någon special-rom som implementerar airplay funktionalitet i android(annars är det ju bara appar som gäller för airplay, vad jag har hittat, där man måste ha musik på telefonen för att det ska funka). Det ända alternativet airplay om man vill ha streama musik med hög kvalité är bluetooth med APT-X codec, men inga nexus produkter har haft stöd för det hitintills och jag tror inte den nya nexus 7 har det heller.

Jag gick från ipad 3 till nexus 7 till en ipad mini, saknar dock retina upplösningen på min ipad mini, så det är därför jag sneglar på detta forumet nu. Men jag tror nog fortfarande att jag kommer att känna att skärmen blir så mycket mindre på nexus 7 i och med 4:3 istället för 16:9.

Vänta tills båda finns att testa jämte varandra i butik innan du köper.

Uppföljaren till ipad mini borde väl också komma snart, kan vara värt att vänta lite.

7. Nightdriver

Nightdriver Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Vänta på Ipad mini kommer med högre upplösning, i dagsläget är den på tok för låg. Nexus 7 har ett betydligt smidigare format när man ska hålla i den med en hand.

Glöm inte att man är betydligt mer låst i IOS än i Android, testa först om du gillar det innan du köper!

8. gemsatan

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja det är upplösningen på skärmen jag har mest emot gällande ipaden. Är van med 5" 1080p skärm så det kommer nog kännas av. Kanske får avvakta till uppföljaren.

Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Beta

9. gemsatan

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har du/hart en iPad mini?

Skickat från min C6603 med Tapatalk 4 Beta

10. bjajjull

bjajjull Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Eftersom Android är så öppet finns det lösningar för allt, framför allt om man rootar.

Här kommer lite åsikter från egen erfarenhet:

Jag har testat både iPad Mini och Nexus 7 (2012). iPaden flyter något bättre men den är lite långsammare på grund av den sämre processorn. GPUerna är presterar nästan identiskt då de är väldigt jämna i prestanda, dock flyter vissa spel något bättre på iPaden pga optimeringar. Skärmarna är väl den stora skillnaden, färgerna är bättre på Minin men upplösningen och PPIn är på tok för låg. Batteritiden vet jag inte då jag inte äger någon av dem men överlag tycker jag att Nexus 7 är bättre. Hårdvaran är bättre i Nexusen (inte mycket), högre upplösning samt Android får mig att föredra den. Om priset spelar roll kommer inte iPaden i närheten.

Jag inväntar just nu min Nexus 7 (2013).

11. Nightdriver

Nightdriver Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Min femåring har en Ipad Mini, till barn är de perfekta eftersom utbudet av appar på svenska för barn är så pass mycket bättre. Men att läsa text på hemsidor är inget kul. Men skärmen är bra i övrigt, ljusstark och fina färger. Bättre än N7:an.