Problem: NFC krånglar till nexus telefoner

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Mentzer, 13 okt 2012.

  1. Mentzer

    Mentzer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej!

    Min syrra samt svärmor kör s3 och jag har hjälpt dom och gått igenom funktioner då dom kommer från icrack sidan och behövde en knuff i ryggen.

    Vid avsnittet NFC stötte vi på problem med överföringar till min Nexus s samt sambons galaxy nexus. S3orna skickar inget utan hänvisar Nexus telefonerna till ogiltigalänkar på google play(sbeam?). Filer från Nexustelefonerna når aldrig s3orna utan nexustelefonerna får felmeddelanden om att s3orna inte stöder så stora filer(vanliga bilder).

    Kan Samsung ha trasslat till det med det urlöjliga sense gränssnitett och dubbla mjukvaror på samma hårdvara? (sbeam och android beam)

    Sbeam går EJ att avaktivera, eller det går men s3an vägrar skicka utan det aktiverat.
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vad jag vet så går det inte att skicka bilder över NFC utan det är det S-Beam är till för. Eftersom Galaxy Nexus inte har stöd för S-Beam är det inte så konstigt att det inte går.

    S-Beam är nämligen en slags sammanslagning av NFC och WiFi-Direct. NFC stödjer ej större filer och S-Beam finns inte för Galaxy Nexus. Så det är inte så konstigt att det unte fungerar.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    masze gillar detta.
  3. Mentzer

    Mentzer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nexus enheterna skickar bilerna felfritt på bara någon sekund...
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har dom Jelly Bean? Det är nämligen en funktion som kommer i JB, alltså en förbättring av Android Beam.

    S-Beam använder WiFi direct och Android Beam i JB använder bluetooth, så de är inte kompatibla med varandra. Troligtvis börjar det fungera när SGS3 får Jelly Bean :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    Mentzer gillar detta.
  5. Mentzer

    Mentzer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ahhh! makes sense!

    Tyckte det kändes puckat att ett system som förutspås komma i fler o fler enheter inte va kompatibelt men då väntar vi...
     
  6. Hakurac

    Hakurac Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag (S3) och brorsan (Nexus) kör båda JB men får samma problem som du beskriver i första posten. Jag har dock den polska FW och han kör AOKP. Och som du även tillägger så går det utmärkt att skicka bilder från Nexus till S3. Även appar går bra att skicka till och från båda enheterna. Detta är något som borde fixas tycker jag.