Problem: NFC problem

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av Daniilo, 20 aug 2016.

  1. Daniilo

    Daniilo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har problem med NFC, går nämligen inte att aktivera. Är helt grå och spelar ingen roll vad jag gör, går inte att fixa. Varit såhär i flera veckor, någon annan som har problem med NFC och vet vad jag kan göra? Misstänker att det är något glapp då luren bara är några veckor gammal. Men man pallar ju inte skicka in den bara för detta, men NFC är rätt viktigt för mig.
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag misstänker att du provat att hålla den mot en tag eller liknande trots att den är grå? Om det inte funkar skulle du kunna prova att boota till safe mode genom att hålla in strömknappen och därefter långtrycka på "Power off" istället för att trycka som vanligt. Telefonen kommer då att boota utan tredjepartsappar och om man då kan toggla inställningen är det troligrn en nedladdad app som orsakar beteendet på något sätt.

    Ett annat lite tråkigt alternativ man kan prova är att fabriksåterställa telefonen och se om det löser problemet. Gör en backup av allt innan i så fall eftersom detta även raderar foton och liknande.
     
    Last edited: 20 aug 2016